دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
مقامات یونان و برزیل از اولین نمونه از مبتلایان به ویروس کرونا که هر دونفر به تازگی از شهر «لومباردی» در ایتالیا بازگشته بودند، خبر دادند.

به گزارش آوای خزر، مقامات برزیل و ایتالیا از ورود ویروس کشنده کرونا به کشورهای خود از مبدا شهر لومباردی در شمال ایتالیا خبر دادند.

یونان روز چهارشنبه ورود ابتلای یک شهروند خود به این ویروس را تایید کرد. به گفته یک مقام وزارت بهداشت یونان این فرد یک زن ۳۸ ساله یونانی است که به تازگی به ایتالیا سفر کرده بود. مقامات بهداشتی یونان گفتند که حال عمومی این زن یونانی مساعد است و زیر نظر قرار دارد.

کانون ویروس کرونا از بازارهای فروش حیوانات وحشی در شهر «ووهان» در چین بود که تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در جهان را مبتلا کرده و بیش از 2700 تن که بیشتر چینی هستند جان خود را از دست داده اند.

به نوشته رویترز، یونان کشوری با جمعیت یازده میلیون نفر و جذب سالیانه سی میلیون گردشگر، سیزده بیمارستان در سراسر کشو را برای درمان بیماران کرونایی اختصاص داده است.

به گزارش رویترز، مقامات برزیل نیز چهارشنبه اولین بیمار مبتلا به کرونا در این کشور واقع در آمریکای لاتین را تایید کردند. بیمارستانی در شهر «سائوپائولو» اعلام کرد که یک برزیلی ۶۱ ساله که از شهر لومباردی در شمال ایتالیا بازگشته بود مبتلا به کرونا شده است. بیمارستان «آلبرت اینشتن» در سائوپائولو اعلام کرده که تست کرونای این فرد مثبت بوده است.

ایتالیا بیشترین میزان شیوع کرونا را در اروپا داشته و گفته می شود بیش از 350 مورد کرونا در این کشور مشاهده شده و تاکنون یازده نفر بابت این ویروس جان باخته اند.

مقامات شهرهای شمالی ایتالیا مدارس، دانشگاه‌ها، موزه‌ها و سینماها را برای دستکم یک هفته تعطیل کرده و برگزاری هرگونه تجمع عمومی از جمله «کارناوال ونیز» را ممنوع کرده‌اند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار