دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
فرمانده نیروی زمینی ارتش از تبدیل خطوط تولید لباس‌های نظامی این نیرو به خط تولید ماسک و لباس حفاظتی یکبار مصرف خبر داد.
به گزارش آوای خزر، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بازدید از خط‌های تولید ماسک و لباس‌های حفاظتی، گفت: پس از تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در ارتش، علاوه بر تولید ماسک و لباس‌های حفاظتی، برخی از تجهیزات خودرویی را بلافاصله با تغییر کاربری به تجهیرات ضد عفونی و مه پاش تبدیل کرده ایم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت خوبی در تولید تجهیزات در مقابله با ویروس کرونا هستیم، افزود: کارگاه‌های مختلفی را در سطح کشور در استان‌های کرمانشاه، ایلام، تهران، گلستان و خوزستان دایر کرده‌ایم تا پاسخگوی یگان‌های نیروی زمینی ارتش، بیمارستان‌ها و حتی در آینده بتوانیم در اختیار مکان‌های عمومی نیز ارسال کنیم، در این کارگاه نیز روزانه به صورت شبانه روزی تعداد ۱۰ هزار ماسک و لباس حفاظتی تولید می‌شود.
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا در ارتش، گفت: این قرارگاه قابلیت‌های مطلوبی در حوزه پیشگیری و همچنین ضدعفونی کردن اماکن و معابر شهری را دارد، از روز گذشته در تمامی قرارگاه‌های نیروی زمینی ارتش این قرارگاه شروع به فعالیت کرد و در چندین استان با حضور در اماکن عمومی آغاز به ضد عفونی و مه پاشی کرده است.
وی تاکید کرد: قرارگاه مبارزه با ویروس منحوس کرونا در دو نوبت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا ع در مشهد مقدس را ضد عفونی کرده است، علاوه بر این مکان مقدس بخش‌های مختلفی از اماکن عمومی مشهد را نیز ضد عفونی کرد و این روند ادامه خواهد داشت.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این سوال که آیا ارتش با وزارت بهداشت همکاری دارد، خاطرنشان کرد: ما مرتب با مسولین وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارتباط هستیم، امروز نیز در تماس تلفنی با استاندار قم از اعزام کادر پزشکی مجرب به بیمارستان‌های قم صحبت شد که ان شاالله در صورت نیاز این موضوع نیز انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: ارتش حالت تهاجمی نسبت به ریشه کن کردن ویروس کرونا دارد و تمام تجهیزات خود را پای کار خواهد آورد. ارتش در کنار مردم است و یک بار دیگر " شعار ارتش فدای ملت" را به منصه ظهور خواهد رساند.
 
 
تولید ماسک و گان حفاظتی در نیروی زمینی ارتش
فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز جامعه سربازی و حتی مردم، کارگاه‌های خط تولید البسه‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش تغییر کاربری داده و به تولید ماسک و لباس‌های حفاظتی تبدیل شده است.
 امیر سرتیپ دوم بهروز عزیزی فرمانده آماد و پشتیبانی نزاجا گفت: پیش‌بینی ما این است که تعداد ده هزار ماسک و لباس حفاظتی در کارگاه‌های دوزندگی نیروی زمینی ارتش تولید و به یگان‌های نزاجا واگذار شود.
وی افزود: از روز اول شیوع بیماری کرونا در ۱۵ نقطه از کشور خط تولید ماسک و گان‌های حفاظتی راه اندازی شد. این ظرفیت وجود دارد تا برابر دستور سلسله مراتب فرماندهی حتی این ماسک و لباس‌ها در چند روز آتی در بین مردم نیز پخش خواهد شد.
امیر سرتیپ دوم عزیزی با اشاره به اینکه تمهیداتی اندیشیده شد تا خط‌های تولید افزایش یابد، گفت: در حال حاضر این توانمندی در نیروی زمینی ارتش است تا سقف روزانه ۵۰ هزار ماسک و لباس را تولید و در اختیار قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا قرار دهیم.
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: