دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل:
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از سهم بالای ارائه خدمات درمانی بیمارستان‌های این دانشگاه به بیماران خارج از شهرستان بابل و استان مازندران خبر داد.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی ، سید فرزاد جلالی در حاشیه نشست با طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت کشور با بیان اینکه شهرستان بابل پر تراکم‌ترین شهر مازندران است، اظهار کرد: حدود ۵۴۰ هزار نفر جمعیت بارز و شاخص شهرستان بابل و حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت شناور مازندران تحت پوشش حوزه درمانی این دانشگاه قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۷ بیمارستان فعال و حدود ۲۵۰ خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت روستایی است، تصریح کرد: بیمارستان آیت الله روحانی بابل به عنوان بزرگترین بیمارستان شمال کشور با قریب به ۵۵۰ تخت فعال بیمارستانی در رشته‌های بسیار خاص خدمات به بیماران ارائه می‌کند که بیش از ۳۵ درصد بیماران ارجاعی از خارج بابل می‌باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیمارستان کودکان امیرکلا جزء بیمارستان‌های مطرح و تک تخصصی اطفال شمال کشور است که حدود ۳۵ درصد بیماران خارج از شهرستان و حدود ۲۵درصد خارج استانی را پوشش می‌دهد.
جلالی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید بهشتی مرکز تروما بوده و سال‌ها در جهت خدمت‌رسانی بیماران عمل کرده است و همچنین بخش پیوند کلیه این بیمارستان با بیش از هزار و ۲۰۰ پیوند کلیه جزء بیمارستان‌های مطرح کشور قرار دارد.
وی با ذکر این نکته که بیمارستان شهید رجائی بابلسر یکی از مراکز تک تخصصی و خوب شمال کشور و تحت پوشش دانشگاه است که در بخش رادیوتراپی، آنکولوژی با وجود دو دستگاه شتاب دهنده خدمات بسیار خوبی را به بیماران ارائه می‌کند، گفت: بیش از ۶۵ درصد مراجعین به بیمارستان شهید رجایی بابلسر غیر منطقه‌ای و ۱۵ درصد مراجعین غیر استان مازندران هستند. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل در برنامه‌های پرونده الکترونیک سلامت، سیستم ارجاع و ارسال الکترونیک اسناد، موفقیت‌هایی خوبی را به دست آورده است.
جلالی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات دانشگاه وجود جمعیت شناور مازندران است، بیان کرد: این دانشگاه به دلیل وجود رشته‌های تک تخصصی مفتخر به پوشش بیماران خارج از استان بوده که وظیفه و مسئولیت مجموعه دانشگاه را افزایش می‌دهد. 
وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی بابل جزء دانشگاه‌هایی است که توانسته بیش از ۵ درصد در سال صرفه جویی در هزینه‌ها داشته و مورد تشویق مسئولین وزارت بهداشت قرار بگیرد.

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار