دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: جلسات و کمپین‌هایی باید راه‎اندازی شد تا از ظرفیت‎های موجود در مازندران برای درآمدزایی بیشتر و رفع مشکلات مردم استفاده شود.
کمپین شناسایی و استفاده از ظرفیت‎های درآمدی در مازندران تشکیل شود/ وضع موجود باید کالبدشکافی و آسیب‎شناسی شود

به گزارش آوای خزر از بهشهر، علیرضا یونسی‎رستمی عصر سه‎شنبه در جمع دانشجویان و اساتید نخبه دانشگاه‌های شرق مازندران که در دانشگاه علم و فناوری مازندران(بهشهر) برگزار شد، اظهار داشت: امروز و هر روز، جامعه به تربیت پژوهشگران و نظریه‌پردازان برای حل مشکلات جامعه نیازمند است.

وی با تأکید بر اینکه علم باید منشأ اثر باشد، افزود: یکی از عوامل پیشرفت و توسعه کشورها بازنگری در پیدایش و کاربرد ابزار و روشهای تحقیقاتی برای دستیابی به علومِ مورد نیاز است، باید به شیوه مناسب دانش‎سازی شود و بر دانش مدیریت و دارایی‌های نهفته در ذهن دانشوران نیز شکوفا شود و در این زمینه چاره‌ای نداریم جز اینکه به باروری عقل‌ها بپردازیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی گفت: علم کشف است و تنها به ذهن خلاق و آماده بروز می‌کند و متبلور می‎شود، تفکر ، تفحص، کشف و تحقیق به وجود می‎آید و آنگاه از طریق آموزش و پژوهش علم تولید می‎شود.

یونسی‎رستمی با بیان اینکه وضع موجود باید کالبدشکافی و آسیب‎شناسی شود، بیان کرد: در حوزه دستیابی به علوم مؤثر برای اینکه از علم روزآمد از قافله دنیا عقب نمانیم باید صادقانه مشکلات خود را بپذیریم زیرا هنر انسانهای متعهد این است که به اصلاح اشکالات موجود بپردازد.

وی ادامه داد: وقتی به دستاوردهای کشورهای دیگر می‎پردازیم و کشورهایی مانند آلمان و ژاپن که در دورانی به وضع فلاکت‎باری تسلیم رقیب شدند، امروز همان کشورهایی که درگیر جنگهای جهانی اول و دوم بودند؛ در حوزه علم و فناوری به بازیابی خود پرداختند و به دستاوردهای مهمی دست یافتند.

یونسیرستمی گفت: مازندران در حوزه‌های مختلف حرفهای مهمی برای گفتن دارد؛ نزدیکترین راه‎های ارتباطی را به تهران داریم، 3 فرودگاه و سه بندر استراتژیک داریم، با چهار کشور هممرز هستیم، زیرساختهای خوبی در آب، برق و گاز داریم و از طرفی عالمان برجسته در این استان وجود داشته و دارند، بالاترین میزان و بیشترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی و فرهنگ بسیار غنی در این استان است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی با بیان اینکه در دولت فعلی در حوزه پارکهای علم و فناوری رشد 21 درصدی داریم، افزود: فروش محصولات دانشبنیان به 15 هزار میلیارد تومان رسیده در حالی که این میزان تا قبل از سال 92، تنها دو هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه باید از علم و تکنولوژی به بهترین شیوه برای ایجاد درآمد استفاده کنیم، اظهار داشت: در بسیاری از کشورها، از انواع زباله‌ها به بهترین شکل استفاده میکنند، یک قطره از آب باران را‌ هدر نمیدهند، اقتصاد خوبی در بخش دریا دارند، از باد و صدا و حتی امواج حاصل از ضربات پا در متروها یا مکانهای عمومی پُرترافیک و پُر رفت و آمد، برق تولید کردند و ما نیز در مازندران باید با توجه به اندیشمندان و نخبگان برجستهای که داریم، در تولید علوم کاربردی بیشتر کار کنیم.

این مسئول بیان کرد: بیش از 90 درصد آبهای سطحی در مازندران به هدر میرود، با وقوع برف و یخبندان خسارتهای فراوانی بر باغداران و کشاورزان تحمیل میشود در حالیکه میتوانیم با استفاده از علوم روزآمد از این خسارتها کم کنیم.

یونسیرستمی خطاب به نخبگان گفت: جلسات و کمپین‌هایی باید راهاندازی شد تا از ظرفیتهای موجود در مازندران برای درآمدزایی بیشتر و رفع مشکلات مردم استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در پایان با تأکید بر وحدت، گفت: امروز عزت دولت، ملت، قوه قضائیه و مقام معظم رهبری، عزت اسلام است و بر ما فرض است که همه دست به دست هم دهیم، از فرصت‌ها بهخوبی برای پیشرفت روزافزون کشورمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها