دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با آوای خزر:
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس وی با بیان اینکه توجه به افزایش تولید که در سال جاری وجود دارد برای نیاز داخل کافی است و به هیچ عنوان نیاز به واردات مرکبات نیست، خاطرنشان کرد: از وزارت جهاد کشاورزی جداً می‌خواهیم که به‌هیچ عنوان اجازه واردات مرکبات را ندهد.
علی محمد شاعری روز پنجشنبه در حاشیه نشست استاندار، نمایندگان مجلس، مدیران کل و فرمانداران مازندران که به منظور حمایت از باغداران مرکبات این استان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار آوای خزر اظهار کرد: در این جلسه، ابتدا گزارشی از خسارت وارده و علت وقوع پدیده سرمای غیرمنتظره در سوم آذرماه سال جاری به جلسه ارائه و بحث و بررسی کارشناسی و حسب گزارش مسئولین ذیربط تصمیماتی گرفته شد.

وی افزود: براساس این تصمیمات، هفته آینده در حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور و با حضور وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نفت، مدیرعامل بانک کشاورزی و مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی و با شرکت استاندار و مدیران ذیربط استان مازندران جلسه مشترکی را در حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشیم و بر اساس پیشنهادات کارشناسی تصمیمات لازم برای جبران خسارت وارده به باغداران مرکبات صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت کمک بلاعوض به باغداران، استمهال وام های سررسید شده به کشاورزان، دستور خرید تضمینی به سازمان تعاون روستایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و هماهنگی با واحدهای صنعتی برای خرید مرکبات آسیب‌دیده و تبدیل آن به کنسانتره و سایر فرآورده‌های مورد نظر و همین‌طور پرداخت سریع غرامت به بیمه‌شدگان صندوق بیمه کشاورزی، از مهمترین مصوبات جلسه روز پنج‎شنبه بود.

این مسئول بیان کرد: امیدواریم این پیشنهاداتی که جمع‌بندی شده را در جلسه مشترک با دکتر نوبخت نهایی کنیم و دولت پای کار آمده و با عنایت ویژه و تصمیم هر چه سریع‌تر عملیاتی شود تا خسارت وارده به تولیدکنندگان مرکبات و کیوی جبران شود.

وی با بیان اینکه توجه به افزایش تولید که در سال جاری وجود دارد برای نیاز داخل کافی است و به هیچ عنوان نیاز به واردات مرکبات نیست، خاطرنشان کرد: از وزارت جهاد کشاورزی جدا می‌خواهیم که به‌هیچ عنوان اجازه واردات مرکبات را ندهد و از هم‌اکنون خرید تمامی نیازهای شب عید از طریق سازمان تعاون روستایی انجام و مرکبات نیز در انبارها نگهداری شود، برای شب عید و مرکباتی که اکنون در بازار است، بخشی از محصولات مورد نیاز بازار از جنوب تأمین خواهد شد.

شاعری با اعلام اینکه دو میلیون تن مرکبات تولیدی از جنوب کشور و 2 میلیون و 700 هزار تن مرکبات در شمال کشور تولید شده است، تصریح کرد: علی رغم خسارت ۲۵ تا ۳۰ درصدی، پیش‌بینی می‌کنیم که تولید برای مصرف داخلی کافی است و نیاز به واردات نیست، لذا کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی شدیداً با واردات مرکبات برخورد قانونی خواهد کرد و وزارت جهاد کشاورزی نیز همان تدبیری که در موضوع برنج به خرج داده، در مورد مرکبات نیز اعمال کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اظهار داشت: برای خرید مرکبات، وزارت جهاد کشاوزی با قیمت تعاونی عمل می‌کند و قیمت اعلام‌شده، کف قیمت بوده و بسیار پایین است که با متوسط هزینه‌های باغداران هیچ تناسبی ندارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره علت ارزان بودن مرکبات در سال‎جاری بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی اقدامات مناسب برای تنظیم بازار را انجام نداده است و برای صادرات متاسفانه فکر اساسی و برنامه‌ریزی لازم را به عمل نیاورده بود.

این مسئول ادامه داد: تلاش کردیم تا مجوز یارانه صادراتی ۱۰۰ میلیاردی را از معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم، این یارانه مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: افرادی که از محل یارانه صادراتی مرکبات خود را صادر می‎کنند، مشوق صادرات به او پرداخت خواهد شد.

شاعری در پایان گفت: کسانی که اکنون مرکبات خود را صادر کنند؛ چنانچه در فصل بهار با کمبود مرکبات مواجه شوند؛ به‌ازای هر ۳ کیلو مرکبات صادر شده، می‎توانند از اردیبهشت تا شهریور یک کیلو مرکبات را وارد کنند.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار