دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
با حضور معاون میراث فرهنگی مازندران
جشنواره بومی محلی
جشنواره بانوی عطر یاس که شامل توانمندی‌های بانوان میاندورود است در "لالیم" یکی از روستاهای شاخص و نمونه گردشگری مازندران با حضور فرماندار شهرستان و هیأت همراه و حضور افتخاری معاون میراث فرهنگی اداره‌کل گردشگری مازندران برگزار شد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان میاندورود، در هفته‌ای که مزین به نام و یاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن و مادر است، جشنواره‌ها و همایش‌های مختلفی در سراسر مازندران همگام با سایر استان‌های کشور تدارک دیده شده است.

در شرق مازندران و شهرستان میاندورود نیز علاوه بر همایش‌ها و جشن‌های مختلف از سطح مدارس تا شهرستان، جشنواره متمرکزی با نام "بانوی عطر یاس" برگزار شد که هم توانمندی‌های بانوان این شهرستان در بخش صنایع دستی و مواد غذایی به نمایش گذاشته و هم از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف تقدیر شد.

در افتتاح این جشنواره که با حضور حسین منفردی فرماندار میاندورود صورت گرفت؛ مهین علیزاده رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، هوشنگ احمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مدیران شهرستان میاندورود، همچنین علیجان علیخانی عضو شورای شهر ، شهربانو خداپناه عضو شورای شهر و مدیر امور بانوان میاندورود و با حضور افتخاری  آقای حسین ایزدی معاون مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران حضور داشتند.   

با نوای موسیقی محلی که گویی نسیم صبحگاهی  را در این دیار سبز با آن مردم مهمان‌نوازش آورده بود  شروع به یاد ماندنی جشنواره بود. پس از افتتاح فرماندار و هیأت همراه از غرفه‌ها بازدید کردند و به بانوان تلاشگر دست مریزاد گفتند.

*** فرماندار میاندورود در سخنانی با تبریک روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به زنان و مادران اظهار داشت: وقتی زنان در جایگاه اصلی خود به عنوان مادر و همسر و در اجتماع به عنوان نیروهای تأثیرگذار در تمامی زمینه‌ها نقش خود را به‌درستی ایفا کنند، جامعه توسعه یافته‌ای خواهیم داشت.

حسین منفردی بیان کرد: شرط رسیدن به این مقصود آن است که زنان ما به خودباوری برسند، قدر و منزلت خود را بدانند و در رسیدن به توسعه تلاش کنند.

وی با اشاره به سخنان عالم جلیل‌القدر آیت‌الله جوادی آملی  گفت: به گفته ایشان، زنان تجلی صفات جمالیه و مردان تجلی صفات جلالیه خداوند هستند که در نظام هستی نقش بسیار مؤثری دارند. زیرا مردان و زنان موفق در دامان مادران خردمند رشد می‌یابند.

هوشنگ احمدی  ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندورود  ضمن تقدیس جایگاه زنان  در جامعه اسلامی ما ایران  گفت :  بانوان ما با تاسی  از حضرت فاطمه زهرا (س )  که نمونه یک زن به کمال رسیده است ،  می توانند در فراز و فرود زندگی  تکیه گاه محکمی برای مرد باشند  و در دامان خود فرزندانی را تربیت کنند که  دین خاتم رسل را زنده نگه دارد.

 ریبس اداره میراث فرهنگی و گردشگری میاندورود هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد نشاط اچتماعی و ترغیب بانوان در رسیدن به خودباوری در روز میلاد بانوی بزرگ اسلام  فاطمه زهرا (س) که مادر نمونه فرزندان آدم است، عنوان کرد و گفت: تعاملات خوب  فرمانداری، دستگاه‌های اجرایی(ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی ، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان)، دهیاری و شورای اسلامی لالیم در برگزاری این جشنواره بسیار مهم بوده است.

 مهین علیزاده علت برپایی نمایشگاه در روستای لالیم را انتخاب آن به‌عنوان یکی از 500 روستای شاخص گردشگری  از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عنوان و اظهار کرد: بانوان در سه رشته صنایع دستی، غذاهای محلی و گل و گیاه در جشنواره شرکت کردند. همچنین گروهی از دانش‌آموزان لالیم که در جشنواره خوارزمی شرکت کردند نیز  در این برنامه حضور یافتند.

به گزارش آوای خزر، روستای لالیم از توابع بخش مرکزی میاندورود و در دهستان کوهدشت قرار دارد. 

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها