دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

به گزارش آوای خزر ،محمداسماعیل سعیدی    با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی مجلس به ویژه کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی در رابطه با فسخ قراداد مربیان خارجی لیگ برتر و تیم ملی فوتبال، تصریح کرد: بهتر است در این زمینه مسئولان با مردم صادقانه سخن بگویند؛ در حال حاضر کانال‌های مالی ما برای پرداخت پول به مربیان خارجی دچار مشکل است و نباید وعده‌های غیر ممکن به مردم داد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی که پیش از این عضو هیأت مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز نیز بوده است، افزود: در شرایطی که به علت تحریم‌ها نمی‌توانیم به قراردادهای بین المللی پایبند بمانیم، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مخالف عقد قرارداد با مربیان خارجی هستند چرا که قرارداد با مربیان خارجی فقط منجر به وارد شدن خسارت به بیت المال می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی‌‎های مربیان داخلی که ظرفیت اداره تیم‌های پرطرفدار کشور را نیز دارند، گفت: متأسفانه دلالان و سودجویان همواره جو سنگینی برای آوردن مربی خارجی برای تیم‌های لیگ برتری ایجاد می‌کنند و این جو سنگین بر افکار عمومی نیز تأثیر می‌گذارد در حالیکه می‌توان با اعتماد به مربیان داخلی هم نتیجه گرفت.

سعیدی با بیان اینکه در شرایط فعلی ما مشکل و محدودیتی در پرداختی‌ها به مربیان داخلی نداریم و آن‌ها با توجه به آشنایی با شرایط کشور در نیمه راه، تیم‌های باشگاهی را رها نمی‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر یک رقابت کاذبی بین باشگاه‌ها برای آوردن و حفظ مربیان خارجی به وجود آمده که به هیچ عنوان  مسیر درستی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: در شرایط فعلی باید واقعیت‌ها را بپذیریم و به صورت شفاف با مردم سخن بگوییم؛ با پیگیری‌های به عمل آمده باید عنوان کرد که در شرایط فعلی امکان بازگشت استراماچونی سرمربی استقلال وجود ندارد و این مسئله باید از جانب هیأت مدیره استقلال و مسئولان وزارت ورزش با هواداران در میان گذاشته شود./

پایان پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها