دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
اخبار انتخابات مازندران/
شریعتی در نکا: ظرفیت‌های بلااستفاده زیادی در شرق مازندران داریم/ اجرای 600 پروژه در نکا توسط جهاد سازندگی
نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهشهر با اعلام اینکه 600 پروژه عمرانی از راهسازی گرفته تا ساخت ورزشگاه توسط جهاد سازندگی در نکا انجام شده است، از ظرفیت‌های بلااستفاده زیادی در شرق مازندران(نکا، بهشهر، گلوگاه) خبرداد که اگر به فعلیت درآیند زمینه‌ساز اشتغال و ازدواج جوانان خواهد شد.

به گزارش آوای خزر، غلامرضا شریعتی امشب چهارشنبه 30 بهمن‌ماه در جمع مردمان نکا در مسجد جامع با اشاره به اینکه 2 روز دیگر به انتخابات مجلس باقی مانده است، آن را یک حماسه و یوم‌الله دیگر نامید که همه برای یک انتخابات پرشور آماده می‌شویم، ضمناً از دست‌اندرکاران این حماسه به‌عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) یاد کرد و معتقد است هر کسی به شور این حماسه کمک کند، دارد دین خود را به سردار سلیمانی ادا می‌کند زیرا او برای سرافرازی کشور رفت و اینهمه در سرما و گرما تلاش و ایثارگری داشت تا انقلاب اسلامی پابرجا بماند.

او نیز مانند سایر نامزدهای انتخاباتی می‌گوید: اگر مجلس قدرتمند شکل بگیرد دولت پاکدست و مردمی هم شکل خواهد گرفت. و این را هم گفت که ما می‌خواهیم یک انتخاب آگاهانه داشته باشیم و عملکرد مجلس دهم را مورد ارزیابی قرار بدهیم.

این نامزد انتخاباتی که سخنانش ما را به یاد سخنان چهار سال پیش یکی دیگر از نمایندگان انداخت که در همین ساعات، رقیب انتخاباتی خود را به باد انتقاد گرفته بود در حالی که حرفی برای گفتن نداشت، به‌طور کلی و بی‌آنکه به اقدامات 4 ساله مجلس در تصویب قوانین و رفع بسیاری از چالش‌ها علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها اشاره کند، تنها نیمه خالی ظرف را دید و از جانب مردم پرسید؟ در چند سال گذشته نمایندگان چه کاری برای مواجهه با سیل ویرانگر مشکلات انجام دادند؟ ارزش پول ملی کاهش یافت و رکود اقتصادی غالب شد و لذا قانونی که نمایندگان وضع کردند چه چاره‌ای در برابر این مسائل بود؟

شریعتی البته یک سوال خوبی هم پرسید و آن اینکه وقتی اختلاس، تبعیض، فساد، رانت‌خواری، رشوه و پارتی‌بازی در سیستم اداری کشور رسوخ پیدا کرده است نمایندگان در جهت مواجه با این بی عدالتی‌ها چه اقدامی انجام داده‌اند؟ و البته این سوالی نبود که تنها باید نماینده فعلی حوزه انتخابیه بهشهر پاسخ می‌داد بلکه سوالی کلی بوده و او مسوول این اقدامات نیست ضمن اینکه اگر خطابش نماینده فعلی حوزه بهشهر باشد باید بگوییم یکی از نمایندگانی بود که به‌طور شفاف حاضر شد دارایی‌های خود را اعلام کند.

او که گویا اطلاعاتی از مصوبات دولت و مجلس در خصوص تولیدکنندگان نداشت و گویا وضعیت فعلی کشور را گل و بلبل فرض کرده است نه وضعیت جنگی، می‌پرسد: مجلس شورای اسلامی از تولیدکندگان در عرصه‌های اقتصادی چه حمایتی کرده است؟ آیا در جهت رونق تولید، پایین آمدن نرخ نهاده‌های کشاورزی، و مقابله با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا کاری انجام داده است.

همچنین باید به آقای شریعتی گفت که کاش نیم‌نگاهی هم به جزئیات طرح 43 ماده‌ای پارلمان برای مبارزه با رانت‌خواری و فساد اقتصادی می‌انداختید. و البته اگر مایل بودید آماری از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران را از سازمان برنامه و بودجه استان بگیرید و پیشنهادات مجلس جهت حمایت از تولیدکنندگان که مهمترین آن کاهش 6 درصدی مالیات است را بخوانید و سری هم به اخبار اتاق‌های بازرگانی و همکاری مجلس با آنها در این گذار سخت تحریم و تهدید بزنید.

او در ادامه سخنان خود که از روی برگه قرائت می‌کرد؛ مستقیماً سراغ نماینده فعلی حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه رفت و گریزی به وعده‌های آقای شاعری در رقابت‌های انتخاباتی زد و از اقدامات انجام‌شده فاکتور گرفت. او ابتدا سوخت مازوت نیروگاه شهید سلیمی نکا را بهانه قرار داد و بعد تجاری‌شدن منطقه آزاد امیرآباد و بخش شدن دهستان میانکاله بهشهر و ایجاد شهرداری در لمراسک گلوگاه را. و در آخر از عملی‌نشدن این وعده‌ها گفت که البته در این زمینه اهالی فن می‌دانند علت این مسائل چیست. و می‌دانند مهمترین دلایل تمامی مطالبی که عنوان شد را باید در مسئله امنیتی و بعضاً مقاومت‌های اجتماعی دید.

می‌دانیم که نیروگاه شهید سلیمی سوخت مازوت را باید مانند سایر نیروگاه‌های همردیف خود بسوزاند زیرا صادرات مازوت نداریم و ... خلاصه اینکه یک دستور حکومتی بوده و از عهده نماینده، استاندار، و حتی وزیر هم خارج است. آقای شریعتی بد نیست به نامه‌نگاری‌های سیاسی در این زمینه توجهی داشته باشد و درباره سایر موارد نیز سری به پیگیری‌های انجام‌شده بزند و بداند که بین تنش‌های اجتماعی و مقاومت‌های محلی، و سکوت و آرامش، کدام بهتر است؟!

اینکه او از تلمبارشدن صدها تن برنج در شالیکوبی‌های منطقه می‌گوید چیز جدیدی نیست، مشکل بسیاری از مناطق است و همه می‌دانیم نقش دولت در این مورد تا چه اندازه است و مافیای واردات چه می‌کند. و این سوال که برنجکاران باید به چه کسی پناه ببرند و با این‌همه محصولات، برای صنایع تبدیلی چه گامی برداشته شد نیز سوال خوبی‎ست... جناب شریعتی خوب می‌دانند در زمان حضورشان در بسیج سازندگی تا چه اندازه در این زمینه صحبت شد و باید از ایشان پرسید که نقش شما در تعلل و عدم جذب سرمایه‌گذار جهت ایجاد صنایع تبدیلی در شرق مازندران چه بوده است؟

این نامزد انتخاباتی لیست ائتلاف اصولگرایان مازندران در پاسخ به سوالاتی که از زبان مردم مستقیم و غیرمستقیم نماینده فعلی حوزه بهشهر را مورد عتاب و خطاب قرار داد، گفت: دیگر دیر شده است و پاسخ قانع‌کننده، دیگر وجود ندارد.... و البته ما هم از جناب شریعتی سوال داریم که اگر شما دلتان به حال مردم منطقه می‌سوخت چرا از آقای نماینده اینها را زودتر نپرسیدید؟

شعار "هر خانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولیدکننده" که شعار شما نیست، این یک شعار ملی است و نباید به نام خود مصادره کنید. بهتر است یک آماری از میزان اشتغال‌های خانگی در شرق مازندران بگیرید و ببینید تا چه میزان تسهیلات در اختیار مردم قرار گرفته است. از همین دفاتر نماینده فعلی ببینید چه تعداد برگه به کمیته امداد و بهزیستی رفته است و چه تعداد پاسخ گرفته‌اند؟ بله! این مدل کسب و کار در بسیاری از کشورها با موفقیت انجام شده است و می‌توان در ایران هم آن را از سطح فعلی به میزان بالاتر رساند تا دیگر، جوانان دغدغه کار و ازدواج نداشته باشند.

شریعتی همچنین گریزی به مسوولیت پیشین خود در جهاد سازندگی استان زد و گفت: در مدت مسوولیتم قریب به 6 هزار پروژه عمرانی را در سطوح کوچک، متوسط و بزرگ انجام دادیم که سهم نکا 600 پروژه شد؛ از جاده‌سازی و پل‌سازی تا ساخت ورزشگاه و دهها اقدام دیگر.

او در بخش پایانی سخنان خود گفت که ظرفیت‌های بلااستفاده زیادی در هزارجریب بهشهر، نکا و گلوگاه وجود دارد که باید بالفعل شوند که با کمک و مشاوره مردم و دست‌اندرکاران حوزه کشاورزی پیگیری خواهد شد.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که با بکارگیری همه استعدادهای شرق مازندران جوانان و مدیران کارآمد، ایجاد وحدت و اتحاد بین علما و دانشگاهیان، بازاریان و تولید کنندگان، انشاالله برای مشکلات امروز راه حل‌های مناسبی اتخاذ شود ... و ما هم امیدواریم اینگونه شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها