دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
آیت‌الله لائینی:
تأمین کالاهای اساسی جدی گرفته شود/ کمبودها با افزایش تولید داخلی جبران شود/واردات بی‌رویه کمر تولید را می‌شکند
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر برای تأمین اقلام و کالا‌های اساسی و انجام برنامه ریزی دقیق و منسجم در این زمینه، اعلام کرد: واردات بی‌رویه کمر تولید را می شکند لذا تلاش شود تا کمبودها با افزایش تولید داخلی جبران شود.
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی امروز ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ در خطبه‌های نمازجمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: اولین و آخرین سفارش ائمه اطهار و بزرگان دین رعایت و توجه به تقوای الهی بوده است، زیرا فتنه‌ها و خرابی‌ها و فساد‌ها از بی تقوایی نشأت گرفته است.

وی به مناسبت‌های پیش رو از جمله شهادت امیر صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: باید با حفظ ارزش‌ها، دستاورد‌های این شهیدان را قدر بدانیم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به در پیش بودن ایام شب‌های قدر و شهادت حضرت علی علیه السلام اشاره و ضمن تسلیت این ایام گفت: شب‌های قدر بهترین فرصت در زندگی انسان است که باید از فضیلت و معنویت گرانقدر شب‌های قدر بهره‌مند شد.

وی با اشاره به سالروز تأسیس حساب ۱۰۰ به فرمان حضرت امام راحل و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این دو نهاد خدمات شایسته‌ای را به ویژه در حوزه خدمات رسانی به محرومان ارائه کرده‌اند.

آیت‌الله لائینی خاطرنشان کرد: در صورت عدم پیش‌بینی برای تأمین کمبود‌ها و افزایش واردات بی رویه، کمر تولید خواهد شکست و باید برنامه‌ریزی درستی برای تأمین نیاز‌ها صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه ساری با بیان اینکه حرکت به سمت واردات به تولید داخلی آسیب می‌زند، افزود: برای تأمین اقلام و کالا‌های اساسی باید برنامه ریزی دقیق و منسجم صورت گیرد تا نیازمند واردات نباشیم.

وی با اشاره به الزامات و توصیه‌های بیان شده از سوی مقام معظم رهبری برای تحقق شعار محوری سال جاری گفت: با توجه به این توصیه‌ها می‌توانیم شعار سال را عملیاتی و محقق کنیم.

آیت‌الله لائینی به توصیه‌های مقام‌معظم رهبری در خصوص انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان مشارکت و حضور گسترده مردم را با در نظر گرفتن سلامت انتخابات از هم اکنون مشخص و فراهم کنند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را با برنامه‌ریزی منسجم مسئولان از الزامات دانست و افزود: برپایی انتخابات با مشارکت بالا و سالم، نیازمند برنامه‌ریزی برای این رویداد است.
 
نهادها و دستگاه‌ها در  مسئله حجاب وحدت نظر داشته باشند

وی به فرامین مقام معظم رهبری درباره حجاب اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش ایشان محدودیت شرعی و قانونی است نه محدودیت دولتی، و کشف حجاب نیز حرام شرعی و حرام سیاسی به شمار می‌رود و گاه مشاهده می‌شود مسئولان ما درباره حجاب برنامه درست و حسابی ندارند.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیازمند یک اقدام واحد و وحدت نظر و برنامه جامع در زمینه حجاب و عفاف هستند، گفت: گاه در برخورد با بعضی از مظاهر بی حجابی و بدحجابی و کشف حجاب، سستی مشاهده می‌شود درحالی که دولت مسئول است اقدامات منظم و منسجمی در این زمینه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه مردم از برخی از عناصر فریب خورده و کشف حجاب و بی حجابی انتقاد دارند، افزود: رسیدگی به این وضعیت از مطالبات عمومی است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار