دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
توسط رئيس پليس‌ راه فرماندهي انتظامي استان مازندراناعلام شد:
رئيس پليس‌ راه فرماندهي انتظامي استان، از اعمال محدوديت‌هاي ترافيکي در محورهاي مواصلاتي استان از ظهر امروز چهارشنبه (24 شهريورماه) تا پايان هفته خبر داد .
محدوديت ‌هاي ترافيکي 24تا27 شهریور در  محورهاي مواصلاتي مازندران

به گزارش آوای خزر،سرهنگ "جعفر محمدنژاد" در گفت ‌وگو با خبرنگاران گفت: در راستاي روان سازي ترافيک و تسهيل در عبور و مرور خودروها در روزهاي پاياني هفته، محدوديت‌هاي ترافيکي در محورهاي "هراز، کندوان و فيروزکوه" اعمال خواهد شد.

وي گفت: تردد موتور سيکلت از ساعت 12 ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت 6 صبح روز شنبه 27 شهريورماه از محورهاي "کرج – چالوس ، هراز ، فيروزکوه" ممنوع است.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان مازندران با اشاره به ممنوع بودن تردد انواع تريلي، کاميون و کاميونت در محور کندوان، اظهار داشت: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 روز جمعه 26 شهريورماه تا ساعت يک بامداد روز شنبه 27 شهريورماه از کرج به سمت "مرزن آباد" ممنوع است.

وي افزود: با اعلام ماموران پليس راه در محل،تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 18 روز جمعه 26 شهريورماه تا ساعت يک بامداد روز شنبه از مرزن آباد به سمت کرج يک طرفه است. 

سرهنگ محمدنژاد، با اشاره به محدوديت هاي ترافيکي در محور هراز، گفت: تردد کليه کاميونها و کاميونت ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 8 تا ساعت 24 روزهاي چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه (24،25، 26شهريورماه) از محور هراز ممنوع است. 

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي مازندران، اظهار داشت: تردد کليه وسايل نقليه از ساعت 14روز جمعه 26 شهريورماه تا ساعت يک بامداد روز شنبه 27 شهريورماه  از "رودهن" به سمت آمل ممنوع است و با اعلام ماموران پليس راه در محل، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 16 روز جمعه تا ساعت يک بامداد روز شنبه از " آب اسک" به رودهن ( محدوده مشاء ) بصورت يک طرفه است. 

وي همچنين به محدوديت هاي ترافيکي در محور فيروزکوه اشاره کرد و افزود: تردد کليه تريلرها به استثناء حاملان موادسوختي و فاسد شدني از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 روزهاي چهارشنبه و جمعه ( 24 و 26 شهريورماه ) از" تهران به قائم شهر" و بالعکس ممنوع است.

سرهنگ محمدنژاد با تأکيد بر رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي در محورهاي مواصلاتي استان، به رانندگان وسايل نقليه توصيه کرد: با رعايت سرعت مطمئنه و پرهيز از عجله و شتاب زدگي در رانندگي، پليس‌ را در برقراري نظم و امنيت ترافيکي ياري کنند.

رئيس پليس‌راه مازندران در پايان گفت: تلفن مرکز کنترل ترافيک پليس راه مازندران با شماره ‌هاي 2182934 و 2182920 با پيش شماره 011 به‌ صورت شبانه ‌روزي آماده پاسخگويي به هموطنان در مورد آخرين وضعيت راه ‌هاي استان است.
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: