دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
به همت مجمع فرزندان شاهد مازندران برگزار شد
«به رنگ زنگ ایثار»
نخستین همایش به رنگ زنگ ایثار به همت مجمع فرزندان شاهد استان مازندران با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش آوای خزر به نقل از «ایثار مازندران»، نخستین همایش فرزندان معزز شهدای فرهنگی استان مازندران با نام «به رنگ زنگ ایثار» به همت مجمع فرزندان شاهد استان مازندران با حضور دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش، دکتر پناهی روا مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، زهرا مظفر مشاور ایثارگران وزیر آموزش و پرورش، استاندار مازندران، معاون سیاسی امنیتی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، و مدیران آموزش و پرورش و بنیاد شهید شهرستان‌ها و مناطق استان؛ روز جمعه ۱۴ مهرماه در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد.

این همایش با هدف تحقق وصایای شهدا در سایه‌سار ایثار و امنیت و تأکید بر نقش موثر فرزندان شاهد در جبهه جهاد تبیین در مکتب‌خانه حاج قاسم سلیمانی به عنوان طلایه‌داران آموزش و پرورش و مروّجین فرهنگ وحدت و بصیرت به تأسی از پدران شهیدشان برگزار شد.

گفتنی است در این همایش که برای نخستین‌بار در کشور برگزار شد در ابتدا غلامحسن علیزاده رئیس مجمع فرزندان شاهد ایران اسلامی مازندران و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه فرهنگیان کشور ضمن خیر مقدم به مدعوین به بیان پیشینه مجمع و اهداف برگزاری این اجتماع فرهنگی پرداخت. سپس در ادامه وزیر آموزش و پرورش و سه تن از فرهنگیان به ایراد سخنرانی پرداختند.

غلامحسن علیزاده فرزند معزز شهید، گفت: مجمع فرزندان شاهد دیار علویان اولین اجتماع خود را با نام فرزندان شهدای فرهنگی دیار علویان (به رنگ زنگ ایثار) در مهرماه ۱۴۰۲، در هفته وحدت، در شهری که قرارگاه شبانه حضرت علامه حسن زاده آملی بر سر مزار ابدی مادر مکرمه شان بود؛ آغاز کرد و‌ افزود: امروز ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲ فرزندان بهترین مردان، میزبان قدوم عالی ترین مقام در دستگاه تعلیم و تربیتند و به دکتر صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش و همه آنانی که به دل حضور شهدا را باور داشتند در جمع فرزندان شهید و پدران شاهدشان خیر مقدم تقدیم داشت.

علیزاده گفت : اینان همان عاشقانی هستند که معلم شدند . اینان همانانی هستند که حاج قاسم برای تشییع پیکر خود وصیت می کند پاکی دستان آنان را کنار تابوتش داشته باشد.

اینان همانانی هستند در روزهایی که مدیران خوش سلیقه، کج سلیقه و بی سلیقه گاهی به مهر و گاهی به قهر و‌ عمد؛ در محیط کاری جان به لبشان می کنند؛ در خلوت خیال خود والله والله والله های حاج قاسم را مرور می کنند تا بدانند مهمترین شئون عاقبت بخیری ما رابطه قلبی با حکیمی است که امروز رهبر و آقای ما است و تمرین می‌کنند بر سر پیمان با پدرانشان تا ظهور حجت حق برای حفظ نظام صبوری کنند. چون آقایشان در اسفند ۹۷ گفته بود: «فرزندان شهدا پشت سر شهدا قرار دارند.

صبر می کنند، رنج می برند، سنگینی بر روی دلهای آنان خیلی زیاد است. اما در عین حال ایستادگی می کنند، صبر می کنند ؛ مقاومت می کنند اما زبان به شکایت باز نمی کنند.»

رئیس مجمع فرزندان شاهد ایران اسلامی استان مازندران گفت : ما فرزندان شهدا در بوته آزمایش عشق، از نمره ۲۰، ۱۰۰ گرفتیم.

علیزاده با بیان دو سخن گهربار از امام‌(ره) که فرمودند: «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» و شهید آوینی که فرمودند: «عالم محضر خداست و اما کو‌ آن محرمی که این حضور را درک کند؟!» گفت: برای پیدا کردن محارم؛ جناب آقای دکتر صحرایی نازنین این مجمع را به پا نمودیم تا از استان ۱۰۴۰۰ شهید به گوش ۳۱ مدیرکل و ۱۲۴۳ رئیس شهرستان از سوی امامین انقلاب برسانید: «شهدا ذخائر عالم بقایند» و «فرزندان شهدا از ذخائر این نظام مقدسند».

ماه مهر را بهانه کردیم، زنگ مهر را نواختید، زنگ‌ایثار هم گذشت، به تأسی از آیه ۱۳۸ سوره بقره که رنگ خدا چه رنگی است؟ و چه رنگی بهتر از رنگ خدا؛ خواستیم برایمان بگوئید در دستگاه تعلیم و تربیت؛ زنگ ایثار چه وقتی و چه رنگی است؟

علیزاده در خاتمه با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای که ۲۲ سال پیش به ما گفته بود: «دشمن باید از زبان فرزندان شهدا چیزی را بشنود که مثل گلوله در دلش اثر کند. عزیزان من هرجا هستید نگذارید درخشندگی نور شهادت که در خمیر مایه شماست به وسیله ترفندهای دشمنان خاموش شود.» به فرزندان شاهد فرهنگی یادآور شد.

این اجتماع بزرگ که از ساعت ۹ تا ۱۲ به طول انجامید با اهدای لوح تقدیر و نشان مجمع فرزندان شاهد ایران اسلامی استان مازندران به میهمانان عالمقام و خادمین فرزندان شهدا در جمع ۸۰۰ نفری به کار خود پایان داد.

  انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار