دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه:
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با انتقاد از بهره‎برداری‎ پروژه‎های نیمه‎تمام به‎ویژه در بخش مسکن، گفت: بدترین نوع مسکن مهر مازندران را در بهشهر و نکا ساختیم؛ این مجموعه‎ها دارای راه، آسانسور و فاضلاب نیستند و حتی سهم این شهرها از اعتبارات فاضلاب استان، صفر و حتی زیر صفر است.
اجازه بهره‎برداری به پروژه‎های نیمه‎تمام را ندهیم/ بدترین نوع مسکن مهر مازندران در نکا و بهشهر است/سهم شرق مازندران از اعتبارات فاضلاب، زیر صفر است

به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، علی محمد شاعری صبح امروز در جلسه پیگیری وضعیت مسکن مهر شهرستان‌های بهشهر و نکا که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در نکا برگزار شد، اظهار داشت: جلسه‌ای را در ماه مبارک رمضان امسال در وزارت راه و شهرسازی در زمینه بررسی وضعیت مسکن مهر در شرق مازندران داشتیم که قرار شده بود تا بازدیدی از این پروژه‌ها انجام شود و این امر محقق شد.

وی افزود: مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم است زیرا مردم جامعه ممکن است که بدون راه و خودرو به‌سختی زندگی کنند اما بدون سرپناه نمی‌توانند به زندگی خود ادامه دهند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان اینکه مسکن مهر با همه ضعفهایی که دارد اما مورد استقبال قشر محروم جامعه است و باید تلاش کنیم تا این ضعف‌ها و نواقض را رفع کنیم، خاطرنشان کرد: نباید حق زندگی شرافتمندانه را از این مردم سلب کنیم و مسکن مهر در حالی ساخته شود که فاضلاب و مدرسه و راه نداشته باشد!

شاعری با تأکید بر اینکه دولت می‌خواهد به مردم خدمت کند و موضوع این دولت و آن دولت نیست، اظهار داشت: همه دولت‌ها بعد از انقلاب قصد خدمت به مردم را داشته و در جهت ارتقای شاخص‌های کیفی حرکت می‌کنند، لذا پروژه‌هایی که از دولت قبل به دولت بعد به ارث می‌رسد باید به‌عنوان تکلیف انقلابی و شرعی دانسته شود و آنها را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در بین تمامی پروژه‌های مسکن مهر مازندران، در بهشهر و نکا بدترین وضعیت را داریم، تصریح کرد: چطور می‌توانیم وقتی که هنوز فاضلاب و راهها و آسانسور در یک مجموعه مسکونی تکمیل نشده، به افراد اجازه بدهیم در آنجا سکونت داشته باشند، باید خودمان را جای آنها بگذاریم؛ مردم باید به‎سختی و بدون آسانسور خود را به طبقه چهارم این ساختمانها برسانند.

شاعری با اعلام اینکه بهتر است بحث بی‌پولی را مطرح نکنیم زیرا شرایط کشور را می‌دانیم، بیان کرد: باید تقسیم کار و زمانبندی انجام شود، مسئولیت رفع این مشکلات به عهده مدیرکل راه و شهرسازی مازندران است و ما نیز در تهران پیگیری می‎کنیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به اینکه میانگین اختصاص بودجه‎ها در بخش فاضلاب در استان مازندران 10 درصد و در این سه شهرستان صفر و حتی زیر صفر است، بیان کرد: نباید به پروژه نیمه‌تمام اجازه بهره‌برداری داده شود، در بهشهر و نکا بدترین نوع مسکن مهر را ساختیم و اگر زیرساخت‌ها را اصلاح نکنیم شهرسازی معنایی ندارد.

وی در پایان گفت: باید مسکن مهر بهشهر و نکا را از مشکلات بیرون بیاوریم و سهم شرق مازندران در بخش فاضلاب باید به صورت عادلانه باشد.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار