دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
نماز جمعه ساری
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: جوش و خروش مردم انقلابی ایران در 22 بهمن و دوم اسفند، به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش آوای خزر، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی ساری با گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از 22 بهمن و دوم اسفند به عنوان روزهای آزمون بزرگ ملت ایران یاد کرد و افزود: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، خروش انقلابی ملت همیشه در صحنه انقلاب ایران مانند هیشه در روزهای یادشده در معرض دید جهانیان قرار گرفته و برگ افتخار زرین دیگری در کتاب ارزشمند تاریخ انقلاب اسلامی افزوده می شود.
امام جمعه ساری با تقدیر از تجدید میثاق همافران با حضرت امام راحل و گرامیداشت سالروز عملیات والفجر 8 افزود: انقلاب اسلامی ایران استمرار نهضت فاطمی و مظهر پیروزی حق بر باطل بوده و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری، دهه فجر بهترین موقعیت برای شناخت ماهیت این انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دچار رکود و خموشی نشده و روحیه انقلابی در مردم کشور برخلاف برخی از نظریه‌های جامعه شناختی همچنان زنده و پویا است گفت: مسئولان نیز باید دارای مدیرت انقلابی بوده تا به روش های مدیریت فشل اشرافی دچار نشوند.
خطیب نماز جمعه ساری افزود: مردم هم باید نمایندگانی را برگزینند که دارای روحیه انقلابی، حماسی باشند زیرا پیشرفت مملکت در پرتو روحیه انقلابی بوده و اگر این روحیه و مدیریت جهادی مورد توجه قرار گیرد، کشور پیشرفت می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اینکه 700 دانشمند جوان ایرانی ماهواره ظفر را تولید و این ماهواره در آستانه پرتاب شدن به فضا قرار دارد تصریح کرد: ایران اسلامی با روحیه انقلابی گامی بزرگ در حوزه دانش و هوافضا برداشته و دوستداران مملکت، باید روحیه انقلابی را حفظ کند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر انتخاب نماینده دارای روحیه جهادی و انقلابی و نیز کارآمد و عدالتخواه به جریان معامله قرن اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، این طرح ننگین قبل از مردن ترامپ، خواهد مرد و فتنه انگیزی های دشمن به سرانجام نمی‌رسد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن و حضور در پای صندوق‌های رأی را از نشانه‌های جوشش انقلابی برشمرد و افزود: شعار مرگ بر آمریکا از نشانه‌های خروش انقلاب است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها