دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
رئیس اداره اوقاف گلوگاه:
رئیس اداره اقاف و امور خیریه گلوگاه گفت: اگر وقف احیا و تثبیت شود و عمل به اجرای واقفین بطور کامل صورت بگیرد، بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... جامعه حل می‎شود.

احیا و تثبیت وقف، بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‎کند
به گزارش آوای خزر از گلوگاه، محمد حسین فاضلى عصر امروز در ستاد دهه وقف این شهرستان که با حضور محمد رضا تباکی فرماندار، مجتبی باقرزاده معاون حقوقی ثبتی اداره‌کل اوقاف مازندران و اعضای این ستاد برگزار شد، با تقدیر از شرکت کنندگان و اداراتی که از سنت وقف حمایت می‌کنند، اظهار داشت: وقف سنت ماندگاری است که از سوی پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) به ما رسیده است و در انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) موقوفات احیا شد و در ادامه این مسیر، مقام معظم رهبری نیز بر ترویج فرهنگ وقف تأکید دارند.

وی با بیان اینکه ترویج سنت وقف نیاز به بسیج عمومی دارد و همه مردم و مسئولین باید در این راه همت کنند، افزود: اگر وقف احیا و تثبیت شود و اجارات موقوفات در زمان خود از سوی مستأجرین پرداخت و عمل به اجرای واقفین بطور کامل صورت بگیرد، بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... جامعه حل میشود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه گفت: واقفین در حقیقت مانند شهدا هستند، شهدا جانشان را وقف و تقدیم اسلام داشتند و واقفین نیز اعمالشان را وقف ارزشهای اسلامی و انسانی کردند.

این مسئول با بیان اینکه واقف دارای جایگاه والایی بوده و تا موقوفه او زنده است در دنیا و آخرت اجر و پاداش به روح واقف واصل می‌شود، بیان داشت: هر فردی که در راه ترویج وقف، حفظ و احیای موقوفات و پرداخت حقوق وقف و اجرای نیات واقفین قدم بردارد، مانند واقف دارای اجر و پاداش فراوانی است.

فاضلی ادامه داد: لازم است که خیرین را به وقف تشویق کنیم تا براساس نیاز روز جامعه وقف نمایند، اگر وقف به فرهنگ تبدیل شود جامعه ما پر از خیرات می‌شود و در جامعه، اقتصاد مقاومتی معنا پیدا می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب گلوگاه نیز در این جلسه با توجه به حساس بودن مسئله وقف، گفت: قوه قضاییه بطور کامل در خدمت وقف و موقوفات است تا حقوق وقف تضییع نشود.

رحمت عشقی اظهار داشت: هفته‌ای یکبار برای قضات این شهرستان، مشاوره وقف برگزار میشود و بر حساسیت و اهمیت آن تأکید داریم و احکام وقف را برای قضات بیان می‌کنیم.

انتهای پیام/ 1002

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار