دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
حنا گذاشتن روی مو، از زمان جوانی مادربزرگ‌های ما و حتی خیلی قبل‌تر از آن رایج بوده است. امروزه نیز خیلی از افراد از حنا، این گیاه پرخاصیت، برای تقویت و زیبایی موهای خود استفاده می‌کنند.

به گزارش آوای خزر، خواص حنا برای مو واقعا شگفت‌انگیز است. حنا یک درمان طبیعی برای ریزش مو و حفظ سلامت آن است. حنا کوتیکول‌های مو را درمان می‌کند؛ در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع از خرد شدن تارهای مو شده و درخشندگی موها را حفظ می‌کند. همچنین حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه می‌دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری شود. در ضمن بسیاری از مشکلات پوست سر نظیر شوره و خشکی را درمان می‌کند و مانع از سفیدی زودرس مو نیز می‌شود. در این مطلب مجله دلتا، فواید حنا برای مو را بخوانید و از این گیاه پرخاصیت برای حفظ سلامت و زیبایی موهای خود بهره ببرید.

خاصیت نرم کنندگی حنا

حنا یک نرم‌کننده گیاهی بسیار عالی به‌شمار می‌آید. حنا سبب می‌شود تا موهایتان شفاف و براق به‌نظر برسد؛ همچنین مو را تغذیه می‌کند و آن را نرم و ابریشمی می‌سازد. بهترین راه جهت استفاده از فواید حنا برای نرم کردن مو، خیساندن آن در ماست ساده و سپس مالیدن آن به تمام نواحی سر است. ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می‌شود.

نرمی مو با حنا

جلوگیری از ریزش مو

حنا باعث تقویت پوست سر و موهای شما می‌شود و با متعادل نگه داشتن سطح PH، از ریزش مو جلوگیری می‌کند.همچنین حنا رشد مو را افزایش می‌دهد و باعث بهبود بافت مو خواهد شد.

بازسازی موهای آسیب دیده

از جمله خواص حنا تنظیم تراز اسیدی-قلیایی پوست سر و بازسازی موهای آسیب دیده است. علاوه بر آن، حنا می‌تواند برای درمان خارش، عفونت و شوره سر مفید واقع شود.

جلوگیری از خاکستری شدن و نازک شدن تارهای مو

به جای خرید محصولات گران‌قمیت بازار، حنا بخرید که یک راه‌حل جامع و مهم‌تر از آن طبیعی و گیاهی، برای داشتن موهای ضخیم و براق محسوب می‌شود.

درمان شوره سر

حنا به‌عنوان یک راه درمانی کاملا موثر برای شوره‌ سر نیز شناخته می‌شود. یک یا دو قاشق چای‌خوری تخم شنبلیله را شب در آب خیس کنید و صبح آن را بکوبید. کمی روغن خردل را حرارت دهید و کمی برگ حنا نیز به آن اضافه کنید. اجازه دهید خنک شود و حالا خمیری که از تخم شنبلیله درست کردید را به آن اضافه کنید. می‌توانید مخلوط به‌دست آمده را از صافی رد کنید تا از ذره‌های زبر آن خلاص شوید. این روغن را یک ساعت قبل از این که به حمام بروید و از شامپو استفاده کنید، به موهایتان بمالید.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: زیبایی ، مو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها