دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
سامانه ثبت درخواست یارانه معیشتی بسته شد و فرصت نام‌نویسی به اتمام رسید. به گفته سخنگو ستاد یارانه معیشتی، درخواست تعدادی از متقاضیان تایید شده و قطعا به لیست یارانه‌بگیران بهمن ماه افزوده خواهند شد.
پرونده ثبت درخواست یارانه معیشتی بسته شدبه گزارش آوای خزر، براساس زمان‌‌بندی از پیش تعیین شده، یارانه معیشتی پنجشنبه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

حسین میرزایی، سخنگو ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی گفت: در حال بررسی درخواست متقاضیان دریافت یارانه معیشتی هستیم.

به گفته سخنگو ستاد یارانه معیشتی، قطعا تعدادی از متقاضیان یارانه معیشتی که دو مرحله اول این یارانه را دریافت نکرده‌اند به جمعیت یارانه‌بگیران روز ۱۰ بهمن ماه اضافه می‌شود و ما در حال تهیه این لیست هستیم.

وی پیشتر گفته بود که در صورت تایید درخواست متقاضیان در هر مرحله یارانه معیشتی دوره‌های قبل نیز واریز می‌شود. به نظر می‌رسد تعدادی از کسانی که تا به حال یارانه معیشتی نگرفته‌اند در روز ۱۰ بهمن ماه وجه یارانه آذر، دی و بهمن را یک هفته دیگر به صورت یکجا دریافت خواهند کرد.

دولت سیاست پرداخت یارانه معیشتی را پس از گران شدن بنزین در روز ۲۴ آبان ماه سال جاری در پیش گرفت.

بنزین که تا پیش از این روز لیتری هزار تومان بود با ۲۰۰ درصد افزایش قیمت به سه هزار تومان رسید و دولت اعلام کرد سبد حمایت معیشتی به مردم می‌دهد.

بنابر اعلام دولت، مبلغ حمایت معیشتی برای خانوارهای یک‌‌نفره ۵۵ هزار تومان، برای خانوارهای دونفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوارهای سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان،‌ خانوارهای چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج‌‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود؛ خانوارهایی که مشمول یارانه نقدی هستند نیاز نیست اقدامی در جهت ارائه شماره حساب بانکی انجام دهند و همان حساب مربوط به یارانه نقدی مبنای واریز قرار می‌گیرد.

اولین مرحله یارانه معیشتی طی سه مرحله تا دوم آذر ماه واریز شد و دومین دور آن به دی ماه رسید.

براساس اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در اولین مرحله پرداخت حمایت معیشتی به ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار معادل حدود ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه سوخت پرداخت شده است.

نوبت بعدی واریز یارانه به ۱۰ دی ماه محول شد، اما طبق اعلام قمصریان، سخنگو سازمان برنامه و بودجه و حسن میرزایی، سخنگو ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی وزارت کار از میان کسانی که که یارانه معیشتی دور اول را دریافت نکرده‌اند و خواستار دریافت آن هستند؛ درخواست ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار تایید شده که این افراد دو مرحله یارانه را در روز ۱۰ دی ماه دریافت می‌کنند.

اما پس از این که یارانه معیشتی دی ماه واریز شد، هنوز تعداد زیادی از مردم معترض بودند که علی رغم واجد شرایط بودن یارانه آن‌ها واریز نشده است.

در این خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مجری این طرح اعلام کرد که این افراد دوباره اطلاعات خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند و از روز ۱۰ تا ۲۴ دی ماه مهلت دارند درخواست خود را ثبت کنند.

اما میرزایی در روز ۲۴ دی ماه اعلام کرد که زمان ثبت نام تا روز ۳۰ دی ماه تمدید شده است و به گفته وی این زمان به هیچ وجه تمدید نمی‌شود؛ در حالی که در روز سه‌شنبه تصور می‌شد پرونده یارانه معیشتی بسته شده ولی سخنگو ستاد یارانه در روز یک بهمن ماه از تمدید مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت کمک حمایت معیشتی خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت کمک حمایت معیشتی تا ساعت ۲۴ روز اول بهمن ماه تمدید شد.(تسنیم)

همچنین به طبق اعلام سخنگوی ستاد شناسایی یارانه معیشتی، معترضان به عدم واریز یارانه معیشتی تا شش ماه آینده می‌توانند حساب تجاری و شخصی خود را منفک کنند و مشمول دریافت بسته معیشتی شوند.

باید دید چه تعداد از متقاضیان یارانه معیشتی که اطلاعات خود را برای بار دوم به وزارت کار داده‌اند، مشمول این یارانه خواهند شد./تجارت‌نیوز
 
انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار