دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
در نشست خبری مدیر و معاونان آموزش و پرورش نکا عنوان شد
در نخستین نشست خبری سال جدید تحصیلی مدیریت و معاونان آموزش و پرورش نکا درباره مسائلی از جمله جابجایی‎ها و انتصابات جدید مدیران مدارس، کسب رتبه‎های زیر هزار کنکوری‎های و مدارس مختلط و زیر 10 دانش‎آموز در نکا صحبت شد.
/ کسب 29 رتبه زیر 1000 از سوی کنکوری‏های نکا/ جابجایی 10 مدیر در مدارس نکا /وجود 52 مدرسه مختلط و 8 مدرسه زیر 10 دانش‎آموز در نکا

به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، حسین پالار ظهر امروز در نخستین نشست خبری سال تحصیلی 95-96 با اشاره به بحث هدایت تحصیلی 1455 دانش‎آموز نکایی اظهار داشت: 90 درصد دانش‎آموزان سال نهم در نکا معدل 16 به بالا داشته و بیشتر آنها مایل به ثبت نام در رشته علوم تجربی بودند و هر چند این موضوع وقت زیادی را از آموزش و پرورش به‎خود اختصاص داد اما با هدایتها و مشاوره‎های تحصیلی، این روند کنترل و هدایت تحصیلی با موفقیت انجام شد.
وی با بیان اینکه نقش مدیریت در آموزش و پرورش تعیین‎کننده است، افزود: چالش امروز و فردا در آموزش و پرورش قطعاً مدیریت است و اگر این چالش را مد نظر قرار دهیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، ضمن اینکه باید مدیریت‎ها را حرفه‌ای کنیم.
مدیر آموزش و پرورش نکا با اعلام اینکه 31 هزار میلیارد تومان بودجه به آموزش و پرورش اختصاص یافته است، گفت: تعطیلی یک روز در مدرسه، برابر با 15 میلیارد تومان خسارت به آموزش و پرورش است و این پرسش به‌وجود می‎آید که آیا سزاوار است؛ مدیر یک مدرسه‎ای، خودش راغب به تعطیلی مدرسه باشد؟!
** تنها 10 جابجایی در مدیران مدارس نکا انجام شد
پالار درباره جابجایی‎ها یا انتصابات جدید مدیران مدارس تصریح کرد: از مجموع 178 مدیر مدرسه در شهرستان نکا، تنها 10 جابجایی و 4 انتصاب داشتیم و یک مدیر دیگر باقی مانده است که به‎زودی مدرسه جدید برای او تعیین می‎شود.
وی ادامه داد: شهرستان نکا دارای 178 مدرسه با 1700 همکار فرهنگی، 18 هزار دانش‎آموز و 788 کلاس درس است که بیشتر مدارس نیز دو شیفت هستند.
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان نکا با اشاره به وجود 38 مدرسه تخریبی در این شهرستان افزود: مدارس روستای «شیت»، مسکن مهر، بهپاک، «دنگ سرک» و سالن ورزشی نکا از جمله پروژه‌های عمرانی در دست ساخت آموزش و پرورش در نکا هستند.
این مسئول با اشاره مشارکت خیران در مدرسه‎سازی و سایر فعالیت‎های خیرخواهانه برای دانش‎آموزان نکا گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، در مجموع با کمک خیران نکا، 500 بسته حمایتی به ارزش حداقل 25 هزار تومان برای هر کدام، به دانش‎آموزان یتیم تقدیم شد.
پالار همچنین از کسب 29 رتبه زیر 1000 دانش‎آموزان کنکوری این شهرستان در آزمون سراسری سالجاری خبر داد و گفت: 24 نفر از آنها در رتبه‎های زیر هزار منطقه‎ای و 5 نفر نیز در رتبه‎های زیر هزار کشوری بودند.   
** دانش‎آموزان نمونه در ورزش، سلامت، حجاب و نماز تقدیر می‎شوند
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نکا نیز در این جلسه اظهار داشت: اصلی‎ترین دغدغه دانش‎آموزان در بحث پرورشی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی است.
سیده رقیه سیدی اظهار داشت: چهار مقوله نماز، حجاب و عفاف، ورزش و سلامت و بهداشت برای کاهش آسیب‎های اجتماعی مؤثر هستند و اگر این موضوعات را پُر رنگ کنیم، موفق می‎شویم.
وی افزود: در همین راستا نیز پس از پایان ایام محرم و اربعین حسینی، همایش‎هایی در زمینه حجاب، ورزش، سلامت و نماز در نکا برگزار و از افراد نمونه تجلیل می‎شود.
** وجود 8 مدرسه زیر 10 دانش‎آموز در نکا
معاون مالی و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش نکا نیز با اشاره به بودجه 18 میلیارد تومانی این شهرستان برای 25 اداره گفت: 1.3 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شد که 505 میلیون تومان آن را به ساخت مدرسه در مسکن مهر اختصاص دادیم و قرار است بسیج سازندگی ساخت این پروژه را انجام دهد.
رضاعلی حسینی ادامه داد: از 178 مدرسه در نکا، 23 مدرسه تک‎شیفت هستند.
وی در حاشیه جلسه در پاسخ به سؤال خبرنگار آوای خزر درباره تعداد مدارس مختلط و مدارس زیر 10 دانش‎آموز در شهرستان نکا، گفت: 52 مدرسه مختلط در نکا داریم و 8 مدرسه نیز زیر 10 دانش‎آموز هستند.
معاون مالی و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش نکا در پایان اظهار داشت: این مدارس در روستاهای «سفیدکوه»، «سوچلما»، «برما»، «سه‎کیله»، «ولادیمه»، «درویش‎خلک»، «ازرگ» و «آکرد» قرار دارند.
انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها