دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
مدیرعامل شرکت فولاد ماشین نکا اعلام کرد
تقریبا هیچ زمینی برای واگذاری به سرمایه‌گذار نداریم/حاکمیت استثمار در شهرک‌های صنعتی/ پارادوکس ادارات در صدور مجوزات
اینکه در مازندران تقریبا هیچ زمینی برای واگذاری به سرمایه‌گذار نداریم، شرکت شهرک‌های صنعتی رفتار انحصاری و استثماری دارد، منابع انسانی کاربلد نداریم و در ادارات قوانین متناقض مشهود است، ازجمله چالش‌هایی بود که مدیرعامل فولاد ماشین نکا عنوان کرد.

فرزانه حسنی - خبرنگار آوای خزر: مهندس مجید لطیفی روز پنج‌شنبه در دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران و نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرق استان که در مرکز تحقیقات کشاورزی تیرتاش گلوگاه برگزار شد، اظهار داشت: به جهت نوع فعالیت و تخصصی که دارم با بسیاری از عزیزان که در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند همکاری داشتم و به این دلیل که یکی از فعالیت‌های اصلی‌ام تولید سازه‌های صنعتی است لذا کاملا با دغدغه‌های همه فعالان اقتصادی آشنا هستم.

وی با بیان اینکه "ما در حرفه خودمان وقتی هدفی را تعیین می‌کنیم برای دستیابی به آن ابتدا فرایندی را طراحی و تدوین می‌کنیم"، تصریح کرد: برای دستیابی به آن فرایند بدواً به یک پلتفرم نیاز داریم و بعد از تهیه آن نیز المان‌ها و اجزایی که تشکیل‌دهنده این طرح و فرایند هستند را یک به یک طراحی می‌کنیم و روی این پلتفرم جا می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت «فولاد ماشین نکا» می‌افزاید: در نهایت هم با طراحی یک الگوریتم، آن ماشین یا آن فرایند کار و وظایفی که ما از آن انتظار داریم را به خوبی انجام می‌دهد، اگر تمام این فرایند بر اساس و مبنای علم انجام شود محال است آن هدفی که ما تعیین کردیم به خطا برود.

لطیفی می‌گوید: در زمینه فعالیت خودم؛ ما یک ماشین طراحی می‌کنیم که چند هزار المان دارد و روی پلتفرم جا می‌گذاریم، وقتی آن را به شبکه برق متصل کنیم استارت می‌زنیم و آن ماشین بدون خطا کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: ده‌ها تجربه این چنینی داشتیم؛ و اعتقاد دارم کارهایی که دوستان در این زمینه انجام دادند و فرآیندهایی که در سطح حاکمیتی تعیین می‌شود، این فرایند به خوبی رعایت نمی‌شود.

این فعال اقتصادی با اشاره به سخنان مدیرکل امور مالیاتی درباره سامانه‌های جدید در فرآیند سرمایه‌گذاری، بیان کرد: همه می‌دانند که این سامانه کار نمی‌کند و ما خودمان همین الان یک برنامه‌ای داریم که گیر هستیم و این سامانه متاسفانه فعال نیست.

تقریبا هیچ زمینی برای واگذاری به سرمایه‌گذار نداریم/حاکمیت استثمار در شهرک‌های صنعتی/ پارادوکس ادارات در صدور مجوزات

لطیفی معتقد است؛ اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان حاکمیتی قرار است هدفی را تعیین کنند و آن هدف تحقق پیدا کند لازم است که ما این اصل را اجرا کنیم.

وی با اشاره به نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در همین ماه جاری در شرکت فولاد ماشین نکا برگزار شده بود، افزود: مصوباتی را در این نشست داشتیم که همین حالا دستگاه‌های اجرایی همراهی نکردند و آن مصوبات اجرا نشد.

این کارآفرین اشاره‌ای هم به حضور خود در اتاق بازرگانی و متوقف ساختن فعالیت‌هایش به عنوان رئیس کمیسیون صنعت و معدن گفت که یکسالی می‌شود به دلیل عملی نشدن مصوبات توسط دستگاه‌های اجرایی، در هیچ جلسه‌ای حضور پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: مسوولانی که همراهی نمی‌کنند؛ عمدتا بهانه‎شان این است که برخی از مصوبات مغایر با قانون است اما فراز آخر ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید به صراحت بیان می‌کند. که "مصوبات ستاد تسهیل با آن کیفیتی که بیان شده نافذ و لازم الاجراست" ولی متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها این را بهانه می‌کنند و خود بنده بسیاری از این دست مسائل دارم.

لطیفی می‌گوید: وقتی به شورای حل اختلاف مراجعه می‌کنیم اعضای هیات به اتفاق حق را می‌پذیرند، ولی می‌گویند موظفیم بر اساس بخشنامه‌های داخلی عمل کنیم و دستور بدهیم و شما بروید به دیوان اعتراض کنید؛ پرونده‌هایی داریم که نزدیک به ۱۳ سال در دستگاه‌های اجرایی در حال رفت و آمد است و ما بخش اعظمی از انرژی و سرمایه‌مان صرف این مسائل و رفع این موانع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین زیرساخت و پلتفرم برای استقرار سرمایه‌گذاری را «زمین» عنوان و تصریح کرد: "ما در مازندران تقریبا غیر از شهرک صنعتی جدید بهشهر - که فعلا به هیچ وجه آماده استقرار نیست - تقریبا هیچ زمینی برای واگذاری به داوطلب سرمایه‌گذاری نداریم".

تقریبا هیچ زمینی برای واگذاری به سرمایه‌گذار نداریم/حاکمیت استثمار در شهرک‌های صنعتی/ پارادوکس ادارات در صدور مجوزات

این فعال اقتصادی با اعلام اینکه برای توسعه طرح خود به دنبال زمین هستم اما متاسفانه آن زمینی که مدنظر دارم را نمی‌توانم پیدا کنم، گفت: "در بعضی از جلسات، نام شرکت شهرک‌های صنعتی را با این ادبیات که یک دستگاه یا نهادی که رفتار انحصاری و استثماری دارد به کار می‌برم به جهت اینکه در واقع مسئولیت تعیین زمین و تغییر کاربردی بر عهده این سازمان قرار داده شده و از این منظر این موضوع در انحصار شهرک‌های صنعتی است".

لطیفی ادامه داد: برای مثال؛ همین شهرک جدید ۱٠٠٠ هکتاری در بهشهر را از سال ۹۶ پیگیری کردم؛ تقریبا یک سال مسائل حقوقی آن مرتفع و به شهرک صنعتی واگذار شده است اما هیچ کاری در آن انجام نگرفت و متاسفانه براساس استعلامی که از دوستانم در شهرک دریافت کرده‌ام؛ قرار است با قیمت انتفاع مترمربعی ۹٠٠ هزار یا یک میلیون تومان واگذار شود و تاکنون هم یک یا دو واحد صنعتی واگذار شده است.

وی از دیگر تجربیات خود برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی اینطور گفت که در سال ۸۳ با شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرارداد داشتم اما ۹ سال بعد شبکه آب را دریافت کردم؛ یعنی ۹ سال بنده برای امور جاری آب را تهیه و از تانکر استفاده می‌کردم و به همین صورت در دریافت امتیاز تلفن و دیگر موارد نیز مشکل داشتم.

مدیرعامل شرکت فولاد ماشین نکا اظهار داشت: چگونه است که برای یک روستایی که ۱٠ تا ۲٠ خانوار دارد آب، برق، گاز و تلفن را تامین می‌کنند ولی برای استقرار صنعت که مهمترین موضوع کشور است، این اقدامات در اولویت نیست و ما سرمایه‌گذاران چندین برابر هزینه ای که در عمل بر روی زمین ایجاد می‌شود را برای این موضوعات پرداخت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با بررسی‌هایی که انجام دادم؛ تقریبا آن چیزی که از سرمایه‌گذار به‌عنوان حق انتفاع دریافت می‌کنند، قیمت زمین ظاهراً رایگان است اما در قالب حق انتفاع ۲٠ درصد حقوقی که از من دریافت می‌کنند روی زمین تحقق پیدا می‌کند و ۸٠ درصد بقیه هدر می‌رود و دلایل روشنی هم برای آنها دارم.

این کارآفرین با بیان اینکه مشکل نهایی در "منابع انسانی" است، گفت: علی رغم اینکه نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اعلام کردند که ما نیروی بیکار داریم، اما حاضرم از همین فردا ۳٠ نیرویی که کار بلد باشند و حتی تخصص خاصی هم نمی‌خواهد را با حقوق و مزایای خوب حتی فراتر از قانون جذب کنم.

لطیفی ادامه داد: متاسفانه سالها سیستم‌های آموزشی ما بد عمل کردند و عمر جوانان ما را هدر دادند و توقع کذایی در بین جوانان ایجاد شده به طوری که اشتیاق به کار نیست و جوانان به دنبال کارهای آسان هستند.

تقریبا هیچ زمینی برای واگذاری به سرمایه‌گذار نداریم/حاکمیت استثمار در شهرک‌های صنعتی/ پارادوکس ادارات در صدور مجوزات

وی با بیان اینکه مهمترین و دردآورترین قضیه‌ای که امروز با آن مواجهیم؛ مهاجرت نخبگان است، تصریح کرد: اردیبهشت‌ماه امسال با عنوان تحقق شعار سال رهبری در خدمت نماینده ولی فقیه در استان بودیم که مسئولین و نخبگان هم آمدند و آنجا اعلام شد که تقریبا غالب نخبگان اعم از المپیادی‌ها، کنکوری‌ها و دانشگاه‌هایی که مطرح هستند مهاجرت می‌کنند و اگر دو درصد هم مهاجرت نمی‌کنند دلیلی برای خود دارند.

مدیرعامل شرکت فولاد ماشین نکا با بیان اینکه بزرگترین دغدغه‌ام نیرو و منابع انسانی است، افزود: به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان صنعتی از مشکلات عبور کردم، دوره هشت فرماندار را در نکا تجربه داشتم و با وجود اینکه به دستوراتشان عمل کردم اما از هیچکدام از مسوولان خواسته‌ای نداشتم.

لطیفی در پایان سخنان خود، اشاره‌ای به تاسیس هنرستان جوار کارخانه داشت و در این باره گفت: مدیرکل آموزش و پرورش آمدند، خوشحال شدند و تشویق کردند حتی تفاهمنامه نوشتیم اما در سیکل اداری یک پارادوکس بین اداره ثبت و اداره آموزش و پرورش وجود دارد؛ آموزش و پرورش می‌گوید برای اینکه به شما مجوز بدهیم این موضوع باید در اساسنامه قید شده باشد. اداره ثبت می‌گوید  باید مجوز بگیرید و ما همچنان در این دو اداره در حال رفت و آمد هستیم.

انتهای پیام/۱٠٠۲/

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
کاش دستگاههای نظارتی به بحث فروش زمین و واگذاری ها در شهرک های صنعتی ورود پیدا کنند خبرهای خوبی به گوش نمی رسه
حق شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
0
تولید کننده با دانش و غیر وابسته همچون مهندس لطیفی حرفهاش به دل میشینه و امیدوارم روزی ریشه همه رانت بازی ها و فساد در ایران عزیز خشکانده بشه توقع داریم که استاندار پرتلاش و دلسوز مازندران تصفیه اداری رو برای خشکاندن فساد با سرعت بیشتری انجام بده تا انشالله مازندران و مردمش به جایگاه واقعی خودشون برسن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار