دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
چند خبر کوتاه از میاندورود
عطرافشانی گلزار شهدا/افتتاح خط تولید نئوپان نکاچوب/ تجلیل از بانوان جهادگر/همایش پیاده‌روی/ یادواره شهدا و نشست نهضت روشنگری
چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی با برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور و استان مازندران همراه است. در میاندورود نیز طی سه روز گذشته مراسمی چون عطرافشانی گلزار شهدا، افتتاح خط تولید نئوپان نکاچوب، همایش پیاده‌روی و مراسماتی با گرامیداشت یاد شهدا و تجلیل از جهادگران عرصه ایثار و جهاد برگزار شد.

به گزارش آوای خزر از میاندورود، یکی از مراسمی که به مناسبت دهه فجر در روستای "حلمسر" این شهرستان برگزار شد، تقدیر از بانوان کارآفرین و مادران و همسران شهدا و ایثارگر بود که از سوی دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری تدارک دیده شد.

این برنامه با سخنرانی یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه آغاز شد. سردار حمیدی از شاخصه‌های انقلابیگری، تعبیر دستاوردهای انقلاب و مجلس طراز انقلاب سخن گفت تا بانوان با بصیرت به پای صندوق‌های رای بروند و نماینده‌ای شایسته را برگزینند.

او با بیان اینکه نیمی از جمعیت زنان را بانوان تشکیل می‌دهند و ارتقای شعور سیاسی‌شان می‌تواند سرنوشت خوبی را برای ملت ایران رقم بزند ، ابراز امیدواری کرد تا بانوان با برگزیدن فردی امین و درستکار که بتواند ارزش‌های انقلاب را حفظ کند، امنیت و آسایش را برای خود مهیا سازند.

*** یادواره شهدای میاندورود

در دیگر برنامه نیز باتوجه به اینکه بهمن‌ماه اوج برگزاری یادواره‌های شهدا در سراسر کشور است؛ یادواره شهدای میاندورود با حضور جمعی از مدیران این شهرستان در هنرستان شهید سورکی آزاد شهر سورک برگزار شد.  در آغاز حسینعلی علیجانی به ایراد سخنرانی پرداخت. او ضمن تقدیس شهدای اسلام، پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، از دانش‌آموزان خواست تا با کسب دانش و معرفت و آموختن تعالیم اسلامی، بصیرت ادامه راه شهدا را به‌دست آورند.

او با یادآوری ایثار شهدای دانش‌آموز گفت: محققان آمریکایی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که رشادت نوجوانان ایران به دلیل تکوین آنها در خانواده‌های مقید  به اسلام و ولایت بود.

علیجانی با تاکید بر اینکه سلاح ایمان و اخلاص  در عصر کنونی می‌تواند بهترین راه ستیز با دشمن باشد، نوجوانان  را به تأسی از شهیدان دانش‌آموز که با خون خود درخت اسلام را از نابودی نجات دادند، فرا خواند.

*** همایش پیاده‌روی

همایش پیاده‌روی در میاندورود نیز دیگر برنامه‌ای بود که در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار "ایران فعال - مازندران فعال" در اجرای طرح ملی "فجر تا نوروز" برگزار شد.

این همایش از میدان امام حسین (ع) شهر سورک تا سالن ورزشی 9 دی سپاه با حضور بخشدار بخش مرکزی و رئیس اداره ورزش و جوانان و روئسای ادارات شهرستان برگزار شد.

*** عطرافشانی قبور شهدا

در نخستین پنج‌شنبه از دهه مبارکه فجر نیز مراسم عطرافشانی گلزار شهدا با حضور حسین منفردی فرماندار میاندورود و جمعی از مدیران این شهرستان در مزار شهدای روستای بادله برگزار شد.

در این مراسم معنوی ابتدا سرهنگ اصغری ضمن تقدیر از شرکت‌کنندگان در این مراسم، گفت: انقلاب اسلامی نتیجه وحدت کلمه بود. این انقلاب اسلامی باید جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را پدید آورد تا با دستان مقام معظم رهبری به دست صاحبش امام عصر(عج) برسد. 

وی تصریح کرد: غلبه بر تحریم با اتحاد مردم، مجلس، رسانه و مسوولین باید برداشته شود تا دشمن مایوس گردد و این شدنی نیست مگر با شرکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی.

فرمانده سپاه میاندورود بیان کرد: مردم با انتخاب  فردی اصلح می‌توانند بر تحریم پیروز شوند. در ادامه، پیام محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید کشور با موضوعیت شرکت در انتخابات، راهپیمایی، میثاق باشهدا و امام راحل و ولایتمداری توسط آقای شعبانی رییس بنیاد شهید میاندورود قرائت شد. پس از پایان مراسم، گلزار شهدا توسط  فرماندار میاندورود و مدیران و حضار عطرافشانی شد.

*** برگزاری نشست بصیرتی

حوزه مقاومت بسیج کارمندی و پایگاه مقاومت بسیج شهدای گمنام به میزبانی شهردادی سورک، نشست نهضت روشنگری را با حضور سرهنگ اصغری  فرمانده سپاه میاندورود، مهندس طبری شهردار سورک و جمعی دیگر از مدیران این شهرستان  در محل نمازخانه شهرداری برگزار کردند.

 در این نشست، فرمانده سپاه میاندورود با تبریک دهه فجر و تقدیس یاد شهدا به‌خصوص شهید سلیمانی گفت: انقلاب ما در حال رشد یافتن و گسترده‌شدن است و این به دلیل این است که ملت ما پشتیبان ولایت هستند. زیرا شهید همت‌ها، علمدارها و سلیمانی‌ها اسوه مردم هستند.

وی ادامه داد: شهدا با پذیرفتن ولایت رستگار شدند. ایرانیان شیعه و ولایتمدار از شهیدانی تأسی می‌پذیرند که فاو و خرمشهر را آزاد کردند و امیدواریم که روزی قدس هم به دست همین مردم ولایتمدار آزاد شود.

سرهنگ اصغری بیان کرد: امروز توطئه‌ها پیشرفته‌تر شد.  فرمول عبور از توطئه‌ها طبق فرمایش مقام معظم رهبری  "قوی‌شدن" است. و لازمه قوی‌شدن ولایتمدار بودن است. 

*** افتتاح خط تولید نئوپان شرکت نکاچوب

همچنین روز گذشته نیز با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، و وزیر معین سابق مازندران خط تولید نئوپان شرکت نکاچوب افتتاح شد.

در این برنامه احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران، حسین منفردی فرماندار میاندورود و هیأت همراه، حسینعلی قوانلو مدیرکل صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

خط تولید نئوپان در شرکت نکاچوب با اعتبار 45 میلیارد ریال وارد مدار شد که تولید سالانه آن 325 هزار ورق نئوپان است. با راه‌اندازی این خط تولید، به‌طور مستقیم برای 110 نفر اشتغال ایجاد شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها