دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

توضیح علوم پزشکی درمورد دو دختر دانش آموز اردبیلی:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جزئیات مراجعه و روند درمانی دو دختر دانش آموز به بیمارستان فاطمی اردبیل طی روز‌های اخیر را تشریح کرد. وی اعلام کرد: اسرا پناهی با افت شدید فشار به بیمارستان منتقل شد، اما در اثر وقفه قلبی و تنفسی از دنیا رفت. همزمان، یک دختر ۱۶ ساله به نام خجسته پس از تشنج، از مدرسه به بیمارستان منتقل شد که تحت مداواست.

آخرین وضعیت دانش آموزان بازداشتی
مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به بازداشت دانش‌آموزان، می‌گوید که آنها آزاد شده اند مگر کسانی که اموال عمومی را تخریب کردند. او گفت: ما چند هزار پلیس داشتیم که متاسفانه زخمی و تعداد چند ده نفر هم شهید شدند، صرفا به دلیل اینکه ملاحظه هیجاناتی که احیانا در جوانان و نوجوانان است را کنترل کنند. اما متاسفانه وقتی کسی اموال عمومی را تخریب می‌کند، به طور طبیعی پلیس هم بازداشت می‌کند.

رئیسی: محاسبات آمریکا در حمایت و تشدید آشوب‌ها در ایران غلط بود
رئیسی با اشاره به «محاسبه غلط آمریکا در حمایت و تشدید آشوب‌ها»، اظهار داشت: آمریکا به غلط تصور می‌کرد تحریم‌های آن‌ها ملت ایران را متوقف خواهد کرد، اما وقتی دیدند ملت ایران در برابر تحریم‌ها نه تنها متوقف نشد، بلکه به رشد و پیشرفت خود ادامه داد، به فتنه‌انگیزی علیه جمهوری اسلامی ایران روی آوردند.

واکنش وزارت ارتباطات به ضرر قطعی اینسناگرام به کسب و کارها
لیائی معاون وزیر ارتباطات خطاب به مردم و کسب و کارهای اینسناگرامی توضیح داد: «متوجه شدم که حتی در مناطق روستایی فروش محصولات از طریق اینستاگرام صورت می‌گرفته است. در حین بازدید مردم با دیدن من نسبت به شرایط اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام ابراز شکایت کردند که من به آنها گفتم شما خودتان از قبل به این فکر بودید که احیاناً اگر روزی اینستاگرام بسته شود چه اتفاقی می‌افتد؟ خودتان باید به فکر می‌بودید و از ابتدا از ابزاری نظیر اینستاگرام استفاده نمی‌کردید.»

حملات پهپادهای انتحاری به اوکراین و ادعایی علیه ایران
روسیه صبح روز دوشنبه ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) با پهپادهای انتحاری به چندین نقطه از جمله در مرکز شهر کی‌یف حمله کرد. اوکراین می‌گوید این پهپادها که در حملات گسترده هفته گذشته هم استفاده شد، ساخت ایران است. دو دیپلمات اروپایی که در گفت‌وگوهای پیش از نشست وزیران خارجه اروپایی حضور داشته‌اند، به خبرگزاری رویترز گفتند که ممکن است اتحادیه اروپا در واکنش به موضوع استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین تصمیم به بررسی تحریم‌های تازه علیه تهران بگیرد. 

تحریم ۱۱ فرد و چهار نهاد ایرانی توسط اتحادیه اروپا
در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا به خاطر اتفاقات اخیر پس از مرگ مهسا امینی که شامل 11 فرد و چهار نهاد است، نام وزیر ارتباطات فرمانده نیروی بسیج نیز دیده می‌شود.

کیهان: در برنامه‌های کودک تلویزیون بدحجابی ترویج می‌شود
کیهان نوشت: گروهی از انیمه سازان متاسفانه به دلیل عدم باور به لزوم پایبندی بانوان به داشتن حجاب به نوعی در آثار خود به ترویج بدحجابی می‌پردازند. چنان‌که برای این افراد کاملا پذیرفته شده که در طراحی حجاب شخصیت‌های دختر و خانم داستان باید حتما بخشی از مو‌های جلو و پشت سر از زیر روسری و شال بیرون بیاید!

رئیس قوه قضاییه: آنچه در زندان اوین رخ داد جنایتی بود که به دست عوامل دشمن صورت گرفت
رئیس قوه قضائیه با اشاره به حادثه رخ داده در بخشی از زندان اوین، اظهار داشت: آنچه در زندان اوین رخ داد جنایتی بود که به دست عده معدودی از عوامل دشمن صورت گرفت؛ در جریان این جنایت شاهد بودیم که عده قلیلی اقدام به آتش زدن کارگاهی کردند که به منظور اشتغالزایی زندانیان و کمک به خانواده آنها دایر شده بود؛ در جریان این حادثه، سالن اجتماعاتی را آتش زدند که با هدف شکوفایی استعدادها و آموزش زندانیان ایجاد شده بود.

هشدار فرمانده سپاه به آل سعود به خاطر رسانه‌ها
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه گفت: به رژیم آل سعود هشدار می‌دهم که رسانه‌های خود را کنترل کنید وگرنه دود آن در چشم شما خواهد رفت.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار