دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
امام جمعه چالوس:
امام جمعه چالوس با ابراز تأسف از اینکه هیچ توجیهی برای حذف نام شهید فداکار حسین فهمیده از کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ششم آموزش و پرورش پذیرفته نمی‎باشد، اظهار کرد: این عمل از آثار نفوذی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با حساسیت و دغدغه مدت‌هاست از آن سخن می‌گوید.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی راشدی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر از شهرستان چالوس با اشاره به شهادت شهید محمد حسین فهمیده نوجوان دانش آموز و بسیجی، اظهار داشت: امام بزرگوار شهید فهمیده را بعنوان الگو و رهبر ما معرفی کرد.

وی با بیان اینکه هنر امام(ره) این بود که توانست هزاران جوان و نوجوان عاشق و با معرفت مانند محمد حسین فهمیده را تربیت کند، تصریح کرد: آنچه که این نوجوان 13 ساله را برای سایرین الگو قرار داده است ویژگی ها و خصوصیات روحی و رفتاری و فکری او بوده است.

خطیب جمعه چالوس شهید فهمیده را نوجوانی شجاع ، فعال و پرتلاش ، متواضع، مؤدب و بااخلاق ، بانماز، اهل مطالعه و درسخوان ، متدین و عاشق و شیفته‌ی امام (ع)، و فداکار و ایثارگر دانست و افزود: شهید فهمیده با این روحیات توانست با یک اقدام شجاعانه و آگاهانه نام خود را در دفتر شهیدان زنده تاریخ ثبت کند.

راشدی نوری افزود: امام بزرگوار راجع به شهید حسین فهمیده فرمودند که رهبر ما آن نوجوان 13 ساله‌ای است که نارنجک به کمر بست و زیر تانک دشمن رفت و خود را به خظر انداخت.

وی با بیان اینکه شهید حسین فهمیده به‌حق الگویی برای همه نوجوانان است، گفت: فرزندان ما در معرض آسیب و تهدید جنگ نرم دشمن هستند باید امثال محمد حسین فهمیده را بعنوان الگو به آنها معرفی کرد.

امام جمعه چالوس با ابراز تأسف از اینکه هیچ توجیهی برای حذف نام شهید فداکار حسین فهمیده از کتاب هدیه های آسمانی پایه ششم آموزش و پرورش پذیرفته نمیباشد، اظهار کرد: این عمل از آثار نفوذی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با حساسیت و دغدغه مدت‌هاست از آن سخن می‌گوید.

راشدی نوری در پایان با بیان اینکه هنوز در کتاب‌های درسی ایران درسی بنام رهبر کوچک وجود دارد، گفت: دشمن از این عناوین وحشت دارد و تمام تلاشش این است که باور دینی و انقلابی مردم ما را تغییر دهد و روحیه انقلابی‌گری، ایثارگری، فداکاری، ایمان و باور دینی را از مردم و خانوادهها بگیرد.

انتهای پیام/ 1012

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار