دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

به گزارش آوای خزر،بهمن شریف زاده، روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد درباره حمایت احمدی‌نژاد از نامزدها یا لیست‌های انتخاباتی به اعتماد گفت: «کسانی که با این جریان قرابت فکری داشتند، رد صلاحیت شده‌اند اما هرگز و اصلا این احتمال وجود ندارد که از سوی جریان بهار و آقای احمدی‌نژاد فهرست انتخاباتی منتشر شود. یقین دارم که آقای احمدی‌نژاد لیستی ندارد و از هیچ فهرستی هم حمایت نخواهد کرد. ا

ساسا قرار نیست در این انتخابات لیستی هم ارایه کنند. اگر منظورتان از نزدیکان احمدی‌نژاد کسانی هستند که قبلا با ایشان همکاری می‌کردند، آنها الزاما با آقای احمدی‌نژاد همفکر نبوده و نیستند. به بیان دیگر تعدادی از وزرای کابینه آقای احمدی‌نژاد اساسا با ایشان همفکر نبودند اما به دلیل فکر فراجناحی که احمدی‌نژاد داشت، از آنها در هیات دولت استفاده می‌کرد.

اگر نام برخی وزرای سابق دولت نهم و دهم را در برخی لیست‌های انتخاباتی می‌بینید، به این معنا نیست که آنها مورد حمایت آقای احمدی‌نژاد هستند یا به این جریان گرایش دارند. گاه می‌بینیم که مخالف‌ترین افراد با آقای احمدی‌نژاد از بین وزرای خود او بوده‌اند. از سویی بسیاری از نزدیکان به ایشان در انتخابات نام‌نویسی نکردند؛ بنا هم این نبوده که نام‌نویسی کنند.

اما چند نفری که از هواداران آقای احمدی‌نژاد بودند و نام‌نویسی کردند هم ردصلاحیت شدند. به بیان دقیق‌تر کسی از نزدیکان احمدی‌نژاد در انتخابات نام‌نویسی نکرده است؛ بلکه تعدادی از هواداران اقدام کردند که آنها هم ردصلاحیت شدند. اما ممکن است از سوی برخی کاندیداها تلاش شود که با استفاده از نام احمدی‌نژاد به مجلس راه پیدا کنند؛ یعنی خودشان را به این جریان منتسب می‌کنند. ممکن است در گذشته سابقه هواداری از احمدی‌نژاد را داشتند اما بعدها جدا و دور شدند و مثلا به «جمنا» رفته‌اند، اما الان برای ورود به مجلس می‌خواهند از همان گذشته استفاده کنند.

این طرح وجود دارد و هنوز برخی می‌خواهند از آن سابقه استفاده کنند. به همین دلیل ممکن است ببینید برخی با اسم و عکس احمدی‌نژاد تبلیغ می‌کنند و این توهم به وجود بیاید که احمدی‌نژاد حامی این فرد یا گروه است؛ اما این طور نیست...

آقای احمدی‌نژاد از لیستی یا کسی حمایت نمی‌کنند اما رویکرد تحریمی ندارند فقط می‌گویند به اسم ما کسی وارد مجلس نشود. این هم که لیستی ارایه نمی‌کنند به این دلیل است که معترضند که چرا این تفکر را رد صلاحیت می‌کنند.»

***

احتمال ائتلاف برخی احزاب اصلاح‌طلب در تهران

شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای بر عدم ارائه لیست واحد اصلاح‌طلبان در تهران تاکید کرد. در این بیانیه بر عدم امکان رقابت به‌دلیل ردصلاحیت‌ نامزدهای اصلاح‌طلب تاکید شده است.

درباره استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه غیر از تهران، تصمیم برای معرفی نامزد به شوراهای استانی واگذار شده است: «در اجرای راهبرد مصوب مبنی بر معرفی نامزدهای واجد معیارهای مصوب شورای عالی در سایر نقاط کشور، از شوراهای اصلاح طلبان استان­ها تقاضای می­‌کنیم متناسب با واقعیات صحنه‌­های رقابت، راسا و به صورت اقتضایی نسبت به معرفی نامزدها و کمک به حضور پررنگ مردم در رویداد مهم انتخاباتی پیش رو نهایت سعی و تلاش خود را مبذول دارند.»

اما آنچه در این بیانیه بسیار مهم است استراتژی اصلاح‌طلبان برای تهران است: «در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام شهر، شمیرانات و پردیس، عمده­ ظرفیت و فرصت حضور احزاب و شخصیت‌های نام آشنا از این جبهه گرفته شده است. با این شرایط هرگونه تصمیم احزاب عضو که امکان رقابت حداقلی در این حوزه برای آنان باقیمانده است مورد احترام بوده و حق قانونی آنهاست تا با نام و عنوان خود از کاندیدای مورد نظر خود حمایت نمایند.»

با این بیانیه مشخص شد که شورای عالی اصلاح‌طلبان به احزاب اصلاح‌طلب اجازه داده که لیست انتخاباتی منتشر کنند اما ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان دیگر شکل نخواهد گرفت.

روز چهارشنبه محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در گفت‌وگو با تسنیم و فارس تفسیری جدید از مصوبه شورای سیاستگذاری ارائه کرد و احتمال ائتلاف چند حزب اصلاح‌طلب در تهران را مطرح کرد. راه‌چمنی گفت: شورای سیاست‌گذاری در مصوبه شب گذشته خود اعلام کرد که این شورا هیچ لیستی برای انتخابات پیش‌ِرو در تهران ارائه نمی‌دهد و شورا هم تصویب کرده احزاب اصلاح‌طلبی که کاندیدا دارند می‌توانند در یک جمع یا ائتلافی جدید کاندیدا معرفی کنند.

وی افزود: بنا است حدوداً دوازده حزب اصلاح‌طلب که کاندیدا دارند و مایلند در تهران در انتخابات شرکت کنند، در قالب ائتلافی با نام مثلاً "اصلاح‌طلبان پایتخت" برای تهران فهرستی را معرفی کنند، در همین راستا روز آینده جلسه احزابی که کاندیدا دارند برگزار می‌شود.

راه‌چمنی تصریح کرد: مقرر شد تا فردا جمع کثیری از احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که دارای کاندیدا در تهران هستند، در قالب جلسه‌ای درباره لیست مدنظر بحث و گفتگو کنند.

خبرگزاری فارس هم لیستی از احزابی که بنا دارند ائتلاف کنند منتشر کرد که در بین آنها نام حزب ندا، کارگزاران و اعتماد ملی به چشم می‌خورد. هرچند ساعتی بعد مهران فرجی، رئیس روابط عمومی و تبلیغات حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، خبر حضور این حزب در ائتلاف اصلاح طلبان پایتخت را تکذیب کرد.

احتمال ائتلاف چند حزب اصلاح‌طلب، شورای سیاستگذاری را بر آن داشت تا در اطلاعیه‌ای فوری تاکید کند نباید ائتلافی از احزاب اصاح‌طلب شکل بگیرد. در این اطلاعیه کوتاه آمده است: «طبق مصوبه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان مورخ ۱۵بهمن ماه ۱۳۹۸، اصلاح طلبان هیچ لیست ائتلافی تحت این عنوان و یا هر عنوان دیگری که تداعی کننده ائتلاف اصلاح طلبان باشد، نخواهند داشت و هر ائتلافی تحت این عناوین قویاً تکذیب می شود.»

با این تفاصیل برای مشخص شدن تکلیف احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات باید چشم به‌راه روزهای آتی باشیم.

***

آیت‌الله جنتی: انتخابات رقابتی است

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح چهارشنبه در جلسه این شورا با اشاره به پایان مرحله بررسی شکایات داوطلبان گفت: روز‌های کاری حساس و فشرده‌ای را در هفته گذشته پشت سر گذاشتیم تا به تمامی شکایات داوطلبان با دقت رسیدگی کنیم.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: تمام دقت‌مان را کردیم تا داوطلبان با شرایط قانون انتخابات مطابقت دهیم و آنها را احراز و تائید صلاحیت کنیم چراکه اگر بی دقتی در این زمینه صورت بگیرد و انسانی فاقد شرایط وارد مجلس شود، دیگر نمی‌شود کاری کرد. متاسفانه سازوکار "خودنظارتی" مجلس با نام هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم کارآمدی لازم را ندارد.

وی در ادامه به تائید بیش از ۷ هزار نفر نامزد از طیف‌های گوناگون سیاسی و افراد مستقل اشاره کرد و گفت: با این حجم از نامزدها، انتخابات پیش رو همچون گذشته، انشاءالله رقابتی و سالم برگزار خواهد شد.

انتخابات مجلس خبرگان در فارس با یک نامزد برگزار می‌شود

قرار است همزمان با انتخابات مجلس، انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم برگزار شود تا منتخبین مردم بر کرسی‌های این مجلس که به‌دلیل درگذشت برخی از اعضا خالی شده‌است بنشینند. امروز در اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور، اسامی و مشخصات نامزدهای انتخابات اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که طبق نظریه فقهای شورای نگهبان واجد شرایط قانونی شناخته شده‌اند اعلام شد­.

 

اطلاعیه ستاد انتخابات درباره زمان تبلیغات انتخابات خبرگان

آنچه در این خبر جلب توجه می‌کند، جدول استان فارس است. در جدول استان فارس که رقابت برای یک کرسی است، فقط نام امام‌جمعه کنونی شیراز، حجت‌الاسلام دژکام به چشم می‌خورد. بدین ترتیب باید گفت تا این لحظه انتخابات رقابتی در این استان شکل نگرفته است. هرچند ممکن است شورای نگهبان تا زمان آغاز تبلیغات این این انتخابات یعنی هفدهم بهمن یک نفر از داوطلبین استان‌های دیگر را راضی کند تا به فارس حوزه‌اش به فارس منتقل شود.

***

استقبال از لیست جداگانه پایداری

ناصر ایمانی درباره ابعاد ارائه لیست جداگانه جبهه پایداری به «نامه‌نیوز» گفت: «همان‌طور که پیشتر هم گفته‌ام جدایی پایداری از اصولگرایان اتفاق عجیبی نیست و با تصمیم این طیف آسمان بر زمین نیامده است. دبیر کل این طیف می‌گوید که ارائه لیست جداگانه به معنای برهم‌زدن وحدت نیست که این گزاره کاملا نادرست است زیرا کاری که پایداری‌ها کردند جز وحدت‌شکنی نبود. وحدت یعنی افرادی در عین حال که اختلاف‌نظر دارند، در مقطعی اختلاف‌ها را کنار بگذارند و به نتیجه مشترک برسند. در انتخابات نتیجه مشترک ارائه لیست واحد بود و اکنون که این مهم محقق نشده است، نمی‌توان گفت همچنان وحدت وجود دارد. ممکن است در موضوعات دیگر پایداری‌ها با دیگر اصوگرایان تفکرات مشترکی داشته باشند اما بحث همه در شرایط فعلی انتخابات بود و قرار بود که وحدت بر این امر رخ دهد. پس پایداری با ارائه لیست جداگانه وحدت را از بین برد».

او ادامه داد: «پایداری‌ از زمان ایجادش تا امروز بر سر انتخابات با اصولگرایان مشکل داشته است؛ چه در انتخابات مجلس، چه انتخابات ریاست‌جمهوری و چه انتخابات شوراها. البته بد هم نشد و باید از این موضوع استقبال کرد زیرا بالاخره اصولگرایان مانند دوره‌های قبل در برابر آنها مماشات نکردند. از سوی دیگر وزن هر گروه هم معلوم می‌شود و همه درمی‌یابند که پایگاه اجتماعی طیف پایداری آنچه ادعا می‌کنند و جدایی آنها از اصولگرایان نتیجه انتخابات را تغییر نمی‌دهد».

او در پایان درخصوص گزاره دیگری که اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه با پایین آمدن مشارکت اصولگرایان پیروز انتخابات می‌شوند گفت: «اگر به آمارهای انتخابات‌های دوره‌های گذشته نگاه کنید درمی‌یابید که حتی مجالسی که کاملا جناحی تشکیل شده‌ بودند هم با میزان مشارکت بالای مردم همراه بودند؛ مثلا مجلس چهارم کاملا در دست نیروهای راست بود یا مجلس ششم کاملا در اختیار نیروهای اصلاح‌طلب بود اما آمار مشارکت مردم در هر دوی این مجالس بالا بوده است. اصلاح‌طلبان با چنین سخنانی می‌خواهند بگویند خودشان نماد و نمود کامل دموکراسی، آزادی بیان و هر ویژگی‌ مثبتی هستند و طرف مقابل یعنی اصولگرایان نماد همه خشونت‌ها و بسته‌انگاری‌ها و سیاهی‌ها هستند. آنها چنین القاء می‌کنند که هر زمان مردم در انتخابات شرکت کنند  اصلاح‌طلبان پیروز می‌شوند و هر زمان که مشارکت پایین آید اصولگرایان برنده می‌شوند که چنین موضوعی هم به شدت نادرست است و با اهدافی خاص ارائه می‌شود. هرچند به نظر من مردم چندان به اصولگرا و اصلاح‌طلب بودن نامزدها نگاه نمی‌کنند و در شهرهای بزرگ مانند تهران به برنامه‌ها و میزان کاری که می‌توانند انجام دهند رأی می‌دهند و در شهرستان‌های معمولا آراء منطقه‌ای و قومی است».

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار