دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
امام جمعه موقت بهشهر:
امام جمعه موقت بهشهر با اشاره به تأسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: امام خمینی(ره) از تصویب اصل ولایت فقیه خیال راحتی داشت و اکنون می‌بینیم که شورای نگهبان در مقابل بدخواهان انقلاب می‌ایستد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، حجت‌الاسلام سیدعسگری هاشمی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بهشهر با اشاره به وقایع صدر اسلام و دوران پُر فراز و نشیب پیامبر خاتم(ص)، اظهار کرد: اگر درست دقت کنیم، می‌بینیم که امروز نیز شرایط دوران پیامبر اسلام(ص) را داریم، گروهی تبلیغ کرده و مردم را از دشمنی‌های استکبار جهانی و نسبت به مسائل مختلف اعم از سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی می‌ترسانند.
وی افزود: آنکه ایمان، اعتماد و معرفت به خدا دارد، هرگز از شیطان نمی‌ترسد و پیوسته از ولی فقیه زمان خود پیروی می‌کند.
امام جمعه موقت بهشهر با اشاره به بی‎شرمی استکبار جهانی در پای‌بند نبودن به پیمان‌های بین‌المللی و جهانی، گفت: این مجموعه، آن‌قدر بی‌شرم است که حقوق بشر نوشته‌شده خود را تا جایی قابل رعایت می‌داند که حقوق اسرائیل تأمین شود.
هاشمی‌نسب ادامه داد: هر تکیه‌گاهی که این‌گونه باشد از روی نادانی است، لذا امروز نیز مشاهده می‌کنید که کشورهای عربی آنقدر ضعیف و ناتوان هستند که منافع استکبار را تأمین کرده و اکنون عربستان به هر علف خشکی دست دراز می‌کند تا شاید راه نجاتی در آن باشد.
خطیب موقت نماز جمعه بهشهر با اشاره به ضرورت برخورد هوشمندانه با قدرت‌های بزرگ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در برابر آن فردی که می‌گوید من برجام را پاره می‌کنم، با قدرتی که با تکیه بر مردم و با استعانت از پروردگار متعال دارد؛ می‌گوید که اگر شما برجام را پاره کنید، ما ‌آن را آتش می‌زنیم.
وی ادامه داد: استکبار جهانی این‌گونه است که وقتی در برابر سخنان کوبنده امام راحل و امروز در برابر سخنان کوبنده مقام معظم رهبری قرار گرفته است، بلافاصله لحن سخن خود را تغییر می‌دهد.
هاشمی‎نسب با اشاره به تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در قبرستان بقیع گفت: آنها مظلومانه در شهر و وطن خود بدون بارگاه مدفون هستند، امیدواریم که زمینه‌ای برای نابودی آل سعود فراهم شوده و قبور ائمه اطهار(ع) به دست شما مردم تعمیر شود.
امام جمعه موقت بهشهر با اشاره به تأسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: امام خمینی(ره) از تصویب اصل ولایت فقیه خیال راحتی داشت و اکنون می‌بینیم که شورای نگهبان در مقابل بدخواهان انقلاب می‌ایستد.
وی با بیان اینکه مجلس خبرگان در راستای انتخاب رهبر، موضع‌گیری محکمی دارد و منافع جامعه را تأمین می‌کند، افزود: لذا می‌بینید که پس از امام راحل، بهترین انتخاب را داشتند و باید به مردم ایران اسلامی که نمایندگان خوبی را برای خبرگان انتخاب کردند، آفرین گفت.
وی در پایان به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در جامعه شاهد بی‌حجابی هستیم و در حالی‎که دین اسلام از زنان خواسته تا زینت‌ها را برای همسر خود به‌کار بگیرند و آن را مستحب شمرده است، اما اکنون درست برعکس دین انجام می‌شود و نتیجه آن را آمار بالای طلاق در استان‌ها می‌بینیم.
انتهای پیام/ 1002
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار