دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
رپورتاژ آگهی/
برای اینکه در طول سفر با هواپیما از شنیدن اصطلاحات مختلفی که توسط خدمه پرواز و خلبانان استفاده می‌شود دچار استرس نشوید با ما همراه باشید.

 

همانطور که خرید بلیط هواپیما و انتخاب مقصد می تواند لذت بخش باشد، پرواز نیز می تواند یک تجربه استرس‌زا باشد.

از همین رو هنگامی که به پرواز می‌رسیم و سوار هواپیما می‌شویم اصطلاحات مختلفی که توسط خدمه پرواز و خلبانان استفاده می‌شود می‌تواند کمی استرس‌زا و ناامید کننده باشد.
در اینجا توضیحات یک خلبان درباره این اصطلاحات و اینکه چرا ما نباید نگران هیچ یک از آنها باشیم آورده شده است.

معنی کد‌های پرواز به گفته یک خلبان!

  1. "خدمه کابین، بررسی درهای ورود و مقابل" / 'Cabin crew, doors to arrival and crosscheck'

دن بولاند، خلبان هواپیمایی بین المللی مستقر در هنگ کنگ، می گوید این اصطلاح را از خلبانان یا خدمه ارشد (مهماندار هواپیما) خواهید شنید.

یکی دیگر از خلبانان توضیح می دهد که این یک یادآوری برای خدمه کابین است که درهای خروج اضطراری را در هواپیما غیرفعال کنند.

در غیر این صورت، با باز شدن درها سرسره های اضطراری باد می شوند.

 "کلمه crosscheck به معنای بررسی درب مقابل اعضای خدمه برای چک کردن دو باره است.

این کد گفته می شود چرا که چک نکردن درب‌ها توسط خدمه باعث بروز سانحه می شود.

  1. خدمه کابین، همه تماس بگیرند / Cabin crew, all call'

این دستورالعمل توسط مهماندار هواپیما اعلام می شود که به همه خدمه کابین می گوید که هدست داخلی خود را انتخاب کنند.

معمولاً در این تماس وظایفی مانند چک کردن درهای ورودی و خروجی و ... گفته می شود.

همچنین می تواند برای مشاوره دادن به همه خدمه کابین در مورد یک وضعیت استفاده می شود. در صورت اضطراری خدمه از این تلفن ها استفاده می کنند البته بدون این که مسافران متوجه شوند این اتقاف می افتد.

  1. "ما در حال تکمیل برخی از مدارک هستیم" / 'We're completing some last minute paperwork'

این را در حالی که منتظر اعلام پرواز هستید می شنوید و خبر خوبی است.

این کد بدان معناست که به غیر از کار کاغذی که در حال حاضر در کابین خلبان انجام می دهیم انتظار تأخیر دیگری نداریم.

معمولاً اسناد و مدارک مربوط به پرواز است که برای عملکرد برخاست هواپیما حیاتی است.

بدون اینها خلبان نمی داند که هواپیما چقدر سنگین است، سرعت در هنگام برخاستن باید چقدر است و به کجا می رود و چه محموله ای در هواپیما بارگیری می شود.

به عبارت دیگر ، هرگونه تأخیر برای یک کار حیاتی است و معمولاً به این معنی است که به موقع یا نزدیک به آن حرکت خواهید کرد.

  1. "در حال پرواز در سطح پرواز 350 هستیم" / 'We are cruising at flight level 350'

کلمات "سطح پرواز" یک روش خلاصه برای گفتن ارتفاع است. اگر شنیدید "سطح پرواز 350"، این به معنای 35000 پا است. بیشتر خلبانان این حرف را برای مسافران نمی زنند زیرا مسافران را گیج می کند.

  1. "ما در یک الگوی نگهداری هستیم" / 'We're in a holding pattern'

همه می دانند این به معنای تأخیر است، اما آیا می دانید الگوی نگهداری در حقیقت چگونه کار می کند؟

هنگامی که به دلیل ترافیک هوایی، تاخیر در فرود داریم، که معمولاً به دلیل هوای نامناسب یا تعطیلات خاص ایجاد می شود، از ATC [کنترل ترافیک هوایی] به ما می گویند که الگوی های نگهدارنده را بپیوندیم تا منتظر باند برای فرود  باشیم.

  1. "رویکرد نهایی" - از خدمه

اعلام رویکرد نهایی توسط مهماندار پرواز بیشتر یک هشدار است تا یک واقعیت.

این کد به این معنی است که پرواز ما 5 تا 10 دقیقه از فرود فاصله داریم. این کد به خدمه کابین اعلام می کند که نزدیک به فرود هستیم و باید احساس اضطراری در مسافران ایجاد کنند تا آنها در جای خود بنشینند و دستورالعمل ها را دنبال کنند.

کدهای معرفی شده را تقریبا در تمامی پروازها چه در صورت خرید بلیط هواپیما کیش از یک ایرلاین داخلی و چه خرید بلیط هواپیما استانبول از یک ایرلاین خارجی

  1. "رویکرد نهایی" - از خلبانان

خبر خوب - این یکی به شما احساس قطعی می دهد که نزدیک هستید، بولاند می گوید: "این یک هشدار است که شما در فاصله 10 تا 15 مایلی فرودگاه و در یک مسیر مستقیم به باند فرود هستید." شاید قشنگ ترین کد اعلامی توسط خدمه پرواز و خلبان همین کد می‌باشد به ویژه برای افرادی که ترس از پرواز دارند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار