دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
در نشست با رئیس و معاون حوزه هنری مازندران عنوان شد
حوزه هنری؛ بدون
یکی از نهادهایی که در پرورش و حمایت از هنرمندان می‌کوشد و سالانه آثار فاخری را تقدیم مخاطبان خود می‌دهد، حوزه هنری‎ست، این نهاد در مازندران یکی از مجموعه‌های فعال است زیرا دست‌اندرکاران آن از "نگاه سلیقه‌ای" به‌دورند و خود را به "اسلحه‌ی هنر" مجهز کرده‌اند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، "بهمن" ماه پُرخاطره‌ای برای جمهوری اسلامی ایران است، ماهی که سرزمین پهناورمان به استقلال و آزادی رسید و آغازگر احیای تمدنی بزرگ شد، از این‌رو هرساله مراسماتی برای گرامی‌داشت یاد حماسه‌سازی‌های آن دوران و جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، دستگاه‌های مختلف به‌فراخور رسالتی که دارند برنامه‌های خاص خود را تدارک می‌بینند، یکی از این دستگاه‌ها حوزه هنری‌ست.

حوزه هنری مازندران به مدیریت مهدی معصومی گرجی که خود از هنرمندان این خطه است، برنامه‌هایی را تدارک دیده است، او معتقد است که انقلاب اسلامی ایران اکنون به یک موجود کامل تبدیل شده و در 22 بهمن امسال که چهل‌ویکمین سال از عمر خود را پشت سر گذاشته است؛ دیگر زمان آزمون و خطا به پایان برسد و حال وقت آن است که تجربیات را به‌کار بندیم و طرحی نو دراندازیم.

او که چهار ماه از انتصابش در این مسئولیت می‌گذرد، یکی از اهداف خود را بر تمرکززدایی و سهیم‌شدن تمامی شهرستان‌های استان در برنامه‌های حوزه هنری گذاشته است، و نمونه بارز بارقه‌هایی از تحقق این هدف را باید در برگزاری مراسماتی در چند شهر استان مانند آمل، نوشهر و بهشهر دانست که همین یکی دوهفته پیش نیز برنامه‌ای در روستای"قراخیل" قائمشهر برگزار شده بود.

حوزه هنری مازندران؛ بدون

رئیس حوزه هنری مازندران، به‌کارگیری هنرمندان از هر قشر و با هر تفکری را لازمه فعالیت یک نهاد انقلابی می‌داند و اظهار می‌دارد: همه آنهایی که به این نهاد مراجعه می‌کنند، فرزند انقلاب هستند و اگر برخی ایرادی هم دارند در کنار حمایت و پشتیبانی‌ها و قرارگرفتن در این مجموعه انقلابی نگاه و رفتار خود را با سازمان تطبیق می‌دهند و اصلاً یکی از اهداف حوزه هنری باید این باشد که افراد حرفه‌ای از هر قشر و تفکری را پذیرا باشد.

* حوزه هنری، دور از نگاه سلیقه‌ای

معصومی گرجی می‌گوید: "هر هنرمندی با هر تیپ و سلیقه‌ای را پذیراییم، می‌خواهیم در حوزه هنری کار حرفه‌ای انجام بدهیم بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم، و البته که افراد موجه همواره برای ما محترم و عزیز هستند، اما ما باید در تربیت و پرورش همه افراد جامعه تلاش کنیم و به ارباب‌رجوع از هر صنف و گروهی که باشند، پاسخ بدهیم".     

وی سلیقه‌ای عمل کردن را نادرست می‌داند و تأکید دارد که چنین تفکراتی در حوزه هنری جایی ندارد. بلکه در این نهاد  فعالیت تخصصی، متعهدانه و ارزشی دنبال می‌شود.

حوزه هنری مازندران؛ بدون

* اسلحه‌ی هنر

"علیرضا پاک‌بین" که چند روزی‎ست از انتصاب او به‌عنوان معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران می‌گذرد، اظهار می‌دارد: دهه فجر در مازندران در واقع از 6 بهمن که یادآور حماسه مردم شهر هزارسنگر آمل در سال 60 است، آغاز می‌شود و نخستین برنامه نیز رونمایی از اثر نقاشی با موضوع شهید شاخص این حماسه یعنی "سیده طاهره هاشمی" بوده است.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی‌ست که در آن انقلاب فرهنگی شکل گرفته است، می‌گوید: اما باید بیشتر به این مقوله پرداخته شود و به همین دلیل تأکید داریم که هنر بهترین معرفی‌کننده و حافظ انقلاب است.

حوزه هنری مازندران؛ بدون

این کارشناس فرهنگی هنری با اشاره به گذشت 41 سال از عمر انقلاب ایران، گریزی هم به نقش هنر و رسانه زد و گفت: ابزار هنر در کنار رسانه می‌تواند تأثیرگذار باشد و در شرایط کنونی، که رویارویی همه‌جانبه وجود دارد؛ جامعه‌ای در این دوئل موفق است که دست به "اسلحه‌ی هنر" ببرد.

* برنامه‌های حوزه هنری مازندران در فجر 98

به گزارش آوای خزر، حوزه هنری مازندران در جدول زمان‌بندی دهه فجر خود، 16 برنامه را لیست کرده است، که با توجه به آغاز برنامه‌ها از 6 بهمن‌ماه، 5 مورد شامل کارگاه تخصصی ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی، رونمایی از اثر نقاشی شهید شاخص 6 بهمن، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع خانواده شهدای روستای "قراخیل" قائمشهر و سبک زندگی ایرانی - اسلامی با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد، برپایی نمایشگاه صبح امید و برگزاری ویژه‌برنامه صبح خاطره ویژه دانش‌آموزان همراه با اجرای قصه و سرود و بیان خاطره توسط مبارزان انقلاب، تا پیش از 12 بهمن‌ماه اجرا می‌شوند.

همچنین 3 برنامه شامل نمایش فیلم "آن 23 نفر" در سینما سپهر ساری با حضور خانواده‌های شهدا، هنرمندان و مسئولان در روز 20 بهمن‌ماه، اجرای ویژه‌برنامه "خیابان انقلاب" در خیابان انقلاب ساری که با نمایش خیابانی، سرود، نمایشگاه عکس، نقالی‌خوانی و کارگاه نقاشی کودک به‌طور هم‌زمان همراه است در 21 بهمن‌ماه، همچنین تولید و اجرای نمایش خیابانی با موضوع شهدا با حضور بیش از 100 هنرمند در میدان شهدای ساری در روز 22 بهمن‌ماه، به‌عنوان برنامه‌های شاخص حوزه هنری مازندران در نظر گرفته شده است.

غبارروبی مزار شهدا، نشست‌های تخصصی در حوزه موسیقی، شعر و عکس، نمایشگاه‌های مجزای عکس و پوستر، از دیگر برنامه‌هایی‌ست که حوزه هنری مازندران برای فجر 98 در نظر گرفته است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354  

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار