دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
با نواختن زنگ تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد، تبلیغات و کارناوال‌های انتخاباتی کاندیداها در مناطق مختلف با تیراندازی هوایی طرفداران و بوی باروت رونق گرفته است.

به گزارش آوای خزر، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۴۳ هزار و ۶۹۶ نفر واجدین شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفندماه سال جاری استان هستند.

حسین کلانتری افزود: ۲۷۰ هزار و ۹۶۹ مرد و ۲۷۲ هزارو ۷۲۷ زن واجد شرکت در روند رأی گیری انتخابات دوم اسفندماه سال جاری هستند.

کلانتری با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی از هیئت‌های بازرسی، نظارت و کمیته‌های مختلف برای برگزاری انتخابات فعال خواهند بود، اظهار کرد: ۶ هزار نفر ساعت آموزش برای دست‌اندرکاران فعال در روند برگزاری انتخابات اجرایی شده است.

کلانتری با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۹۵۳ نفر برای اولین بار تجربه حضور در انتخابات به عنوان رأی اولی را خواهند داشت، بیان کرد: تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم، عادلانه و بر پایه صیانت از رأی مردم در سطح استان اندیشیده شده است.

استاندار همچنین از پیش‌بینی ۸۰۴ شعبه اخذ رأی در استان خبر داد و بیان کرد: ۴۱۰ شعبه ثابت و ۳۹۴ شعبه سیار پوشش انتخابات اسفندماه سال جاری را انجام خواهند داد.

حال با همه این اوصاف شور و شوق انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد همیشه زبانزد بوده و مشارکت‌های بیش از ۹۵ درصدی نیز در استان رقم خورده است.

اما تبلیغات خاص، حمایت‌های عجیب و گاهاً تخلفات انتخاباتی این شیرینی را با چاشنی خطر رو به رو می‌کند.

اولین موضوعی که این روزها به عنوان یک آسیب مطرح است، صدای تفنگ‌هایی است که به رسم عشیره‌ای برای استقبال از کاندیداها به صدا در می آیند.

این استان عشایری که بیش از پنج دهه نیست که زندگی شهری را تجربه می‌کند، این روزها با چالش میتینگ‌های انتخاباتی و استقبال‌های عجیب با بوی باروت روبه رو شده که مختص یه فرد و یک منطقه نیست و در سه حوزه انتخاباتی استان قابل مشاهده است.

این موضوع به جایی رسیده که دستگاه قضائی نیز اخطار جدی به این حرکات داده و با جدیت وارد عمل شده است.

خرید رأی با بنزین

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی افرادی که در شهرستان کهگیلویه برای خرید رأی، بنزین رایگان می‌دادند، خبر داد.

عیسی حسنی افزود: با تلاش معاونت پیشگیری دادگستری و دادستان محترم شهرستان کهگیلویه، عوامل وابسته به یکی از داوطلبان مجلس که مبادرت به تهیه حواله و دادن بنزین رایگان به برخی افراد در راستای خرید و فروش رأی کرده بودند تعقیب، شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده صورت گرفت.

حسنی خاطرنشان کرد: در این راستا خبری از اعضای سامانه جامع اطلاعات مردمی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مبنی بر اعطای بنزین رایگان که اولین بار به این شکل در استان مشاهده می‌شد، توسط یکی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه قضائی کهگیلویه واصل که به دادستان محترم عمومی و انقلاب اطلاع داده شد.

حسنی افزود: در همین راستا، با هماهنگی مقامات قضائی و انتظامی شهرستان موضوع کشف، مدارک جمع آوری و برای اقدام کنندگان به خرید و فروش، تشکیل پرونده کیفری شده است.

حسنی تصریح کرد: در راستای مصوبات شورای تأمین و کمیته پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی استان، کلیه دادستان‌های محترم در حوزه‌های قضائی فعال و به محض مشاهده یا ملاحظه هرگونه جرم یا وصول خبر یا گزارش مبادرت به برخورد قضائی می‌کنند.

برخورد با تیراندازی‌ها

وی همچنین از شناسایی و دستگیری برخی از افراد که طی چند روز گذشته در مراسم استقبال از کاندیداها اقدام به تیراندازی کرده بودند، خبر داد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: در راستای اجرای دستورات رئیس معزز قوه قضائیه و تأکیدات رئیس کل محترم دادگستری استان، اقدامات را در دستگاه قضائی برای تأمین امنیت مردم در انتخابات تشدید می‌کنیم و تحمل نمی‌کنیم که فردی در مراسم استقبال و یا سایر برنامه‌ها اقدام به تیر اندازی و از بین بردن امنیت مردم کند.

حسنی خاطرنشان کرد: با تلاش دادستان محترم مرکز استان و شهرستان‌ها و نیروی محترم انتظامی و البته کمک مردمی در شناسایی مجرمین، در همین راستا قریب به ۸ نفر از افرادی که در شهرستان‌های مختلف استان از جمله شهرستان دنا، بخش‌های کبکیان و دیشموک اقدام به تیر اندازی در مراسم استقبال از کاندیداها کرده بودند، شناسایی و ۳ نفر تاکنون بازداشت شده و تلاش برای بازداشت سایر متخلفین ادامه دارد.

وی ادامه داد: افراد دستگیر شده علاوه بر اینکه حداقل تا پایان انتخابات در بازداشت هستند، سلاح آنها نیز طبق قانون ضبط می‌شود.

حسنی با بیان که خط قرمز دستگاه قضائی امنیت و آسایش عمومی است، تأکید کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که در برقراری نظم و امنیت خادمان خود را در دستگاه‌های قضائی، امنیتی و انتظامی یاری کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در خصوص تیراندازی در استقبال از نامزدهای انتخاباتی هشدار داد و گفت: تیراندازی با اسلحه‌ی مجاز هم جرم است.

وی افزود: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به هواداران خود توصیه کنند در مراسم استقبال از آنان در شهرستان‌های مختلف، از هیجانی شدن پرهیز کرده و از سلاح استفاده نکنند.

رصد تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به رصد فضای مجازی در راستای انتخابات گفت: کمیته رصد فضای مجازی در راستای برگزاری انتخابات و جلوگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

حسن نگین تاجی افزود: تمام فعالیت‌های رسانه‌ها و سایت‌ها توسط پلیس فتا با تخصصی که دارند رصد و کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی بیان داشت: برای کسانی که تخلف انتخاباتی داشته‌اند و خلاف قانون عمل کرده‌اند، پرونده‌های قضائی تشکیل شده است.

نگین تاجی افزود: رأی دادن با شناسنامه‌ی افراد دیگر نیز یکی از عناوین مجرمانه طبق ماده ۷۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: هتک حرمت‌ها، توهین‌ها، افتراها و نشر اکاذیب و وعده‌های خلاف قانون در انتخابات جرم است.

نگین تاجی تصریح کرد: به عنوان رئیس دستگاه قضائی استان به نامزدها هشدار می‌دهم که وظیفه اصلی نماینده، تصویب و تدوین قوانین و نظارت بر اجرای صحیح قانون است و باید خود به این امر تمکین کند، بنابراین بعد از اعلام نتایج هرگونه اعتراض باید در قالب قانون باشد و هرگونه اقدام غیرقانونی با پاسخ پلیس و دستگاه قضائی مواجه خواهد شد.

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار