دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه:
وزارت بازرگانی مهم‌ترین نیاز کشور است/ وزارت جهاد پشتیبان خوبی برای تجارت نیست
رئیس سازمان برنامه و بودجه وزارت بازرگانی را مهترین نیاز کشور دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی نشان داد که تاجر خوبی نبود و پشتیبان خوبی هم برای تجارت نیست.

زهرا شریفی - آوای خزر، داوود منظور پنج‌شنبه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، گفت: رفع مشکلات جامعه نیاز به راهبرد میان مدت و بلند مدت دارد؛ تلاشمان این است که نظام مسائل استان را اولویت بندی کرده و برای بهبود آن تلاش کنیم.

وی به کاهش ۷ درصدی نرخ بیکاری در کشور اشاره کرد و افزود: در مازندران بهترین شرایط را در بین استان‌ها داریم و نرخ بیکاری در دامنه ۵ درصد قرار گرفته است که در اقتصاد این نرخ بیکاری طبیعی است.

منظور با بیان اینکه اگر‌چه مجموعه اقتصاد با مشکلات و دشواری مواجه هستند اما رکورد‌های خوبی را در حوزه صنعت و تولید ثبت کرده‌اند، گفت: مجلس سیزدهم از کارنامه صحبت می‌کند نه برنامه. البته با برنامه درست می‌توان به کارنامه خوب دست پیدا کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به ظرفیت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در ارتقای اقتصاد نقش مهمی دارند و دولت نیز باید با پشتیبانی و رفع موانع تولید به آن‌ها کمک کند.

وی تاکید کرد: تلاش ما در دولت این است موانع تولید کنندگان و بخش غیردولتی را شناسایی، اولویت‌بندی و در جهت رفع آن تلاش کنیم.

منظور، گفت: با توجه بازدیدهای صورت گرفته از واحد‌های تولیدی مازندران، بیشترین مشکل در بازاریابی است با اینکه سرمایه‌ در گردش نبود اما تولیدات انجام شد.

وی ساماندهی تعرفه‌ها و سهمیه‌های وارداتی را مهم‌ترین راهکار دانست و افزود: واردات تنها باید در صورت نیاز انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مشکلات برنج در مازندران اشاره کرد و گفت: باید بازار مطمئن برای فروش برنج را فراهم کنیم البته فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند در این زمینه کمک کار خوبی بوده و برنج‌ها را از انبارها خریداری کنند تا برنج کشاورزان استان زودتر تعیین و تکلیف شود حتی اگر لازم باشد سرمایه در گردش به آن‌ها می‌دهیم.

منظور، وزارت بازرگانی را مهم‌ترین نیاز کشور دانست و افزود: مسئله کشاورز داخلی یک امر متفاوت و ممتاز است ما نمی‌توانیم تجارت داخلی کشور را در حوزه جهاد کشاورزی و صنعت ادغام کنیم؛ این اشتباهی بوده که اتفاق افتاده است.

وی افزود: وزارت کشاورزی باید حامی تولید و کشاورزان و ترویج کشاورزی مدرن و پیشرفته و دانش‌بنیان در کشور باشد؛ تجربه چند سال گذشته نشان داده که وزارت جهاد کشاورزی تاجر خوبی نبوده و پشتیبان خوبی هم برای تجارت نیست.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کشور نیازمند تدبیر مشترک دولت و مجلس است، ادامه داد: بهتر است اولویت‌های کشور را به عمل برسانیم؛ امسال سال رشد تولید و کنترل تورم است تا اینجا تلاش کردیم رشد هم داشتیم اما کافی نیست باید به رشد تک رقمی اقتصاد برسیم همانطور که مقام معظم رهبری در سیاست‌های برنامه هفتم بر آن تاکید کردند.

منظور گفت: حتما ما باید در سیاست گذاری پولی، نظام بانکی و بازار ارزی، باید به سمت ثبات هر چه بیشتر که نماد آن تورم پایین است، حرکت کنیم.

وی افزود: تورم نقطه به نقطه تولید کننده ما در سال گذشته به حدود ۱۱۰ درصد رسیده بود که امروز به ۳۹ درصد رسیده است، باید سال آینده تورم را به ۲۵ و حداکثر ۳۰ درصد و حتی به تک رقمی برسانیم.

معاون رئیس جمهور به انضباط پولی و نظام بانکی اشاره کرد که هدف آن عمدتا کنترل تورم است، اشاره کرد و افزود: « سرمایه در گردش» شاه کلید حمایت از تولید است.

وی با اعتقاد به اینکه اقتصاد را باید مردم اداره کنند و دولت هم مالکیت خود را به مردم واگذار کند، ادامه داد: میدان باید برای غیردولتی ها باز شود تا بتواند به‌عنوان پیشران در تولید، رشد اقتصادی را تداوم ببخشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به طرح‌های نیمه تمام مازندران در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: سد هراز و سد گلورد از اولویت‌های دولت در استان است.

منظور، اتمام بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی آیت‌الله طبرسی و دیگر مراکز بهداشت و درمان را هم مهم دانست و افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام از سیاست ‌های مهم دولت است و هیچ‌گونه پروژه جدید را کلنگ‌زنی نمی‌کند مگر بر اساس ضرورت.

وی با بیان اینکه استان مازندران در مهار آب‌های سطحی از عقب ماندگی فراوانی برخوردار است، گفت: استان مازندران با این حجم از رودخانه نباید با مشکل آب مواجه شود.

منظور، ساماندهی رودخانه‌ها را در جهت جلوگیری از آسیب به تاسیسات شهری، روستایی و کشاورزی مهم دانست و افزود: لایروبی‌های عقب افتاده به سرعت دنبال شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله آب و فاضلاب در استان بسیار جدی است، گفت: متاسفانه مازندران در این زمینه از متوسط کشور عقب است اتفاقا طرح‌های فاضلاب بیشتر از همه حمایت می‌شود به جهت اینکه آب‌های تصفیه شده و پسماند آب و آلودگی سفره‌های زیر زمینی را مدیریت می‌کند.

انتهای پیام/1004/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار