دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران در جمع خبرنگاران اعلام کرد
جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران از برگزاری 4 هزار عنوان برنامه طی هفته بسیج در این استان خبر داد و گفت: افتتاح 150 خانه محروم با همکاری کمیته امداد و خیران و بهره‎برداری از بیمارستان 64 تختخوابی ولایت از پروژه‎های مهم سپاه کربلای این استان در هفته بسیج سالجاری است.‎
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سرهنگ پاسدار حسین محمدرضایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: در این هفته حدود 80 برنامه محوری با بیش از 4 هزار عنوان فعالیت فرهنگی، ورزشی، نشست‎ها و همایشات و افتتاح پروژه در سراسر استان انجام میشود که بخشی از برنامه‌ها آغاز شده و بخشی دیگر نیز در طول هفته بسیج صورت میگیرد.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج «بسیج، انقلابی، خدمتگزار» است، افزود: نخستین روز این هفته که با روز اربعین همراه است، در همه شهرستان‌ها از رامسر تا گلوگاه راهپیمایی بزرگ اربعین با محوریت بسیج انجام میشود.

جانشین فرمانده سپاه مازندران با اشاره به روزشمار هفته بسیج و اعلام عناوینی که به این روزها اختصاص یافته است، گفت: برگزاری جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری، نشستهای بصیرتی، یادواره شهدای محلات با عنوان «آبروی محله»، عطرافشانی مزار شهدا، برپایی ایستگاههای صلواتی، صبحگاه مشترک نظامی و انتظامی، صبحگاه فرهنگیان و برپایی نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی ازجمله برنامههایی است که در هفته بسیج برگزار میشود.

محمدرضایی گفت: تولید و پخش برنامههای رادیویی، دیدار و تجلیل از خانوادههای شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، افتتاح سالنهای فرهنگی ورزشی صالحین و 9 دی در سراسر مازندران و برگزاری رزمایش در شبکههای مجازی نیز از دیگر برنامههای هفته بسیج در این استان است.

** اجرای طرح واکسیناسیون طیور محلی

وی با اشاره به برگزاری طرح واکسیناسیون طیور محلی، تصریح کرد: این طرح براساس تفاهمنامه مشترک سازمان دامپزشکی و بسیج کشور، توسط بسیجیان در 12 استان کشور و ازجمله مازندران برگزار میشود.

این مسئول تصریح کرد: طرح واکسیناسیون طیور در 50 درصد روستاهای این استان انجام و در بقیه روستاها نیز در طول سال انجام میشود.

** ساخت بیمارستان 64 تختخوابی «ولایت» توسط بسیج

جانشین فرمانده سپاه مازندران از افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی ولایت متعلق به سپاه کربلا در هفته بسیج خبر داد و گفت: بیمارستان ولایت در شهر ساری ساخته شده و مراجعه اقشار مختلف مردم به این بیمارستان آزاد است.

** افتتاح 150 «خانه محروم» توسط بسیج

وی افتتاح 150 "خانه محروم" توسط بسیج را از دیگر برنامههای مهم سپاه کربلای مازندران در هفته بسیج عنوان و اظهار کرد: این پروژهها که از گلوگاه تا رامسر را شامل میشود، در مجموع با اعتبار 6 میلیارد تومان به بهرهبرداری میرسد.

محمدرضایی ادامه داد: 1.5 میلیارد تومان از هزینه این پروژهها را کمیته امداد و 4.5 میلیارد تومان آن را نیز خیران مازندران متقبل شدند، هزینه مربوط به نیروی انسانی نیز بر عهده سپاه کربلا بوده است.

** اختصاص 80 میلیارد تومان اعتبار به طرح‎های اقتصاد مقاومتی در 5 سال گذشته

جانشین فرمانده سپاه مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره اعتبارات طرحهای اقتصاد مقاومتی در مازندران گفت: در مجموع از سال 91 تاکنون، حدود 80 میلیارد تومان اعتبار در اختیار سپاه کربلای استان برای انجام طرحهای اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و همه اعتبارات نیز جذب شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان درباره تعداد حوزههای مقاومت و سالنهای ورزشی در این حوزهها، گفت: 320 حوزه مقاومت محلات در مازندران داریم که 60 درصد آنها دارای سالن ورزشی هستند.

به گزارش آوای خزر، در پایان این نشست از برگزیدگان مسابقه گزارش‌نویسی و عکس رزمایش دفاع مقدس(اقتدار بسیجیان)در مازندران قدردانی شد، بر این اساس خانمها بهناز مقدسی از محمودآباد و زکیه باباجانی از ساری بهترتیب در بخش گزارش و عکس حائز رتبه برتر شدند.

انتهای پیام/1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها