دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
چند خبر کوتاه از حوزه هنری مازندران
گشایش نگارخانه
به‌مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران، برنامه‌های متنوعی از سوی حوزه هنری مازندران در حال برگزاری‌ست که جدیدترین آنها نمایش عکس "دست‌های مهربان" در ساری، جشنواره سرود با عنوان "چکامه‌ی مقاومت" در فریدونکنار و افتتاح نگارخانه مهردی قائمشهر است.

به گزارش آوای خزر از ساری، حوزه هنری مازندران که فعالیت‌های دهه فجر خود را از 6 بهمن‌ماه آغاز کرده است و تا 22 بهمن ادامه دارد، برنامه‌های متنوعی را با هدف دوری از تمرکززدایی و کیفیت‌بخشی به آثار و توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سراسر استان، برگزار کرده و یا در حال برگزاری دارد. در این مجال، سه برنامه جدید از نگاهتان می‌گذرد:

* برپایی نمایشگاه ملی عکس «دستهای مهربان» در ساری - حوزه هنری مازندران

نخستین دوره مسابقه ملی عکس سازمان مردم‌نهاد «شهر سالم» از ابتدای این هفته در نگارخانه سوره گشایش یافت. این نمایشگاه پس از فراخوان مسابقه ملی عکس «دستهای مهربان» توسط سازمان مردمی «شهر سالم»، بیش از 200 اثر از هنرمندان سراسر کشور(استانهای مازندران، گیلان، خوزستان، کردستان، سمنان، خراسان رضوی، تهران و...) به دبیرخانه ارسال شده و پس از داوری تعداد 41 عکس از 30 هنرمند به مرحله نمایشگاهی راه یافتند.

گشایش نگارخانه

در اولین دوره این مسابقه که با رویکرد اخلاق گستری، مهرورزی و انسان‌مداری شکل گرفت 6 اثر از«حمیدرضا محمدزاده» «علی اصغر یوسفی» و «جمشید فرجوندفردا» در بخش حرفه‌ای، و«مهرناز خاتم گویا» و «پانته‌آ نیکزاد» در بخش آماتور به عنوان آثار برتر موفق به کسب جایزه این رویداد شدند.

حوزه هنری مازندران در برگزاری این مسابقه هنری همکاری کرده و مقرر شد نمایشگاه این آثار تا پایان هفته در نگارخانه سوره میزبان علاقمندان باشد.

*  اختتامیه دومین جشنواره سرود بسیج با عنوان چکامه‌ی مقاومت

اختتامیه دومین جشنواره سرود بسیج استان در مجتمع فرهنگی شهید رجایی شهرستان فریدونکنار  با حضور گروه‌های شرکت‌کننده برگزار شد. هدف از این رویداد که با حضور 60 گروه از جوانان بسیجی سراسر استان آغاز شد، ترغیب بسیجیان برای حضور در فعالیت‌های فرهنگی هنری و ایجاد رغبت و هدایت ذوق هنری آنان بوده است.

گشایش نگارخانه

همچنین پس از یک رقابت دو روزه که در رده سنی نوجوانان شکل گرفت، 6 گروه در بخش دختران و 8 گروه در بخش پسران به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت 3 گروه از هر بخش به ترتیب از شهرهای چالوس، بابلسر و چالوس(در بخش دختران) و بابل، نوشهر و بابل(در بخش پسران) اول تا سوم شدند. حوزه هنری مازندران در اجرای این جشنواره که به همت معاونت فرهنگی سپاه کربلای استان برگزار شد به همکاری پرداخت.

* گشایش نگارخانه مهرُدی قائمشهر

نگارخانه مهرُدی قائمشهر با حضور «مهدی معصومی گرجی» رییس حوزه هنری مازندران و «علیرضا پاکبین» معاون فرهنگی هنری گشایش یافت.17 نقاش و مجسمه‌ساز به مدت یک‌هفته آثار خود را در نگارخانه به نمایش می‌گذارند.

رییس حوزه هنری مازندران در حاشیه این برنامه برپا ساختن چنین نمایشگاهی در شهرستان قائمشهر را اقدامی فرخنده برشمرد و گفت: اینکه افرادی با انگیزه و پرشور به دایر کردن یک نمایشگاه (ولو در ابعاد کوچک) اقدام می‌کنند امر مبارکی است و باید با همکاری و حمایت در کنار چنین رویدادهایی ایستاد تا جریان فرهنگی هنری استان بیش از پیش، از رونق برخوردار شود.

گشایش نگارخانه

همچنین در نمایشگاه مهرُدی آثار فریدون امیدی، علی افتخار نسب، بهروز امیری راد، مهرداد ختایی، میثمه پرآور، فریبرز زرشناس، خلیل سمایی جابلو، مهدی سماکوش، رضوان صادق زاده، ابراهیم گنجیان، رحیم مولاییان،  علی ندایی،  هوشنگ هاتفی، مهشید هاشمی، رضا یحیایی، رضا هدایت و محجوبه نجفی به نمایش گذاشته شده است.

علاقمندان برای تماشای آثار این نمایشگاه می‌توانند تا روز جمعه 25 بهمن‌ماه(روزانه از ساعت 17 الی 21:30) به آدرس قائمشهر، خیابان بابل، تلار 10، (کوچه کبیری) بن بست دوم نگارخانه مهرُدی مراجعه کنند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار