دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم بخوانیم:

آغاز دوباره تجارت ایران و کره جنوبی از ۳ تا ۵ ماه آینده
حسین تنهایی رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره‌جنوبی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی شده طی سه تا پنج ماه آینده تجارت با کره جنوبی آغاز شود، تصریح کرد: در خصوص پول های بلوکه شده ایران در این کشور نیز مقرر شده تا به جای پرداخت نقدی یا کالاهای تولیدی، تجهیزات فنی و ماشین آلات تولید وارد ایران شود.

جایزه بین المللی برای علی انصاریان پس از درگذشتش
«کولبرف» در اولین حضور بین‌المللی، جایزه بهترین بازیگر مرد برای زنده‌یاد علی‌انصاریان از جشنواره وی‌آی‌زد بلغارستان دریافت کرد. فیلم «کولبرف» به کارگردانی میلاد منصوری و تهیه‌کنندگی سید روح‌الله حسینی لرگانی دو جایزه بهترین بازیگر مرد برای زنده‌یاد علی‌انصاریان و بهترین فیلمبرداری برای مهدی رضایی را از جشنواره وی‌آی‌زد بلغارستان دریافت کرد.

مجوز چین برای تزریق واکسن کرونا به کودکان سه ساله
مقامات چین تزریق واکسن کروناویروس سینوواک را برای کودکان تایید کردند لذا چین اولین کشوری است که مجوز استفاده از واکسن را برای کودکان سه ساله صادر کرده است. تاکنون مصون سازی در برابر بیماری کووید-۱۹ به افراد ۱۸ سال و بالاتر محدود بود.

اگر «جمهور» برود اسلام هم لطمه می بیند
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تأکید کرد: نباید «جمهوریت» لطمه بخورد و به همان اندازه که اسلام برای ما مقدس است، جمهوریت هم رکن بزرگی برای حکومت اسلامی است. لذا باید به این هم توجه داشت و البته این را هم بدانیم که اگر «جمهور» برود اسلام هم لطمه می بیند و حکومت اسلامی هم باقی نمی ماند. او گفت: من جا دارد تقدیر کنم و عرض ارادت کنم خدمت رهبر معظم انقلاب که در سالگرد ارتحال امام این مسأله را خوب توضیح دادند؛ چرا که شاهد بودیم خیلی ها می خواستند در این آب گل آلود مسائل سیاسی انتقام خودشان را از جمهوریت بگیرند و فراموش کرده بودند که میراث بزرگ امام «جمهوری اسلامی» است.

تکذیب شایعه قطع برق در زمان مناظره
طبق اعلام توانیر، در حال حاضر علاوه بر آمادگی کامل نیروگاه ها و شبکه های انتقال و توزیع برای تأمین برق پایدار در زمان برگزاری مناظره های انتخابات به دلیل حساسیت،‌ بیش از ۳۰۰ اکیپ عملیاتی، امدادی و برق رسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی سراسر کشور مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه، در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نقص شبکه و پایداری برق مشترکان اقدام کنند. شایعات مطرح شده مبنی بر قطع برق در زمان مناظره ها توسط شرکت توانیر تکذیب شد و طبق اعلام صنعت برق این مطلب کاملا خلاف واقع و به دور از اخلاق مداری است.

احمد خاتمی: می‌گویند فرد مورد نظر از قبل انتخاب شده؛ دروغ است
احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان گفت: برخی می گویندکه انتخابات مهندسی شده و از قبل فرد مورد نظر انتخاب شده است اما من به عنوان عضو شورای نگهبان می گویم این حرف دروغ است. حجت الاسلام احمد خاتمی افزود: در دنیا هم همین گونه است که افرادی که می خواهند رییس جمهوری یا نخست وزیر شوند توسط کمیته ای احراز صلاحیت می شوند و در ایران هم توسط شورای نگهبان افراد احراز هویت شده و کسانی که صلاحیت لازم را دارند تایید می شوند.


آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۶ خرداد ۵ هزار و ۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۲۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به دو میلیون و ۹۶۶ هزار و ۳۶۴ نفر رسید. ۱۲۲ بیمار هم جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۱ هزار و ۶۳ نفر رسید. تا کنون ۲۰ میلیون و ۶۸۸ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام ۴ میلیون و ۸۲۳ هزار دز واکسن تزریق شده است.

روایت رئیسی از اشک ریختن خانواده‌اش به خاطر انتخابات
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: خانواده ام اشک ریختند که وارد عرصه انتخابات وارد نشو، ولی به آنان گفتم تکلیف من چیز دیگری است. عدم حضور در عرصه را راحت طلبی می‌دانم. او با بیان اینکه من در جایگاه قدرتمندی هستم و به دنبال قدرت بیشتر نیستم گفت: با حرف و متلک مطلقا جا نمیخورم.

طرح مجلس برای مسدود کردن پیام رسان های خارجی 
رضا تقی پور نماینده تهران در گفت و گو با تسنیم از طرحی صحبت کرده که بزودی به صحن مجلس می رود. بر اساس این طرح، پیام رسان های خارجی مسدود می شوند، مگر اینکه قانون ایران را بپذیرند. همچنین همه کاربران باید احراز هویت شوند. برای توزیع و انتشار فیلترشکن نیز حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده و کنترل پیام ها در صورت «شروع» به ارتکاب به جرائم علیه امنیت داخلی انجام می شود.

 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار