دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
کسب و کارها می‌تواند خود را در قالب دستفروشی نیز نشان دهد اما باید برای آنها مکان‌هایی را در نظر گرفت تا هیچکس مزاحم آنها نشود و بتوانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

به گزارش آوای خزر، هادی سلیمی زاده، کارشناس اقتصادی با تاکید بر حمایت دولت از کسب کارهای خرد، گفت: بازار باید اجازه پا گرفتن کسب و کاردهای خرد را بدهد، باید برای این کسب و کارها در بازار تقاضا ایجاد کرد.

وی با اشاره به تجربه کشور ژاپن در این زمینه، ادامه داد: در این کشور پیشرفته، بزرگترین بازارهای آن از طریق دستفروشی ایجاد شده است و مردم ژاپن توانسته اند از طریق دستفروشی صنایع دستی و محصولات کشاورزی خود را بدون واسطه به دست متقاضیان برسانند.

سلیمی زاده در ادامه عنوان کرد: دو چالش اصلی در این زمینه وجود دارد که یکی سد معبر و دیگری ایجاد مشکل برای مغازه داران است و از همه مهمتر کیفیت کالاهای عرضه شده می باشد، اما راهکار آن ساماندهی تولیدکنندگان خرد و دستفروشان است.

وی افزود: در کشور هند این تجربه وجود دارد که دستفروشان را از طریق اعطای کد و بیمه کردن کالاها برای کیفیت، ساماندهی کردند، در ایران نیز باید ساماندهی دستفروشان انجام شد و از این کسب و کارها حمایت کرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: در تهران نیز عده ای برای دستفروشی موزاییک فروشی و چرخ فروشی می‌کنند تا اجازه دهند دستفروشان در آن مکان ها بساط کنند.

سلیمی زاده افزود: در حوزه فروش صیفی جات می توان با حمایت از دستفروشی، میوه های ارزان قیمت را بدون واسطه به دست مصرف کنندگان رساند، باید برای تولیدکنندگان خرد زیرساخت هایی را ایجاد کرد تا آنها نیز بتوانند کسب درآمد کنند.

وی در پایان با تاکید بر اصلاحیه ماده 16 قانون بهبود فضای کسب و کار، گفت: در ماده تماما ظرفیت های قانونی حمایت از اینگونه کسب و کارها نیز دیده شده است و صرفا همتی برای اجرا از سوی شهرداری ها یا دولت رامی خواهد.

 

انتهای پیام/1005

برچسب ها: کسب و کار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها