دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
رئیس پلیس راه مازندران اعلام کرد
اعمال محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد که از ساعت 12 ظهر روز سه‌شنبه 3 دی ماه آغاز شده و تا ساعت 6 صبح روز شنبه 7 دی‌ماه ادامه دارد.

به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ "علیرضا قدمی" به خبرنگاران گفت: به منظور افزايش ايمني، ايجاد کشش و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت‌های ترافیکی از ساعت 12 ظهر روز سه‌شنبه 3 دی‌ماه آغاز شده و تا ساعت 6 صبح روز شنبه 7 دی ماه در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به جز موتورسيکلت‌هاي انتظامي و امدادي براي انجام ماموريت‌هاي ضروري در مسير مجاز جريان ترافيک تا ساعت 6 صبح روز شنبه 7 دی‌ماه از محورهاي كرج- چالوس، هراز، فيروزكوه و بالعكس ممنوع است.

سرهنگ قدمی با اشاره به ممنوع بودن تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت از محور كرج- چالوس، تصریح کرد: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 24 روز جمعه 6 دی ماه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پليس راه در محل، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 5 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج به صورت يك‌طرفه خواهد بود.

وی با اشاره به ممنوع بودن تردد كليه تریلرها از محور هراز عنوان کرد: تردد کلیه كاميون‌ها و كاميونت‌ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه 4 ، 5 و 6 دی ماه از این محور ممنوع است.

قدمی اظهار داشت: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 24 روز جمعه 6 دی‌ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روز از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) یک‌طرفه است.

رئیس پلیس راه استان مازندران، در خاتمه از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار