دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
استاندار مازندران:
استاندار مازندران در جمه ائمه جمعه این استان با بیان اینکه کمتر از هفت درصد اراضی مازندران زیر پوشش بیمه کشاورزی هستند، گفت: باید از تریبون نماز جمعه برای ترویج بیمه استفاده و کشاورزان را برای انجام بیمه توجیه کرد.
کمتر از 7 درصد اراضی کشاورزی مازندران بیمه هستند/ از تریبون نماز جمعه برای گسترش بیمه استفاده شود

به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران که با حضور وزیر اطلاعات در گوهر باران ساری برگزار شد اظهار داشت: در حالی که 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان مازندران بهترین شرایط و ظرفیت تولیدات کشاورزی را در این استان و کشور دارند، اما کمتر از هفت درصد این زمین ها بیمه هستند .

وی خطاب به ائمه جمعه استان مازندران گفت: باید از تریبون نماز جمعه برای ترویج بیمه استفاده و کشاورزان را برای انجام بیمه توجیه کرد.

استاندار مازندران بیان کرد: به طور یقین مشکلات اداری و قانونی و اینکه جبران خسارت ها باید به موقع با تامین اعتبار پرداخت شود را از طریق دولت و نمایندگان مجلس پیگیری می کنیم.

فلاح با بیان اینکه توزیع 300 میلیارد ریال خسارت بلاعوض به باغداران مرکبات و کیوی استان مازندران به زودي آغاز مي شود، افزود: تسهیلات با بهره کم نیز با تخصیص اعتبار آغاز مي شود و بر اساس نظرات کارشناسان خسارت دیدگان به بانک ها معرفی می شوند.

نماینده عالی دولت در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات آسیبهای اجتماعی ناشی از اعتیاد، طلاق ، حاشیه نشینی و مناطق آلوده استان اشاره و خاطرنشان کرد: برای هر یک از ناهنجاری های اجتماعی مطرح شده برنامه اجرایی تعریف شده است.
وی بر لزوم همکاری همه مردم و مسئولان در اجرای برنامه های کاهش طلاق، مبارزه با قاچاق کالاو ارز، برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: کاهش آسیب های اجتماعی دغدغه جدی دولت است .

استاندار مازندران موضوع طلاق را مقوله جدی آسیب های اجتماعی در مازندران دانست و گفت: باید مشکلات و آسیب های اجتماعی که رها شده بود را بهتر مدیریت کرد.

فلاح از ائمه جمعه استان مازندران خواست در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در توجیه اجرای برنامه های دولت بیشتر همکاری کنند.

رئیس کارگوه جهاد کشاورزی مازندران از مشکلات بازار محصولات کشاورزی به عنوان یکی از دغدغه های جدی استان یاد کرد و افزود: دولت با خرید تضمینی بخشی از مشکلات را حل کرده است اما باید بازارهای جدیدی را براي توليدات مازاد بر مصرف تولیدات کشاورزی ایجاد کنیم.

این مسئول از آغاز خرید پرتقال شب عید با نرخ تضمینی از امروز توسط شرکت های تعاونی در 16 مرکز مازندران خبر داد.

استاندار مازندران از ایجاد 5 هزار شغل جديد در سال جاری در بخش های کشاورزی و صنعتی خبر داد و تصریح کرد: امسال با شکل گیری ستاد رفع موانع تولید، 750 بنگاه اقتصادی بخش کشاورزی و صنعتی 320 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

فلاح در پایان به تصويب منطقه آزاد مازندران در شوراي عالي مناطق آزاد كشور اشاره کرد و گفت: منافع ملی و استانی بايد بر منافع محلی ترجیح داده شود و از ائمه جمعه انتظار داریم این موضوع را به درستی به مردم و نمایندگان مجلس با ايجاد همدلي و همزباني براي تحقق منافع استاني توجیه کنند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها