دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
رئیس کمیته امداد کشور:
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: به برکت خون شهیدان، انقلاب به اقتدار جهانی رسیده و این اقتدار تحقق وعده‌های الهی است.

به گزارش آوای خزر به نقل از مهر، سید مرتضی بختیاری پیش ازظهر چهارشنبه در همایش تکریم از شهدای حامی و خیرین مازندران با عنوان امواجی از بهشت، برپایی این همایش را یک ابتکار دانست و گفت: هر چه داریم از برکت خون مطهر شهدا است و اطمینان داریم که پیروزی از آن حق است و تردیدی به خود راه نمی‌دهیم.

وی افزود: کمیته امداد به عنوان خادم ایتام و نیازمندان در حال خدمت رسانی است و طبق فرمایش حضرت امام راحل، انقلاب اسلامی قائل به شخص نیست و این انقلاب به دست صاحب اصلیش حضرت امام زمان (عج) تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: این انقلاب به رغم همه توطئه‌ها و شرارت‌ها و جنایت‌های استکبار جهانی با پیروزی کامل به دست صاحب اصلی خواهد رسید و خون شهیدان اجازه نمی‌دهند استکباران بر آرمان شهدای لطمه وارد کنند.

بختیاری تصریح کرد: استکبار جهانی نمی‌تواند با تحریم‌های ظالمانه لطمه به کشور و انقلاب زنند و ملت ایران اسلامی بارها امتحان را پس داده است و در شرارت‌های اخیر نیز امتحان خود را پس داده‌اند و اجازه نمی‌دهند نظام جبار سلطه یابند.

رئیس کمیته امداد کشور طرح پیوند هر شهید با یک ایتام را طرح ویژه دانست و گفت: با این ابتکار یاد و خاطره شهدای ما زنده می‌شود و رسیدگی به نیازمند و یتیمان باید با قوت بیشتری انجام گیرد.

وی تصریح کرد: خیرانی که به نام شهیدان از ایتام و نیازمندان حمایت می‌کنند، کارشان ویژه و برجسته است زیرا رسیدگی به یتیمان و نیازمندان کار بسیار بزرگی است.

بختیاری، با بیان اینکه طرح ابتکاری شهدای حامی و خیران از مازندران شروع شده است، نشر اندیشه ایثار و شهادت را بیمه کننده انقلاب دانست و گفت: حمایت از ایتام و نیازمندان کار بسیار بزرگ و معجزه است.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه کمیته امداد یادگار حضرت امام به شمار می‌رود گفت: حضرت امام پرورش یافته قرآن است و هیچ عبادتی را بالاتر از خدمت به محرومان نمی‌دانستند.

وی تصریح کرد: به برکت شهدا توانستیم به اقتدار جهانی برسیم زیرا یک روز استکبار برای حفظ منافع با انقلاب به مقابله پرداختند اما امروز برای حفظ موجودیت علیه انقلاب اسلامی هجمه می‌کند.

وی اقتدار جمهوری اسلامی ایران را تحقق وعده‌های خداوند دانست و گفت: راه ما راه حق است و اطمینان داریم به مقصد خواهیم رسید.

بختیاری با اظهار اینکه در اغتشاشات اخیر هیچ از دستگیر شدگان جزو مددجویان کمیته امداد نبوده‌اند گفت: این نشان می‌دهد که مردم مستضعف و مظلوم حامیان اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار