دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
مدیرکل بنیاد مسکن مازندران:
تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید/ روستاییان نسبت به مقاوم‌سازی مسکن خود اقدام کنند
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اعلام اینکه تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است، به طور ویژه از آن‌هایی که دارای مسکن غیرمقاوم در روستا‌ها هستند خواست تا هر چه زودتر نسبت به دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی اقدام کنند.
به گزارش آوای خزر، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم در افتتاحیه یک واحد مقاوم‌سازی شده در روستای میارکلا ساری، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که رقم واحد‌های مقاوم‌سازی شده در استان مازندران از سال ۱۳۸۵ تاکنون به ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد رسیده است.(برای محرومان)

او با اشاره به خدمات بنیاد مسکن در بخش مسکن محرومان، از سهیمه ۲ هزار واحدی استان گفت که از سال ۱۳۹۹ تاکنون ۱۸۵۰ واحد ساخته شده و بقیه نیز تا چهار ماه آینده تحویل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد که تا پیش از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰، میزان تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۵ ساله بود که اکنون به ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش یافته است. (برای روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار جمعیت)

آسمانی‌مقدم ادامه داد: برای مسکن محرومان ۳۰ میلیون تومان از محل حساب ۱۰۰ امام کمک می‌شود و آن‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند نیز مبالغی از طریق دستگاه‌های مربوطه به آن‌ها اعطا می‌شود و این کمک‌ها غیر از تسهیلات بنیاد مسکن است.
 
تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید/ روستاییان نسبت به مقاوم‌سازی مسکن خود اقدام کنند
او با بیان اینکه براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، تعداد ۴۴۴ هزار و ۱۲۱ واحد مسکونی نیازمند مقاوم‌سازی در استان مازندران شناسایی و رصد شده‌اند، اعلام کرد که از آن سال تاکنون، ۲۵۶ هزار واحد یعنی حدود ۵۷.۵ درصد آن‌ها از استحکام لازم برخوردار شدند که میانگین کشوری ۵۰ درصد بوده و مازندران ۷.۵ درصد از میانگین ملی بیشتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، این میزان واحد‌های مقاوم‌سازی شده را کافی و قابل قبول ندانست و تاکید کرد که همه واحد‌ها باید از استحکام لازم برخوردار باشند و این امر نیاز به همت مردم دارد که برای دریافت تسهیلات تقاضا بدهند و در زمان خیلی کم، صاحب یک واحد دارای ایمنی و استحکام شوند.

آسمانی‌مقدم در پایان تاکید کرد که بنیاد مسکن هیچ محدودیتی برای در اختیار قرار دادن تسهیلات ساخت مسکن روستایی ندارد و به هر تعدادی که مراجعه کنند، قول می‌دهیم تسهیلات را از مرکز دریافت کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار