دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
رئیس پارک علم و فناوری مازندران:
رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، دومین نمایشگاه استانی فن‌بازار در بابل برپا می‎شود.
16 تا 18 آذرماه؛ دومین نمایشگاه استانی فن‌بازار در بابل برپا می‎شود

به گزارش آوای خزر از ساری، علی معتمدزادگان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته پژوهش برنامه‌های متنوعی از سوی پارک علم و فناوری مازندران برگزار میشود که یکی از آنها برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با حضور ۳۰ مرکز علمی، پژوهشی و فناوری است.

وی افزود: در سالجاری تأکید بیشتری بر پژوهش‌های کاربردی‌محور و فناوری‌های تجاری‌سازی شده داریم، همچنین نمونه‌های متعددی از فناوری‌های مختلف که مستقیما با جنبه‌های مختلف زندگی مردم مرتبط هستند در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

رئیس پارک علم و فاوری مازندران تصریح کرد: این عمل به منظور کاهش فاصله بین دانشگاه، صنعت و جامعه مصرف کننده و تشویق جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به ایده‌پردازی و فن‌آفرینی انجام می‌پذیرد.

این مسئول افزود: برگزاری استارت آپ‌های تخصصی در قالب طرح شتاب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کارگاههای آموزشی، سخنرانی‌های علمی و تخصصی در دانشگاههای برگزیده استان با هدف معرفی بیش از پیش پارکهای علم و فناوری به دانشجویان، اساتید و نخبگان مازندران، از دیگر برنامههای پیش‌بینی شده در هفته پژوهش و فناوری سال جاری است.

معتمدزادگان گفت: انتظار می‌رود که رویدادهای پژوهش و فناوری منجر به افزایش اعتماد به‌نفس مخترعان و فارغ‌التحصیلان ایرانی، کمک به افزایش سهم بازار مصرف از محصولات داخلی، ارتقای سطح خدمات و تکنولوژی محصولات ایرانی، نزدیکی مراکز آموزشی و پژوهشی به نهادهای تولیدی و اقتصادی، کمک فن‌آفرینی به کارآفرینی و اشتغال، بستری برای جذب و بومی‌سازی فنآوری‌های خارجی قابل رقابت و کمک به جهانی شدن بازار دستاوردهای فناوری‌های ایرانی شوند.

وی ادامه داد: در سالجاری بیش از 150 محصول فناوری در حال تجاری‌سازی و یا تجاری‌سازی شده است و توسط مراکز مختلف استانی در نمایشگاه و فن‌بازار ارائه شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری این استان نیز با حضور فعال دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، مؤسسات تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، همزمان با هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی نوشیروانی شهرستان بابل برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: وجود فناوری‌ها و کسب و کارهای دانش‌آموزی، یکی از وجوه تمایز نمایشگاه سال جاری در مقایسه با سال گذشته است.

معتمدزادگان گفت: به مناسبت هفته پژوهش، کارگاههای آموزشی متعددی در سراسر استان برگزار میشود و بطور تخصصی نیز کلاسهایی برای مدیران پژوهش‌سراهای مازندران داریم.

وی در پایان با شاره به برگزاری دومین نمایشگاه فنبازار استانی در مازندران بیان کرد: این رویداد علمی پژوهشی از ۱۶ تا ۱۸ آذرماه ، هر روزه از ساعت 9 تا 16 در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار میشود.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها