دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
رئیس اورژانس کشور از برقراری روزانه ۱۰ الی ۱۵ هزار تماس در مورد پاسخگویی به سوالات کرونا خبر داد.

 اورژانسبه گزارش آوای خزر، دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به برگزاری جلسه کمیته فنی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه در این جلسه مسئولین کمیته امداد، شهرداری و ستاد گردشگری حضور داشتند گفت: برای هر کدام از این دستگاه‌ها دستورالعمل و تکالیفی صادر شد.

وی با بیان اینکه باید تا آنجایی که ممکن است سفرها را کاهش دهیم و سفرهای غیر ضرور لغو شود، گفت: شهرداری در خصوص نظافت شهر و اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام داده است خوب کار کرده و گزارشی در این خصوص ارائه کرد و اقداماتش بسیار موثر بود.

وی با بیان این که مسئولان کمیته امداد اعلام کردند که مددجویان‌شان نیازمند حمایت خاص هستند، گفت:‌ در این جلسه در مورد کمک‌هایی که وزارت بهداشت می‌تواند به مددجویان کمیته امداد ارائه دهد و چگونگی این کمک‌ها به مددجویانی که نسبت به مابقی افراد جامعه آسیب پذیرتر هستند و ممکن است های‌ریسک باشند، صحبت شد.

وی با بیان اینکه مرکز تماس اورژانس، روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تماس و پاسخگویی صرفا در خصوص کرونا دارد، گفت: تیم‌های عملیات ویژه اورژانس در سطح شهر فعال هستند و تنها آمبولانس‌های مخصوص می‌توانند نسبت به جابجایی بیماران مشکوک اقدام کنند.

کولیوند با بیان اینکه پیش از شیوع کرونا روزانه حدود ۱۲هزار  تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار می‌شد و حالا این تماس‌ها افزایش یافته است، گفت: با این که در اوج عملیات کاری قرار داریم، اما هیچ تلفنی بدون پاسخ نمی‌ماند و مردم می‌توانند در صورت بروز مشکل یا داشتن سوال با شماره ۱۱۵ تماس گیرند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا به صورت سرپایی و با استراحت درمان می‌شوند و تنها ۲۰ درصد نیازمند بستری در بیمارستان هستند، گفت: هموطنان‌مان اگر علائم تب و سرفه و مشکل تنفسی را همزمان داشتند با اورژانس ۱۱۵ تماس گیرند تا نسبت به انتقال آنها به بیمارستان‌های هدف اقدام کنیم.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: