دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله از 27 هزار فرد گذشت
مدیرکل محیط زیست مازندران: اقامه دعوی علیه شکارچیان در پی اذعان به انتشار سم در میانکاله/ شوخی نداریم!
تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله از 27 هزار فرد گذشته است و جمع‌آوری و دفن بهداشتی همچنان ادامه دارد، اخیراً شکارچیان منطقه با انتشار مطلبی شوخی یا جدی! مسوولیت این تلفات را پذیرفته‌اند، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر از اقامه دعوی علیه آنها می‌دهد و می‌گوید: محیط زیست با کسی شوخی ندارد و آنها به هر حال باید پاسخگوی مطالب عنوان‌شده باشند.

مدیرکل محیط زیست مازندران: اقامه دعوی علیه شکارچیان در پی اذعان به انتشار سم در میانکاله/ شوخی نداریم!آوای خزر - آزاده بابانژاد: انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی با عنوان "پیام شکارچیان منطقه بهشهر تا گلوگاه به ملت ایران در مورد کشته‌شدن پرندگان در میانکاله" مبنی بر اینکه شکارچیان بهشهر و گلوگاه در شرق مازندران با ریختن سم در جزیره میانکاله عامل اصلی مسمومیت و تلفات بالغ بر 20 هزار بال پرنده مهاجر در این زیست‌کره بوده‌اند، شوخی یا جدی قابل پیگرد است.

امروز و در حالی‌که حدود 40 روز از اعلام رسمی تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله می‌گذرد، گفته می‌شود تعداد تلفات از 27 هزار فرد پرنده مهاجر در شبه‌جزیره میانکاله گذشته است.

همچنان جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان توسط محیط زیست مازندران و گلستان و دامپزشکی مازندران ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به خبرنگار آوای خزر می‌گوید: تراکم جمعیت پرندگان تلف‌شده به شرق خلیج گرگان در محدوده گلستان رسیده است و محیط‌بانان در محدوده آبی همه سواحل جنوبی، جنوب شرقی و شرقی و در اطراف آشوراده و حتی  در خط ساحلی خزر هم‌مرز با ذخیرگاه، لاشه‌هایی از پرندگان تلف‌شده را جمع‌آوری کرده‌اند.

حسینعلی ابراهیمی در خصوص مطلبی که از سوی شکارچیان منطقه بهشهر و گلوگاه منتشر شده و در آن ضمن پذیرفتن مسوولیت مسمومیت و تلفات پرندگان در جزیره میانکاله، محیط زیست را تهدید به تکرار اقداماتی به‎مراتب بدتر از این مورد تهدید کرده‌اند، اظهار می‌دارد: مطلب آنها شوخی باشد یا جدی فرقی ندارد، محیط زیست با کسی شوخی ندارد، لذا پیرو این موضوع، شکایت خود را به دادستانی اعلام کردیم و پیگیر هستند.

وی ادامه داد: ما ضرر و زیان حاصل از تلفات پرندگان را از شکارچیان مطالبه می‌کنیم و اگر آنها در پایان بگویند شوخی بوده است، باز هم به جرم تهدید محیط زیست و تشویش اذهان عمومی باید پاسخگو باشند.

مدیرکل محیط زیست مازندران در پایان تأکید دارد که شکارچیان در مطلب منتشر شده(شوخی یا جدی) مسوولیت یک اتفاق مهم زیست‌محیطی را پذیرفته‌اند و به جرم خود اعتراف و اذعان کردند، ما نیز بر حسب وظیفه برخورد قاطع با متخلفان خواهیم داشت و قطعاً دستگاه قضایی تا دستگیری عوامل این اقدام و روشن‌شدن ماجرا پیش می‌رود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها