دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
رئیس کل دادگستری مازندران:
رئیس دادگستری مازندران با اشاره به پرونده‌های موجود در دستگاه قضا استان گفت: علی رغم انتظارمان درصد میزان صلح و سازش پرونده‌های قضائی نسبت در استان به دیگر مناطق کشور پایین است.

به گزارش آوای خزر به نقل از  مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری عصر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی انقلاب اسلامی نکا که در سالن امیرالمومنین این شهرستان برگزار شد، اجرای عدالت را از مهمترین تکالیف و وظایف دستگاه قضا برشمرد که پشتوانه‌ی این مهم در سوره‌ها و آیات متعدد قرآن یاد شده است.

وی افزود: بیش از یک دهم آیات قرآن مجید نسبت به عدالت گستری و اجرای عدالت تاکید دارد لذا در این راستا با در نظر گرفتن از همه جوانب بیش از پیش در این حوزه گام برداشته شود.

به گفته رئیس دادگستری مازندران در سایه اجرای عدالت عمران، آبادانی، نظم، امنیت و آرامش در جامعه تحقق و استمرار پیدا می‌کند.

اکبری ادامه داد: قوه قضائیه به عنوان پیشانی نظام به موجب قانون اساسی وظایف مختلفی را عهده دار است که در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به این تکالیف مهم اشاره شد.

این مسئول قضائی در مازندران با اشاره به انتخاب بهترین‌ها در دستگاه قضا متذکر شد: ما سعی کردیم در بین افراد منتخب خوب‌ترین ها در مسند عدالت شهرستان برگزیده شوند لذا از دادستان و مقامات دادسرای عمومی انقلاب اسلامی عدالت محوری و عدالت گستری را خواستاریم.

وی گفت: وضعیت موجود استان با وجود همه ی تلاش‌های صورت گرفته راضی کننده نیست لذت با برنامه ریزی های مدون باید عملکرد کمی و کیفی در این حوزه ارتقا یابد.

اکبری اضافه کرد: مردم به عنوان قاضیان عملکرد در مواجه با عملکرد کیفی و کمی مسئولین نظام در تمامی حوزه‌ها باید رضایتمندی خود را اعلام دارند در غیر این صورت مسئولان نسبت به این مهم موظف هستند رضایت مردم را جلب نمایند.

رئیس دادگستری مازندران با اشاره به اینکه درصد صلح و سازش در مازندران پایین است تصریح کرد: با توجه به پرونده‌های موجود در دستگاه قضا انتظار داریم درصد صلح و سازش نسبت به استان‌های دیگر بسیار بیشتر باشد اما از احکام محکومیت بالاتری مواجه هستیم که باید نسبت به این امور چاره اندیشی شود.

اکبری در پایان بر حفظ و صیانت از منابع طبیعی، محیط زیست، سواحل، حریم رودخانه‌ها، حقوق شهروندی و تسریع و رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات ۴۰ ماه خدمت حجت الاسلام ملاکریمی تقدیر و رحمت عشقی واسوکلایی به عنوان دادستان عمومی انقلاب اسلامی شهرستان نکا معارفه شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها