دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
اندازه بازار صنعت کالاهای سوپرمارکتی در ایران تا انتهای سال ۱۴۰۰، حدود ۲۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است که به ازای هر نفر در سال به ۲۷۰ دلار می‏رسد. سرانه هر فرد در ترکیه با جمعیتی مشابه ایران به حدود ۱۴۲۴ دلار در سال می‏رسد. در میان کشورهای مورد بررسی فرانسه با سرانه ۴۹۶۹ دلار در سال بالاترین آمار را دارد.

به گزارش آوای خزر، سازندگی نوشت : با در نظر گرفتن فروش آنلاین بازیگران اصلی ایران در سال ۱۴۰۰، تخمین زده می‏شود کل فروش آنلاین بازار سوپرمارکتی، حدود ۰٫۸ درصد باشد. با مقایسه این آمار با سایر کشورها و در نظرگیری کلان عواملی نظیر اثرات همه‌گیری و تغییر رفتار مصرف‌کنندگان به سمت خرید آنلاین، پتانسیل رشد بسیار بالایی برای این بازار قابل پیش‏بینی است.

محصولات سوپرمارکتی در ۱۴ گروه بررسی شده است. گروه لبنیات و بستنی با سهم ۱۹ درصد از کل بازار، بیشترین فروش را در بین گروه کالاهای سوپرمارکتی داشته است. این آمار از بررسی فروش سوپرمارکت‏ها در سراسر کشور حاصل شده است، در صورتی که برخی از گروه‏ها مانند میوه و سبزیجات، خواروبار و نان دارای کانال‏های تخصصی برای فروش هستند. لذا ممکن است سهم مصرف این گروه‏ها با در نظر گرفتن کانال‏های فروش تخصصی، افزایش یابد.
بازار لبنیات در ایران معادل ۱۹ درصد از کل خریدهای سوپرمارکتی است و در این میان پرفروش‏ترین محصولات لبنیات عبارتند از شیر، پنیر و ماست.

در این میان شیر سهم بیشتری در سبد خرید حضوری نسبت به سبد خرید آنلاین دارد. بدین صورت که از هر ۱۰۰۰ آیتم خریداری شده در مراجعه حضوری به سوپرمارکت‌ها، ۶۸ آیتم شیر است، در صورتی که از هر ۱۰۰۰ آیتم خریداری شده در مدل آنلاین ۵۹ آیتم شیر است. برهمین اساس هم بیش از ۷۰ درصد از بازار ماست در کشور، در اختیار ۵ برند است. قیمت ماست از ابتدا تا انتهای سال ۱۴۰۰ حدود ۵۱ درصد افزایش داشته که بیشترین افزایش قیمت در مهرماه پارسال را به خود اختصاص داده است

اما بازار نوشیدنی هم در این خریدهای سوپرمارکتی یکی از برترین بخش‏های کالاهای سوپرمارکتی ایران در سال ۱۴۰۰ بوده که حدود ۱۷ درصد از خریدهای سوپرمارکتی را پوشش داده است. پرفروش‏ترین محصولات گروه نوشیدنی عبارتند از نوشابه، آبمیوه و نوشیدنی انرژی‌زا. قیمت آبمیوه از ابتدا تا انتهای سال حدود ۱۷ درصد افزایش داشته و بیشترین افزایش قیمت در اردیبهشت‌ماه اتفاق افتاده است. بازار آرایشی و بهداشتی در ایران هم با حدود ۱۹۰۰ برند مختلف در سال ۱۴۰۰ جزو پنج گروه پرفروش کالاهای سوپرمارکتی بوده است و معادل ۷٫۴ درصد از کل بازار سوپرمارکتی را داراست. پرفروش‏ترین محصولات این بخش عبارتند از دستمال و محصولات سلولی، مراقبت صورت و بدن و بهداشت و مراقبت کودک.

دستمال و محصولات سلولی سهم بیشتری در سبد خرید آنلاین نسبت به سبد خرید حضوری دارد. بدین صورت که از هر ۱۰۰۰ آیتم خریداری‌شده در مراجعه حضوری به سوپرمارکت‌ها، ۹ آیتم دستمال و محصولات سلولی است در صورتی که از هر ۱۰۰۰ آیتم خریداری‌شده در مدل آنلاین ۱۴ آیتم دستمال و محصولات سلولی است. قیمت دستمال کاغذی هم از ابتدا تا انتهای سال حدود ۴۳ درصد افزایش داشته و بیشترین افزایش قیمت در خردادماه ۱۴۰۰ اتفاق افتاده است.

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار