دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
نامزد شورای اصلاح‌طلبان ساری:
جدی‌ترین دشمن داخلی اقتصاد بیمار است/ باید برای رفاه مردم بکوشیم
نامزد لیست شورای اصلاح‌طلبان ساری گفت: ما دشمنان خارجی را شکست دادیم و در حال مدیریت کشور هستیم، در مورد دشمنان داخلی شاید جدی‌ترین دشمن ما اقتصاد بیمار است. لذا برای رفاه مردم باید بکوشیم و این دشمن را شکست بدهیم.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، با نگاهی به وضعیت نامزدهای انتخاباتی حوزه انتخابیه ساری و میاندورود در می‌یابیم که تمامی آنها چهره‌های فرهیخته و تحصیلکرده و هرکدام سرمایه‌های معنوی برای این دو شهرستان محسوب می‌شوند اما اینکه این سرمایه‌ها تا چه اندازه می‌توانند در مجلس تأثیرگذار باشند را باید در عملکردهایی که پس از انتخاب‌شدن دارند، دید.

روز گذشته به دعوت شورای اصلاح‌طلبان شهرستان ساری به اتفاق همکارانمان در نشست خبری 2 نامزد انتخاباتی حاضر شدیم.علی اصغر یوسف‌نژاد با کوله‌باری از اندوخته‌های متنوع در پارلمان جمهوری اسلامی و کوروش جعفری با دیپلماسی خاص خود به‌ویژه اینکه یک دیپلمات و حقوقدان است، هر کدام نقش مهمی برای توسعه و پیشرفت ساری و میاندورود دارند.

کوروش جعفری متولد 1350 از شهر ساری است، حدود 12 سال از خدمت خود را در خارج کشور و 20 و اندی سال را در وزارت امور خارجه گذرانده است اما علیرغم حضور در این سمت‌ها، همیشه این نگرانی را نسبت به مردم شهر خودم داشت که چرا شهر و دیارش متناسب با ظرفیت‌هایی که دارد پیشرفت ندارند و این تغییر نسبت به این وضعیت را برای خود یک اولویت و دغدغه زندگی می‌دانست.

او می‌گوید: "به دفعات اتفاق افتاده که در هزاران کیلومتر آنطرف‌تر از ایران اسلامی ضمن اینکه باید حافظ منافع کشورم باشم، فکر می‌کردم این فعالیت چقدر می‌تواند به ساری کمک کند، ساری چه مسئله‌ای دارد که با توجه به اطلاعات و شناختی که از سایر کشورها داریم می‌توانم از تجربیاتشان برای شهرم استفاده کنم".

این نامزد انتخابات با بیان اینکه وقتی نامزد انتخابات شدم خیلی‌ها به من گفتند که وقتی دیپلمات باشی رفاه و آسایش بیشتری دارید و چرا آمدید انتخابات؟ به آنها پاسخ دادم که این تصمیم را بخاطر مردم شهرم گرفتم.

وی از رایزنی با یک گروه مدیریت شهری از هنگ‌کنگ سخن گفت که برای نخستین‌بار بتوانیم در قالب تبادل نظر، از تجربیات آنها برای موضوعات شهری استفاده کنیم، همچنین درباره مسائل مربوط به شیلات روسیه و رژیم حقوقی دریای خزر سخن گفت که در پی همکاری با یکی از مؤسسات شیلاتی آنها بودیم.

جعفری همچنین درباره مشکلات زباله شهر ساری گفت: مدتی در ایتالیا بودم و با یک گروه، موضوع زباله‌های اروپا را بررسی کردیم بهترین و کارآمدترین مدیریت شهری در این زمینه را در ورونای ایتالیا دیدم، به همین دلیل پیشنهادات و جنس کارشان را به مازندران - ساری فرستادم اما دوستان استقبال خوبی نکردند علیرغم اینکه برخی مرا متهم می‌کردند که در سفارت دارید برای ساری کار می‌کنید.

این نامزد انتخابات درباره موضوع تحزب و حزب اظهار داشت: در تعریف کامل سیاسی در ایران حزب نداریم و یا حزب متعارف نداریم. اصل پایبندی به تعهدات خیلی مهم است. یکی از اشکالاتی که همیشه می‌دیدم و شاهدیم این است که افراد به جای کارهای سیاسی و اجرای تعهداتشان سیاست‌بازی می کنند یا به نوعی انحرافات دیگری دارند.

وی ادامه داد: بنده قول و تعهد می‌دهم که به همه اصول‌ها و چارچوب‌هایی که دوستان اصلاح‌طلب مد نظرشان است پایبند باشم. حتی در جلسه نخست بدون اینکه میثاق‌نامه را مطالعه کنم امضا کردم. و البته شنیدم که دوست خوبم آقای یوسف‌نژاد نیز مانند من بدون مطالعه امضا کردند.

این نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود با بیان اینکه برنامه‌ها باید برای مردم ملاک باشد نه شعارها، افزود: کسی که برای به دست آوردن رأی با قوانین واضح و روشنی که برای انتخابات است قواعد بازی را رعایت نمی‌کند آیا قانوگذار درستی خواهد بود؟ کسی که قانون انتخابات را دور می‌زند و تخلف می‌کند نباید نماینده صادقی باشد.

وی در پاسخ به اینکه چرا در سطح شهر تبلیغات اندکی از شما دیده می‌شود، اظهار می‌دارد: اولاً یک تحولی در سیستم و نوع و نگاه انتخابات و تبلیغات داریم، دوم اینکه تخریب کردن چهره شهر و چسباندن پوسترها یک اشکال بوده و مسئله محیط زیست مهم است. فرمانداری موظف است در جاهایی که به لحاظ قانونی تخلف محسوب می‌شود، این پوسترها را بکند.

جعفری با بیان اینکه دوستان می‌گویند تبلیغات را دیر شروع کردید باید بگویم که دیر یا زود آمدن اشکالی ندارد، انتظار این است که مردم تصمیم خود را یک تا دو ساعت پیش از رأی‌دادن بگیرند.

این نامزد لیست شورای اصلاح‌طلبان ساری در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره اینکه مهمترین برنامه شما چیست؟ بیان کرد: اصلی‌ترین و مهمترین موضوع اقتصادی است، همه ما این مشکل را می‌دانیم و آن معیشت مردم است.

وی با اعتقاد به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک تحول بنیادین در نظام بین‌الملل بوده و هر تحول و تغییری دوستان و دشمنانی دارد، افزود: ما دشمنان خارجی را شکست دادیم و در حال مدیریت کشور هستیم، در مورد دشمنان داخلی شاید جدی‌ترین دشمن ما اقتصاد بیمار است. سال 92 معاون سیاسی استاندار وقت بودم، به حاج‌آقا طبرسی – که خدا رحمتشان کند - عرض کردیم که مازندران هیچ مسئله امنیتی ندارد؛ اما بیکاری، عدم سرمایه‌گذاری و عدم توسعه مشکل امنیتی ماست. امروز در شهر و دیار ما و در بین مردم ما این موضوعات ظهور و بروز پیدا کرده است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری با اشاره به اینکه به صورت مشخص عضو کمیته اتحادیه اقتصادی اوراسیاست، تصریح کرد: این یک کمیسیون اقتصادی است، قریب به 40 کشور در این اتحادیه عضو هستند، استان و کشور ما به این اتحادیه ملحق می‌شود و کشور می‌تواند از این فرصت تاریخی بهره‌مند شود.

جعفری ادامه داد: زمینه‌هایی برای توریسم و گردشگری و حمل و نقل فراهم است، در این مسیر بندر امیرآباد هاب و قطب حمل و نقل در شمال باید باشد، می‌توانیم صادرکننده باشیم.

این دیپلمات و حقوقدان با انتقاد و طرح این سوال که چرا نماینده باید دنبال وزیر بدود، گفت: در تصاویر رسانه‌ها و صدا و سیما می‌بینیم که نماینده چگونه به دنبال وزیر می‌دود تا گرهی از مشکلات حوزه خود باز کند اما جایگاه نمایندگی بسیار بالاست. وزیر باید دنبال نمایندگان یعنی به‌دنبال مردم باشد تا مشکلاتشان را حل کند.

وی در پایان مهمترین موضوع در انتخابات را مشارکت عنوان و اظهار کرد: روز بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی تمامی رسانه‌های دنیا به میزان مشارکت مردم در انتخابات توجه دارند، و پس از آن مشارکت باید باکیفیت و با انتخاب اصلح باشد.

اخبار انتخابات مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها