دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
مجلس شورای اسلامی جلسه علنی خود را به علت برگزاری نشست‌های کمیسیون تلفیق درباره بررسی مجدد لایحه بودجه ۹۹ تعطیل کرد.

به گزارش آوای خزر، پس از آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آقای لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد: به کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ ماموریت داد تا مجدد لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دهد.
 آقای علی لاریجانی با شروع صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: از ساعت ۸ صبح امروز تا این دقایق جلسه‌ای با نمایندگان در زمینه بحث بودجه برگزار شد تا بررسی شود لایحه بودجه چگونه اصلاح شود.
رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه روز گذشته نمایندگان با کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ مخالفت کردند، باید بررسی شود راه حل آیین نامه‌ای برای این موضوع چیست.
وی توضیح داد: در تبصره ۳ ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس شروطی را بررسی کرده است که اگر کمیسیون تلفیق بودجه سنواتی، گزارش لایحه بودجه را رد کند و بعد مجلس هم آن را رد کند، لایحه باید به دولت برگردد و دولت مجدد لایحه بدهد، اما آئین نامه داخلی مجلس برای این حالت که اگر کمیسیون تلفیق آن را تایید کند، ولی مجلس آن را رد کند سکوت دارد.
آقای لاریجانی گفت: در بررسی که در هیات رئیسه و در مجلس داشتیم، به این نتیجه رسیدیم، چون آئین نامه درباره موضوع سکوت دارد می‌توان مطابق قانون برنامه، روال را طی کرد، که این لایحه‌ای در مجلس رد شده برگردد به کمیسیون و اصلاح شود و بعد اصلاح شده مجددا به مجلس برگردد.
وی تاکید کرد: لذا ما جلسه را ختم می‌کنیم تا کمیسیون تلفیق بودجه از این ساعت بتواند جلسات خود را داشته باشد و با سرعت بیشتری رسیدگی کند، چون تا پایان سال وقت زیادی نداریم.
رئیس دستگاه قانون گذاری کشور با بیان اینکه راه حل این مسئله همین بود، گفت:کمیسیون تلفیق برای بررسی موضوع زودتر تشکیل جلسه دهد.
آقای لاریجانی افزود: دیروز هم آقای پزشکیان در زمان بررسی کلیات لایحه بودجه این مطلب را فرمود که لایحه را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم از این رو کمیسیون تلفیق از این ساعت جلسه بگذارد و به دلیل کوتاه بودن زمان باید سریعتر نظرش را به مجلس اعلام کند.
رئیس مجلس در پایان ضمن اعلام ختم جلسه صحن علنی سه شنبه ۶ اسفندماه گفت: جلسه بعدی روز یکشنبه (۱۱ اسفند) ساعت ۸ صبح خواهد بود و امیدواریم کمیسیون تلفیق در این فاصله گزارش بدهد و نمایندگان در جریان قرار بگیرند.

 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار