دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
شرکت دارویی «ره آورد تامین» که تولیدکننده برخی مواد مهم (PVP) و مشتقات آنها در ایران محسوب شده و بخشی از شرکتهای دارویی و غیردارویی را تحت پوشش خود قرار داده، خبر از گرانی محصولات خود از اواخر آذرماه می دهد.

به گزارش آوای خزر،یکی از موضوعاتی که باعث شده تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در کشورمان با مشکلات و دغدغه های مختلفی مواجه شوند، نوسانات قیمتی و افزایش چندین باره نرخ برخی محصولات پر مصرف در کشور است که خوشبختانه در ماههای گذشته و به دلیل ثابت ماندن نرخ ارز به کمترین میزان رسیده بود.

اما در روزها و هفته های اخیر و همزمان با نوسانات مجدد ارزی، این ترس از گران شدن محصولات مجددا به میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کشورمان بازگشته است که اگرچه تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و برخی نهادهای مسوول دیگر در تلاش برای مقابله با آن هستند اما در کف جامعه، این موضوع گرانی به راحتی قابل مشاهده است.

اما در این میان، برخی تولیدکنندگان مواد اولیه مهم در کشور نیز در روزهای اخیر اقدام به افزایش قیمت فروش محصولات خود کرده اند که علی القاعده روی محصول نهایی نیز اثرگذار خواهد بود. به عنوان مثال، گزارش روزهای اخیر شرکت دارویی «ره آورد تامین» که تولیدکننده برخی مواد مهم (PVP) و مشتقات آنها در ایران محسوب شده و بخشی از شرکتهای دارویی و غیردارویی را تحت پوشش خود قرار داده، رسما خبر از گرانی محصولات خود از اواخر آذرماه می دهد.

گران شدن محصولات

این شرکت با تلاش سالهای گذشته خود، کشور را از واردات این ماده بی نیاز و به مرز خود کفایی رسانده اما با توجه به استفاده صنایع دارویی، شوینده و بهداشتی از محصولات این شرکت، طبیعی است که گران شدن مواد اولیه، باعث گران شدن احتمالی محصولات مذکور شود.

طبق نامه محمدحسین محرابی مدیرعامل ره آورد تامین، تغییرات مذکور از ۱۱ درصد به عنوان کمترین میزان گران شدن، شروع و تا ۲۴ درصد در محصولات پایه مواد شوینده ادامه دارد. همچنین مواد اولیه دارویی نیز با ۱۶ درصد افزایش از روز ۲۳ آذرماه عرضه می شوند.

این شرکت در عین حال تاکید کرده افزایش نرخ های فروش، متناسب با افزایش قیمت خرید مواد اولیه مصرفی و سطح عمومی قیمت ها صورت پذیرفته است. با توجه به تاکید مسوولان دولتی مبنی بر ممنوعیت گران شدن محصولات پس از گرانی بنزین، صدور چنین مجوزی جای تامل دارد !

انتهای پیام/2000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها