دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران:
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: 32 هزار و 947 دانش آموز مازندرانی در کنکور امسال شرکت کردند که 5 هزار نفر کمتر از سال گذشته بودند.


به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، اسفندیار نظری در گفت و گو با خبرنگار آوای خزرگفت:در کنکور سراسری امسال، 519 هزار و 488 نفر معادل60.40 درصد در رشته تجربی، 162 هزار و 879  نفر معادل 18.94 درصد شرکت کنندگان در رشته ریاضی، 161 هزار و 500 نفر معادل 18.87 نفر شرکت کنندگان در رشته علوم انسانی، 9 هزار و 881 نفر معادل 1.15 درصد شرکت کنندگان در رشته هنر و و 6 هزار و  361 نفر معادل 0.74 درصد شرکت کنندگان را تشکیل میدهند.
وی افزود: در مازندران از مجموع 32 هزار و 947 شرکت کننده در رشته های مختلف به تفکیک 17432 نفر در رشته تجربی معادل 50 درصد، 7711 معادل 18.6 درصد، در رشته انسانی 7408 نفر معادل 18.2 درصد شرکت کنندگان، در رشته هنر 1275 نفر و در زبان نیز 3084 نفر در کنکور سراسری شرکت کردند.
نظری با بیان اینکه بیشترین شرکت کنندگان در کنکور امسال در سطح کشور و مازندران از خانمها هستند، اعلام کرد: در رشته ریاضی، 2914 نفر از شرکت کنندگان زن و 4797 نفر مرد هستند، در رشته تجربی نیز 11329 زن و 6103 نفر مرد و در رشته انسانی نیز 4795 زن و 2613 شرکت کننده مرد هستند.
معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: کنکور امسال نسبت به سال گذشته با کاهش 5 هزار نفری مواجه شد که علت آن نیز جذب مردان به بازار کار و ورود مؤسسات مختلف آموزش عالی است که افراد می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.
نظری در بخش دیگری از گفتگو با بیان اینکه هدایت تحصیلی به پایه نهم آمده است، خاطرنشان کرد: 39 هزار و 166 دانش آموز در پایه نهم داریم که باید به سه شاخه و 6 رشته تحصیلی هدایت شوند؛ 55 درصد دانش آموزان باید در شاخه نظری و 45 درصد به شاخه فنی و حرفه ای هدایت شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدارس خاص در مازندران شامل استعداد درخشان و نمونه دولتی زیاد هستند، لذا دانش آموزان چنین مدارسی براساس آزمونهای انجام شده و مشاوران مدارس، خود به خود هدایت میشوند، اما بقیه دانش آموزان براساس استعداد، علاقه و توانایی و امکانات و تجهیزات و اقتضائات جامعه  از هدایت تحصیلی بهره می برند.
معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فعالیتهای مثبت در بحث مدارس شبانه روزی، اظهار داشت: 49 مدرسه شبانه روزی در استان داریم، کارهای خوبی در این مدارس صورت گرفته که از جمله آنها، بحث تغذیه و کمکهای خوب خیران است.
این مسئول گفت: دانش آموزان مدارس شبانه روزی در بستر پوشش تحصیلی خوب عمل می‌کنند و نباید بگذاریم حتی یک دانش آموز از تحصیل بی بهره باشد.
وی در بخش دیگری از گفتگو اظهار داشت: در این هفته استان مازندران مهمان دبیران درس زبان در همایش ملی زبان است که 31 تیرماه و یکم مردادماه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.
نظری گفت: بیش از150 مقاله به همایش رسیده است که 50 مقاله به صورت حضوری و بقیه نیز در قالب پوستر ارائه می شود.
عضو شورای آموزش و پرورش مازندران  ادامه داد: در سوم مردادماه نیز گردهمایی بزرگ آموزش و پرورش استان مازندران را داریم که با حضور زرافشان معاون آموزش وزارت آموزش و پرورش و ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در راستای پروژه مهر و سند تحول بنیادین برگزار میشود.
وی در پایان با اشاره به همکاری خوب خیران در مازندران گفت: کل اعتبارات سرانه دانش آموزی مازندران در سال گذشته، یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای 500 هزار دانش آموز در نظر گرفته شد، اما کمک خیران در بحث پروژه مهر، بیش از 5 میلیارد تومان بود که باید در این بخش بیشتر کار کنیم و سطح مشارکتها را افزایش دهیم.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار