دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
اداره‎کل هواشناسی مازندران اعلام کرد
اداره‌کل هواشناسی مازندران ضمن اعلام وضعیت هوای این استان در سه روز آینده، در تهک کشاورزی نیز توصیه‎هایی برای باغداران، صاحبان دام و طیور و شیلات داشت.
وضعیت هوای مازندران در 3 روز آینده + توصیه‎های باغداری، دام و طیور و شیلات

به گزارش آوای خزر از ساری، با توجه به اعلام اداره‌کل هواشناسی مازندران، براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشههای پیش‌یابی و هواشناسی، وضعیت جوی استان در سه روز آینده یعنی دوشنبه، سهشنبه و چهارشنبه اول، دوم و سوم آذرماه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به صورت ابری همراه با بارش متناوب باران و کاهش دما و در ارتفاعات و دامنه‌ها نیز ابری و مه‌آلود همراه با بارش برف است.

** توصیه‎های تهک کشاورزی در بخش باغداری

اداره‌کل هواشناسی مازندران به کشاورزان این استان اعلام کرد که ﺑﺪﻟﻴﻞ ﺑﺎرﻧﺪﮔﻲ در روزﻫﺎي آﻳﻨﺪه، ﻫﻴﭻﮔﻮﻧﻪ ﻋﻤﻠﻴﺎت زراﻋﻲ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻧﻤﻲ‌ﺷﻮد، در بخش باغبانی توصیه شده است که در ﺑﺮداﺷﺖ ﻣﻴﻮه‌ﻫﺎي ﺧﺮﻣﺎﻟﻮ و ﻧﺎرﻧﮕﻲ و ﺳﺎﻳﺮ ﻣﺮﻛﺒﺎت تسریع شود.

ﻛﻨﺘﺮل دﻣﺎ، رﻃﻮﺑﺖ، ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ در ﮔﻠﺨﺎنه‌ها، اﺳﺘﻔﺎده از ﻗﻴﻢﻫﺎي ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻛﺎﻓﻲ در ﺑﺎغﻫﺎي ﺑﺎرده و ﻧﻬﺎل و ﭘﻮﺷﺶ آﻧﻬﺎ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺗﺠﻬﻴﺰ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﮔﺮﻣﺎﻳﺸﻲ و ﺳﺎزه‌ﻫﺎي ﮔﻠﺨﺎﻧﻪ‌ﻫﺎ نیز از توصیههای هواشناسی در تهک کشاورزی است.

** توصیههای تهک کشاورزی در بخش دام و طیور

ﮔﺮم ﻛﺮدن ﺳﺎﻟﻦ 48 ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ از ﺟﻮﺟﻪرﻳﺰي و ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺷﺪن از ﮔﺮم ﺷﺪن ﺳﺎﻟﻦﻫﺎ ﺧﺼﻮﺻﺎً ﻛﻒ آﻧﻬﺎ، ﺗﻨﻈﻴﻢ دﻣﺎي ﺳﺎﻟﻦﻫﺎ و اﻋﻤﺎل ﺣﺪاﻗﻞ ﺗﻬﻮﻳﻪ در ﻣﺮﻏﺪاریها ﺑﻬﻨﮕﺎم ﺷﺐ و اواﻳﻞ ﭘﺮورش ﺟﻮﺟﻪ ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺧﺮوج گازﻫـﺎي مضر و همچنین پیشگیری از بیماریهای تنفسی و ﺑﻬﻴﻨﻪ‌ﺳﺎزي ﻣﺼﺮف ﺳﻮﺧﺖ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از درﻳﭽﻪ اﻳﻨﻠﺖ، اﻃﻤﻴﻨﺎن از ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺳﻴﺴﺘﻢ ﮔﺮﻣﺎﻳﺸﻲ ﻗﺒﻞ از ﺟﻮﺟﻪرﻳﺰي و ﺗﻌﻮﻳﺾ ﻣﺸﻌﻞﻫﺎي ﻣﺴﺘﻬﻠﻚ ﺟﻬﺖ ﻛﺎﻫﺶ ﻣﺼﺮف ﺳﻮﺧﺖ.

ﻣﺒﺎرزه ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺑﺎ ﻣﮕﺲ و ﺣﺸﺮات ﻧﺎﻗﻞ ﺑﻴﻤﺎري در واﺣﺪﻫﺎي داﻣﺪاري و ﻣﺮﻏﺪاري، ﺻﺎفﻛﺮدن، ﺧﻨﻚ ﻛﺮدن و ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺳﺮﻳﻊ ﺷﻴﺮ ﺑﻪ ﺳﻜﻮي ﺟﻤﻊآوري ﺷﻴﺮ، ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﺑﻴﻤﺎريهای انگلی داخلی در گوسفندان و تکرار آن در 48 ﺳﺎﻋﺖ و ﻫﻔﺖ روز ﺑﻌﺪ،واﻛﺴﻴﻨﺎﺳﻴﻮن ﻋﻠﻴﻪ ﺑﻴﻤﺎرﻳﻬﺎي آﻧﺘﺮوﺗﻮﻛﺴﻤﻲ(ﭘﻴﭻ)، ﻣﺮاﻗﺒﺖ ﻻزم از ﺑﺮهﻫﺎ و ﮔﻮﺳﺎﻟﻪﻫﺎي ﺗﺎزه ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﺪه، آﻣﺎده ﻛﺮدن ﻛﻨﺪوﻫﺎي زﻧﺒﻮر ﻋﺴﻞ ﺑﺮاي زﻣﺴﺘﺎﻧﮕﺬراﻧﻲ.

** توصیه‌های تهک کشاورزی در بخش شیلات

تنظیم ورودی و خروجی آب استخرهای ماهیان ﺳﺮدآﺑﻲ، رﻋﺎﻳﺖ ﻧﻜﺎت ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ در ﻣﺰارع ﭘﺮورش ﻣﺎﻫﻲﻫﺎي ﺳﺮدآﺑﻲ ﺟﻬﺖ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮي از ﺑﺮوز ﺑﻴﻤﺎريﻫﺎ، ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ اﻧﮕﻞ ﻟﺮﻧﺎ ﺑﺎ ﺳﻢ «تری‌کلروفون» در ﻣﺎﻫﻴﺎن ﮔﺮمآﺑﻲ، ﻛﺎﻫﺶ ﻣﻴﺰان ﻏﺬادﻫﻲ ﺑﻪ ﻣﻘﺪار 10 درصد در ماهیان گرم‌آبی و اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻴﺰان ﻏﺬادﻫﻲ در ﻣﺎﻫﻴﺎن ﺳﺮدآﺑﻲ.

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار