دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
فرماندار چالوس تاکید کرد
فرماندار چالوس با تاکید بر اینکه امروز برای استمرار نظام نیاز به هوشیاری همه جوانان است، گفت: امروز جوانان کشور باید با بیداری مدافع شهدای این انقلاب شوند و حمایت کنند.
استمرار نظام اسلامی نیازمند هوشیاری جوانان است/ بیداری جوانان مدافع خون شهداست

به گزارش آوای خزر از شهرستان چالوس محمدناصر زندی امروز در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان(روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) اظهار کرد: استکبار‌ستیزی بر اساس اصول انقلاب اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه امروز برای استمرار نظام نیاز به هوشیاری همه جوانان است، گفت: امروز جوانان کشور باید با بیداری مدافع شهدای این انقلاب شوند و حمایت کنند.
فرماندار چالوس با بیان اینکه تا وقتی جمهوری اسلامی هست امریکا و استکبار هیچ‌گاه به نفع ما قدم نمی‌گذارند، افزود: رویکرد انقلاب ما پرهیز از سلطه‌گری بود و با حمایت امریکا حرکاتی بر علیه نظام شکل گرفت و در سفارت‌خانه شیطنت‌هایی کرد و به لانه جاسوسی تبدیل شد.
وی به انواع توطئه‌هایی که آمریکا در این سال‌ها بر علیه کشور ما اجرا کرد، اشاره کرد و افزود: شیطنت‌هایی مانند حمله نظامی به طبس، ترور دانشجویان هسته‌ای، حمایت از گروه‌های ضد انقلاب و تحمیل ۸ سال جنگ بر کشور ما و ... از جمله توطئه ها است.
فرماندار چالوس با اشاره به سه‌واقعه رخ‌داده در تاریخ ۱۳ آبان در کشور ما که ریشه در استکبارستیزی دارد، اظهار کرد: تبعید امام خمینی(ره) به‌ترکیه در ۱۳ آبان سال ۴۳، روز دانش‌آموز سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال ۵۸ سبب شد تا این‌روز به‌عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شود.
زندی با بیان اینکه در حقیقت شروع انقلاب اسلامی در سال ۴۳ رقم خورد، تصریح کرد: در این‌روز در پی اقدام بی تدبیر رژیم شاه مبنی بر تدوین لایحه کاپیتولاسیون( حق قضاوت کنسول برای استکبار جهانی) سبب شد تا برای امریکائی‌های مقیم ایران در صورت ارتکاب جرم حق برخورد و رسیدگی دعاوی و جرائم وجود نداشته باشد.
وی افزود: این سنگین‌ترین لایحه و قانونی بود که در کشورهای زیر سلطه کشورهای مستکبر مورد قبول واقع شد.
فرماندار چالوس با بیان اینکه وقایع اتفاق افتاده در ۱۳ آبان سال ۴۳ خشم بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را برانگیخت، تصریح کرد: مردم به‌واسطه هشدار بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و روحانیون نسبت به تدوین لایحه کاپیتولاسیون معترض شدن و به پا خاستند و شاه که موقعیت خود را در خطر دید نسبت به دستگیری امام و تبعید ایشان به ترکیه اقدم کرد.
زندی با بیان اینکه این اقدام در ظهور و بروز انقلاب نقش داشت، گفت: این اقدام سبب شد تا در سال ۵۷ انقلاب اسلامی ایران شکل بگیرد.
وی تصریح کرد: در سال57 دانش‌آموزان و دانشجویان همراه ملت به‌ مبارزه پرداختند و به دانشگاه تهران رفته و تجمع کردند اما با دخالت نظامی رژیم پهلوی ۵۶ نفر به شهادت و صدها نفر زخمی شدند.
فرماندار چالوس با تأکید بر رسالت دانش‌آموزان در این برهه از زمان، اظهار کرد: تعهد جنبش تولید علم و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و پیوند بین علم و عمل و تعهد و تخصص باید در دستور کار دانش‌آموزان قرار گیرد.
زندی در پایان به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر هوشیاری و بیداری ملت ایران اشاره  کرد و گفت: نباید ساده‌لوحانه حرف‌های آنها را باور کرد و ایستادگی از سر تعصب و لجبازی و حل مشکلات با سازش را پذیرفت.

انتهای پیام/ 1012
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: