دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
وزرای دارایی اتحادیه اروپا به ترکیه در خصوص ورود به لیست سیاه مالیاتی این اتحادیه هشدار دادند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از رویترز، وزرای  دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا درنشست خود در خصوص فرار مالیاتی تصمیم گرفتند نام کشورهای پاناما و جزایر کایمن را به فهرست کشورهایی که در آن‌ها فرار مالیاتی صورت می گیرد اضافه کنند. وزرای اتحادیه هم‌چنین به ترکیه نیز هشدار داده اند در صورتی که اقدامات خود برای مقابله با پولشویی و فرار مالیاتی را بهبود ندهد، وارد لیست سیاه اتحادیه خواهد شد.

این فهرست که در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد اکنون شامل ۱۲ کشور و قلمرو است به تنهایی باعث تحریم نمی‌شود اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا با استناد به آن می توانند علیه کشوری که وارد لیست سیاه شود تحریم وضع کنند. اکنون بسیاری از کشورهای واقع شده در دریای کارائیب و اقیانوس آرام در فهرست کشورهای دارای ریسک مالیاتی قرار دراند. فیجی، عمان، ترینیداد و توباگو، و سه جزیره تحت قلمرو حاکمیتی آمریکا از جمله مناطقی هستند که نام آن ها در فهرست سیاه دیده می‌شود.

پاناما که پیش تر نیز وارد فهرست پولشویی اتحادیه اروپا شده بود اکنون وارد لیست نظارت ویژه کارگروه اقدام مالی نیز شده است.

آلدن مک لالین، فرماندار جزایر کایمن در واکنش به این تصمیم اتحادیه اروپا، آن را اقدامی ناامید کننده خوانده که تلاش های این جزیره برای مقابله با جرائم مالیاتی را نادیده گرفته است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ترکیه برای عدم انتقال شفاف اطلاعات مالیاتی انتقاد کرده و از این کشور خواسته اند تا دست به اصلاح قوانین مالیاتی بزند.

به گفته منابع آگاه، قبرس که اخیرا به دلیل حفاری ترکیه در میادین گازی مشترک با آنکارا وارد نزاع شده، خواهان فشار بیشتر به ترکیه شده است هر چند که هنوز منبع رسمی از قبرس حاضر به تایید یا تکذیب این خبر نشده است. با این حال یک منبع دیپلمات اروپایی به رویترز گفته است که این اتحادیه فعلا قصدی برای اقدام جدی علیه ترکیه در آینده نزدیک ندارد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار