دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی خون‌های نادر گفت: هم اکنون بیش از یک هزار نفر دارای خون نادر شناسایی شده‌اند و از این تعداد کمتر از ۱۰۰ نفر خون بسیار نادر دارند.

به گزارش  آوای خزر ، دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی خون‌های نادر گفت: هم اکنون بیش از یک هزار نفر دارای خون نادر شناسایی شده‌اند و از این تعداد کمتر از ۱۰۰ نفر خون بسیار نادر دارند.

مصطفی مقدم، دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی خون‌های نادر با اشاره به روز ملی خون نادر مصادف با ۲۱ دی ماه، گفت: به همین مناسبت مراسم بزرگداشتی در تاریخ ۱۹ دی ماه جاری در سالن اجتماعات بیمارستان شریعتی برگزار و از اهدا کنندگان و برگزیدگان این حوزه تجلیل می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی خون‌های نادر درباره خون‌های نادر موجود در بانک اطلاعاتی سازمان انتقال خون، گفت: هم اکنون بیش از یک هزار نفر دارای خون نادر شناسایی شده‌اند و از این تعداد کمتر از ۱۰۰ نفر خون بسیار نادر دارند.

مقدم ادامه داد: این افراد در ۱۸ گروه خونی بسیار نادر شناسایی شده‌اند و گروه‌های خونی چون «ایندین» و «ارهاش نال» در این دسته قرار می‌گیرند.

وی از وجود ۲۳۰ واحد ذخیره خون نادر منجمد موجود در بانک خون نادر سازمان انتقال خون خبر داد و گفت: ایران یکی از ۲۳ کشوری است که عضو بانک بین‌المللی خون‌های نادر است و می‌تواند از ذخیره جهانی خون‌های نادر برای بیماران نیازمند به خون استفاده کند.

دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی خون‌های نادر تاکید کرد: خون نادر گوهری است که در این بانک خون همه مردم دنیا را به هم پیوند داده و نزدیک کرده است.

۲۱ دی ماه روز ملی خون‌های نادر مصادف با سالروز تولد «اسرا» دردانه انتقال خون با گروه خونی بمبئی است که در سال ۹۰ با تامین خون سازگار، نجات پیدا کرد تا امسال ۹ سالگی خود را جشن بگیرد. فراوانی گروه خونی "بمبئی" یک نفر در هر ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر است.

انتهای پیام/2000

برچسب ها: اهدای خون
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: