دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
در هفته زمین پاک
۲۸ منطقه جنگلی، ساحلی و جاده‌ای مازندران پاکسازی شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک، ۲۸ منطقه ساحلی، جاده‌ای و جنگلی استان با مشارکت دوستداران محیط زیست، پاکسازی شد.

آوای خزر کامیار ولی‌پور: برنامه‌های مختلفی ازجمله پاکسازی مناطق جنگلی، ساحلی و مواصلاتی، جلسات تخصصی پسماند، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات نقاشی ویژه کودکان، دیدار با ائمه جمعه استان و بیان معضلات زیست محیطی، برگزای میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه و برگزاری نشست‌های علمی -تخصصی با حضور اساتید دانشگاهی و فعالان محیط زیست، همزمان با سراسر کشور در هفته زمین پاک، توسط ادارات حفاظت محیط زیست استان برگزار شده است.

در این زمینه، دکتر عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: برنامه‌های مختلفی در هفته زمین پاک در راستای اشاعه فرهنگ زیست محیطی توسط ادارات حفاظت محیط زیست استان با شعار "مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" اجرا شد.

وی افزود: با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط و فعالان و دوستداران محیط زیست و ادارات محیط زیست استان، ۲۸ برنامه پاکسازی در مناطق جنگلی، ساحلی و راه‌های مواصلاتی انجام شد.

کاویان اعلام کرد: دومین جلسه کمیته تخصصی پسماند پزشکی استان در سال ۱۴۰۳ نیز در سازمان نظام پزشکی شهرستان رامسر برگزار و در این جلسه در خصوص ظرفیت بیمارستان‌ها و شرکت‌های توانمند در زمینه مدیریت پسماند‌های عفونی، مدیریت پسماند‌های دارویی و شیمیایی، نظارت بیشتر بر عملکرد مدیران اجرایی پسماند در این حوزه تاکید شد.

۲۸ منطقه جنگلی، ساحلی و جاده‌ای مازندران پاکسازی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی تصریح کرد: در زمینه آموزش و تنویر افکار عمومی کارشناسان و محیط بانان استان با حضور درمدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای دانش آموزان و کودکان پیش دبستانی مطالب زیست‌محیطی ارائه و تعدادی از دانش آموزان نیز از پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری و موزه حیات وحش خشکه داران تنکابن بازدید کردند.

کاویان اضافه کرد: کارشناسان و محیط بانان استان ۶ دوره مسابقه نقاشی با موضوع زمین پاک در مدارس استان را برگزار کردند و دو فیلم مستند از گونه‌های جانوری و گیاهی را برای دانش آموزان دو روستای حاشیه پارک ملی کیاسر به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه سه جلسه کارگروه پسماند در استان برگزارشده است، تصریح کرد: در این جلسات درخصوص معضل پساب، پسماند و پایش محل دفن زباله  بحث و گفتگو شد.

مدیرکل محیط زیست مازندران از دیدار رؤسای شهرستان‌های استان با ائمه جمعه و دادستان‌ها خبرداد و گفت: در این دیدار‌ها در خصوص معضلات زیست محیطی منطقه گفتگو و برخی ادارات استان با برپایی میز خدمت در مصلی نماز جمعه پاسخگوی مطالبات زیست محیطی نمازگزاران بودند.

۲۸ منطقه جنگلی، ساحلی و جاده‌ای مازندران پاکسازی شد
کاویان افزود: همچنین در این هفته سه نشست علمی – تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و سمن‌های زیست محیطی برگزار و چالش‌های زیست محیطی را مورد بررسی قرار دادند.

وی در پایان با اشاره به شروع پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» افزود: مطابق آیین نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستکی، توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع بوده و سازمان حفاظت محیط زیست تلاش دارد با هماهنگی و فرهنگ سازی با پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» در هفته زمین پاک نسبت به عملی شدن این اقدام از طریق اقناع افکار عمومی اقدام کند.

گفتنی است، هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار "مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها