دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
رئیس اداره اوقاف نکا خبر داد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا از ثبت چهار موقوفه جدیدالکشف در این شهرستان خبر داد.
به گزارش آوای خزر از نکا، حجت‎الاسلام مهدی خواجه‌وند صالحی روز سه شنبه به مناسبت دهه وقف، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دهه مبارک، برنامه‎هایی ازجمله برگزاری سوگواره رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در 6 امامزاده، برگزاری دعای توسل در امامزادگان، بازدید از بقاع احداثی در قلعه‎سر، کچپ‌محله، رودبار محله و سفیدکوه، تجلیل از قاریان ممتاز و برپایی ایستگاه صلواتی برگزار می‎شود.
وی افزود: نشست تخصصی وقف با طلاب حوزه علمیه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، بازگشایی ضریح امامزاده حسن(ع) در خیابان شهرداری، نشست تخصصی با دانشجویان در خصوص وقف و غبارروبی گلزار شهدا و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا گفت: وقف و رسانه، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، ترویج سنت نبوی، ترویج فرهنگ قرآنی، بقاع متبرکه و زیارت، حوزه‌های علمیه، محرومیت‌زدایی، سلامت، خانواده، اقتصاد مقاومتی و وقف و علم و فناوری، به‌ترتیب شعارهای ایام  دهه وستا هستند.
این مسئول با اشاره به وجود 414 موقوفه در نکا گفت: از این تعداد، 400 مورد آن متصرفی و بقیه غیر متصرفی است، همچنین در این شهرستان 57 موقوفه منفعتی و 56 مورد نیز انتفاعی (دارای درآمد) است.
حجت‌الاسلام صالحی بیان کرد: 40 پروژه عمرانی در مساجد و بقاع متبرکه نکا در حال ساخت است که 17 مورد با پیشرفت بالای 50 درصد و 23 پروژه نیز با پیشرفت زیر 50 درصد است.
وی با اشاره به ثبت 6 وقف جدید در نکا که در سالجاری به ارزش 60 میلیون تومان، افزود: 4 موقوفه جدید‌الکشف نیز در سال 95 به ثبت رسیده است و اقدامات مربوط به آن در حال انجام است.  
عضو شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: 3 هزار و 145 مستأجر خوش‎حساب در حوزه موقوفات نکا داریم و تعداد مستأجران دارای بدهی اجاره نیز 4 هزار و 630 نفر است که در این زمینه از آنها خواستیم تا با توجه به حق‌الناس بودن اجاره موقوفات و عمل به نیات واقفان، در پرداخت به‌موقع اجارات اقدام کنند.
رئیس اوقاف و امور خیریه نکا گفت: در سال‌جاری 57 میلیون و 899 هزار تومان برای هیئت‎های مذهبی و 4 میلیون و 900 هزار تومان نیز برای فعالیتهای قرآنی این شهرستان هزینه شده است.
وی در پایان گفت: به برکت نظام مقدس اسلامی، وضعیت موقوفات نتنها نسبت به گذشته تغییر نکرده، بلکه در بسیاری از موارد نیز دارای رشد بوده است.
انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها